Civilization 6: Teren, porady

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych rodzajów terenu występujących na mapie w Civ 6. Dzięki temu po krótkim rozeznaniu w charakterystyce mapy będziesz w stanie błyskawicznie podjąć decyzje dotyczące zakładania miast i ich rozbudowy pod kątem największych korzyści.

Warto mieć na uwadze, że poszczególne heksy mogą prezentować zupełnie odmienne uwarunkowania terenu. W zależności od typu terenu, na jego powierzchni możemy napotkać między innymi zalesienie lub inne cechy, które wpływają na jego użyteczność. Bonusy przedstawione w tabelach brane są pod uwagę jedynie w przypadku, gdy dany heksagon znajduje się w granicach twojego terytorium.

Typy terenu

Poniższa sekcja poświęcona jest wszystkim typom terenu dostępnym w grze. W zależności od poszczególnego typu, teren może być przyjazny, czyli posiadać dodatkowe zasoby w postaci żywności, złota lub punktów produkcji. Niektóre podłoża są zupełnie bezużyteczne, a inne mimo braku bezpośrednich korzyści możemy wykorzystać na rozmaity sposób.

Typ

Korzyści

Użyteczność

Łąki

+2 do żywności

Duża. Podstawowy teren pod budowę miasta. Nawet przy małej ilości heksów miasto powinno szybko się rozwijać.

Łąki (wzgórza)

+2 do żywności

+1 do produkcji

Duża. Jedna z najważniejszych połaci terenu. Zasiedlaj jeśli tylko jest taka możliwość.

Pustynia

Brak

Bezużyteczna. Często występuje jako teren przybrzeżny, więc osiedlając się nad wodą prędzej czy później włączysz heksy do swojego terytorium.

Pustynia (wzgórza)

+1 do produkcji

Średnia. Premia do produkcji jest przydatna, ale współczynnik jest zbyt niski, by przechylać szalę na jego korzyść.

Góry

Brak

Strategiczna. Gór nie można przejść, więc jeśli osiedlisz się w pobliżu gór to znacznie zwiększysz właściwości obronne osady.

Ocean

+1 do żywności

Średnia. Jeśli osiedlisz się nad oceanem to masz szansę na zagarnięcie wielkich połaci oceanu. Dobrym czynnikiem jest fakt, że choć nie możesz umieszczać tutaj budynków to podczas rozrostu zawsze zdobędziesz premię do żywności.

Równiny

+1 do żywności

+1 do produkcji

Duża. Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku łąk, ale tutaj premia rozbita jest na dwa czynniki. Jeśli nie masz lepszej alternatywy na początku gry to osiedlaj się na równinach.

Równiny (wzgórza)

+1 do żywności

+2 do produkcji

Duża. Większa premia do produkcji, ale ciągle stała premia do żywności. Równomierny rozwój osady przy dużym współczynniku i tempie produkcji jednostek i infrastruktury.

Śnieg

Brak

Bezużyteczna. Jeśli będziesz zmuszony do przejęcia terenu to postaraj się go odpowiednio zabudować, do niczego innego się nie przyda.

Śnieg (wzgórza)

+1 do produkcji

Średnia. Tak jak w przypadku każdego terenu z niewielkimi wzniesieniami, biernie zapewnia premię do produkcji.

Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-11-08
21:35

Automatic Chorąży

Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).

Komentarz: Automatic
2016-11-17
02:57

tommy.pi Junior

na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)

Komentarz: tommy.pi
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl