Civilization 6: Epoka przemysłowa - drzewko technologii
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z epoki przemysłowej. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci wybrać najlepsze technologie epoki przemysłowej w Civilization VI.
Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.
- Uprzemysłowienie (I rząd)
- Teoria naukowa (I rząd)
- Balistyka (I rząd)
- Nauki militarne (I rząd)
- Silnik parowy (II rząd)
- Kanalizacja (II rząd)
- Ekonomia (II rząd)
- Gwintowanie (II rząd)
Uprzemysłowienie (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 805 | +1 do produkcji dzięki ulepszeniu kopalni Budynek: Fabryka; Fabryka elektroniki (Japonia). Cud: Zagłębie Ruhry | Zbuduj trzy warsztaty |
Osiągnięcie eureki w tym przypadku wiąże się z koniecznością posiadania trzech dzielnic przemysłowych z warsztatem. Budowa warsztatu nie powinna stanowić większego wyzwania, natomiast na tym etapie powinieneś być blisko trzeciej dzielnicy przemysłowej, a jeśli nie to możesz tymczasowo odłożyć badanie. Jeśli korzystasz w dużej ilości kopali to powinieneś zadbać o to, by premia z nich była generowana jak najszybciej.
Teoria naukowa (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 805 | Możliwość zawierania umów naukowych. +1 do żywności dzięki ulepszeniu plantacji Cud: Uniwersytet Oksfordzki | Miej aktywną idee oświecenia |
Wspomniana w tabeli idea oświecenia jest zwieńczeniem prac nad ustrojami renesansu. Jeśli poświeciłeś odpowiednią uwagę kulturze i udało ci się zatrudnić już co najmniej trzech Wielkich ludzi, to na tym etapie rozgrywki możesz być blisko odblokowania eureki. Oceń swoje szanse i odpowiednio wcześnie rozpocznij badania. Pomijając użyteczność cudu, warto mieć na uwadze możliwość zawierania umowy naukowej, która zdecydowanie przyspieszy rozwój twój i zadeklarowanego przyjaciela lub sojusznika. W zależności od liczby zasobów, które wymagają plantacji, możesz po ukończeniu badań uzyskać solidny bonus do żywności.
Balistyka (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 805 | Jednostka: Działa polowe | Posiadaj dwa forty na swoim terytorium |
W tym przypadku nie powinieneś mieć większych problemów, aby osiągnąć eurekę. Forty mają strategiczne znaczenie, szczególnie gdy jesteś nękany przez inne cywilizacje, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś wybudował je korzystając ze zdolności inżyniera. Użyteczność technologii jest uzależniona od twojego zaangażowania w wykorzystanie jednostek wsparcia, ale warto ją opracować, ponieważ bez niej nie będziesz miał dostępu do zdobyczy technologicznych z kolejnej epoki.
Nauki militarne (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 805 | Budynek: Akademia Wojskowa Jednostka: Kawaleria, Garde Imperiale, Kozacy, Czerwone Kurtki | Zniszcz jednostkę rycerzami |
Dostępność eureki jest uzależniona przede wszystkim od tego, czy udało ci się uzyskać dostęp do zasobu strategicznego jakim jest żelazo. Jeśli nie to odpowiednio szybko powinieneś zadziałać w tym zakresie. W przeciwnym wypadku będziesz musiał prowadzić prace nad technologią w normalnym trybie, co znacznie cię spowolni, a omawianej technologii nie wolno pomijać, szczególnie jeśli prowadzisz rozgrywkę jedną z nacji, która zyskuje specjalne jednostki po zakończeniu badania.
Silnik parowy (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 925 | +2 do ruchu jednostek zaokrętowanych Jednostka: Pancernik parowy Zasób: Węgiel | Zbuduj dwie stocznie |
Bardzo ważne badanie. Jeśli zdecydowałeś się na utworzenie dwóch miast na wybrzeżu to na tym etapie rozgrywki powinieneś już odblokować eurekę. Odpowiednio wcześniej przygotuj się na tę technologię i pod żadnym pozorem jej nie omijaj. Odkrycie kolejnego zasobu strategicznego przed innymi graczami może mieć kluczowe znaczenie. Miej w zanadrzu też jednostkę osadników, by zaraz po zlokalizowaniu zasobu przejąć nad nim kontrolę. Oczywiście jeśli zdecydowałeś się na miasta nadmorskie, to ucieszą cię również dodatkowe punkty ruchu dla zaokrętowanych jednostek.
Kanalizacja (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 925 | +1 obszar mieszkalny dzięki ulepszeniu studni schodkowej (Indie) Budynek: Kanalizacja Jednostka: Medyk | Zbuduj dwie dzielnice osiedlowe |
Budowa dzielnic osiedlowych na tym etapie rozgrywki nie powinna być problemem i już na długo przed podejściem do badania powinieneś je użytkować. Badanie jest szczególnie interesujące dla graczy, którzy zmagania toczą stojąc za sterami Indii, ale odblokowanie dodatkowego budynku i jednostki nie jest bez znaczenia. Kanalizacja może w sposób kosztowny ale skuteczny poprawić sytuację obszarów mieszkalnych w mieście, aby osada mogła się dalej rozwijać. Biorąc pod uwagę otrzymywane przez jednostki obrażenia, obecność medyka na polu bitwy jest niezbędna.
Ekonomia (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 925 | Cud: Big Ben Budynek: Giełda | Zbuduj dwa banki |
Odblokowanie eureki jest związane z użytkowaniem i rozbudową dwóch dzielnic biznesowych. Dzięki temu będziesz mógł szybciej zakończyć badanie i otrzymać dostęp do kolejnego etapu rozbudowy infrastruktury wspomnianej dzielnicy. Dzięki temu będziesz generował dodatkowe przychody w złocie, a na tym etapie już powinieneś wiedzieć jak bardzo jest to użyteczne.
Gwintowanie (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
![]() | 925 | Jednostka: Ranger, Rough Ranger (Ameryka) | Zbuduj kopalnię nitrytu |
Badanie jest szczególnie istotne jeśli prowadzisz rozgrywkę Ameryką, ale ulepszenie zwiadowcy pozwoli ci zmaksymalizować eksplorację mapy na tym etapie. Zwróć uwagę na przeskok pomiędzy tymi dwiema jednostkami pod względem siły bojowej.
0
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Drzewko technologii
- Civilization 6: Drzewko technologii - porady, informacje ogólne
- Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii
- Civilization 6: Epoka klasyczna - drzewko technologii
- Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii
- Civilization 6: Renesans - drzewko technologii
- Civilization 6: Epoka przemysłowa - drzewko technologii
- Drzewko technologii
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Automatic Chorąży
Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).
tommy.pi Junior
na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)
matg87 Junior
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
Dessloch Legend
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
bistrobob Legionista
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
andrewbrw88 Junior
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
zaujca Junior
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Piotruc Junior
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








