Civilization 6: Centrum miasta - premie, budynki, projekt

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization 6 poświęcony jest dzielnicy centralnej miasta. Znajdziesz tutaj przede wszystkim szczegółowe informacje odnośnie korzyści jakie daje dzielnica. Dowiesz się też o dostępnych dla niej budynkach i projektach.

Handel wewnętrzny - Civilization 6: Centrum miasta - premie, budynki, projekt - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Handel wewnętrzny

+1 do żywności ; +1 do produkcji

Handel zewnętrzny

+3 do złota

Inne

Maksymalna liczba statków powietrznych - 1

Dzielnica centralna powstaje wraz z założeniem miasta i stanowi centralny jego punkt, z którego możesz zarządzać wszelkimi działaniami jakie podejmujesz w obrębie każdego z miast. Jak każda dzielnica, centrum możesz usprawniać rozmaitymi budowlami, które zazwyczaj odnoszą się do premii dla konkretnego miasta. Niezależnie od poniesionych strat i zniszczeń na terenie miasta, tak długo jak kontrolujesz centrum, to miasto należy do ciebie. Pamiętaj, że położenie centrum miasta determinuje rozwój całej osady, więc koniecznie ulokuj je w pobliżu źródła słodkiej wody. W Civilization VI rozwój miasta odbywa się poza murami dzielnicy centralnej, więc nie będziesz poświęcał zbyt dużo czasu na jej rozwój, wyłączając wznoszenie dedykowanych jej budowli.

Budynki

Oto zestawienie budynków wraz z informacjami o ich kosztach, przychodach i premiach miejskich:

Pałac

Koszt

Przychody

Premie miejskie

1 punkt produkcji

+1 do kultury

+5 do złota

+2 do produkcji i nauki

+1 do obszarów mieszkalnych

+1 udogodnienie z rozrywki

Pałac określa miasto, które jest stolicą każdej cywilizacji. Docelowo Pałac będzie w pierwszym mieście, które wybudujesz, aczkolwiek jeśli utracisz do niego dostęp, zostanie zniszczone lub przejęte, to Pałac zostanie automatycznie przeniesiony do kolejnego miasta. Budynek zapewnia podstawowe przychody do różnych współczynników rozwoju, które są bardzo przydatne w początkowej fazie rozgrywki. Oczywiście mają do nich dostęp wszyscy gracze w takiej samej wartości, więc na tym polu nie możesz się wyróżnić. Twoje dalsze szanse w scenariuszu będą uzależnione od wszystkich działań jakie podejmiesz po rozstawieniu stolicy.

Pomnik

Koszt

Przychody

60 punktów produkcji

+2 do kultury

Niewielka wartość współczynnika, ale bardzo dobrze sprawdza się w początkowym etapie gry. Korzystając z czasu jaki pozostaje pomiędzy opracowaniem pierwszych technologii a uformowaniem oddziału zwiadowcy możesz pokusić się o wzniesienie Pomnika. Jeśli decydujesz się na zwycięstwo kulturalne to będzie szczególnie przydatne, ale dla każdego innego rodzaju zwycięstwa możesz go zbudować, by przynajmniej redukował czas potrzebny na opracowanie nowych ideologii.

Spichlerz

Koszt

Przychody

Premie miejskie

65 punktów produkcji

+1 do żywności

+2 do obszarów mieszkalnych

Spichlerz nie daje zbyt wysokiej premii do żywności i z pewnością większe profity w tym zakresie można uzyskać budując dowolne z ulepszeń, ale o jego prawdziwej wartości stanowią dwa obszary mieszkalne. Omawiany budynek może szybko uratować cię z trudnej sytuacji, gdy miasto już zagospodarowało wszystkie obszary mieszkalne z tytułu ulepszeń i jego wzrost znacznie spowolnił. Jest to oczywiście rozwiązanie tymczasowe, ale jeśli w obrębie miasta nie dysponujesz wieloma źródłami zasobów, to z pewnością się przyda.

Młyn wodny

Koszt

Przychody

Dodatkowe

80 punktów produkcji

+2 do produkcji

+2 do żywności

+1 do żywności za dostęp do ryżu i pszenicy

Tylko dla centrum miasta położonego nad rzeką.

Bardzo ważny budynek, który może być wzniesiony tylko pod warunkiem, że miasto leży nad rzeką. Biorąc pod uwagę uzyskane premie jest szczególnie przydatny jeśli kontrolujesz wspomniane w tabeli zasoby, ale nawet podstawowa premia stawia go na jednym z pierwszych miejsc pod względem użyteczności w początkowej fazie gry.

Kanalizacja

Koszt

Koszt utrzymania

Premie miejskie

405 punktów produkcji

2 sztuki złota

+2 do obszarów mieszkalnych

Kosztowny pod względem produkcji system kanalizacji zapewni ci awaryjną premię do obszarów mieszkalnych. Zwróć uwagę, że budynek obłożony jest kosztem utrzymania, więc zbuduj go wyłącznie w sytuacji gdy darmowe źródła obszarów mieszkalnych się wyczerpią.

Mury obronne

Budynek i koszt

Koszt utrzymania

Premie miejskie

Starożytne mury

80 punktów produkcji

1 sztuka złota

+50 do zewnętrznych umocnień

Średniowieczne mury

225 punktów produkcji

1 sztuka złota

+50 do zewnętrznych umocnień

Renesansowe mury

305 punktów produkcji

1 sztuka złota

+50 do zewnętrznych umocnień

Przedstawione w tabeli premie do zewnętrznych umocnień łączą się wraz z modernizowaniem murów dla kolejnych epok. Podobnie wygląda sprawa kosztu utrzymania struktury obronnej, której koszt rośnie z każdym kolejnym ulepszeniem. Mimo tego pamiętaj, że mury obronne są jednym z najważniejszych czynników, który pozwala na przeciwstawianie się najeźdźcy. Dzięki nim czas potrzebny do zajęcia miasta wzrasta wielokrotnie, co podnosi koszt wojny po stronie przeciwnika i zmusza go do wycofania się z konfliktu. Ważne jest by w obrębie murów stacjonował oddział jednostek walczących na dystans, który z łatwością będzie redukował siły witalne agresora.

Projekt - naprawa murów obronnych

W czasie oblężenia kondycja murów obronnych ulega znacznym pogorszeniu. Jeśli struktura murów nie została całkowicie zniszczona to możesz je naprawić korzystając z odpowiedniego projektu. Pamiętaj, że projekt dostępny jest dopiero, gdy miasto nie jest atakowane przez co najmniej trzy tury, więc najpierw odeprzyj agresora, by móc je odbudować. Warto zainwestować w projekt szczególnie gdy ciągle jesteś w stanie wojny. Dzięki temu unikniesz zdecydowanie większych kosztów, które wiąże się z ponowną budową murów obronnych, a także zagrożeń z którymi się to wiąże.

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-11-08
21:35

Automatic Chorąży

Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).

Komentarz: Automatic
2016-11-17
02:57

tommy.pi Junior

na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)

Komentarz: tommy.pi
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl