Civilization 6: Renesans - drzewko technologii

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z epoki renesansu. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci wybrać najlepsze technologie epoki renesansu w Civilization VI.

Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.

Kartografia (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

540 - Civilization 6: Renesans - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

540

+1 do złota dzięki ulepszeniu łodzi rybackiej

Wszystkie zaokrętowane jednostki mogą poruszać się po polach oceanu.

+1 do punktów ruchu jednostek zaokrętowanych

Jednostka: Karawela

Zbuduj 2 porty

Możliwość skorzystania z eureki pojawi się wyłącznie wtedy, gdy dysponujesz do tego momentu co najmniej dwoma miastami z dostępem do morza. W przeciwnym wypadku nie będziesz mógł wznieść dzielnicy portowej, która jest niezbędna dla zredukowania kosztów badania. Jeśli koncentrujesz się na działaniach morskich to nie powinieneś mieć z tym problemu, a korzyści wynikające z opracowania technologii będą cię szczególnie interesować. Przeniesienie rozgrywki na ocean ma szczególne znaczenie dla tego aspektu rozgrywki, a dodatkowa jednostka i premie pomogą kontrolować zbiorniki wodne.

Masowa produkcja (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

540 - Civilization 6: Renesans - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

540

Cud: Arsenał Wenecki

Budynek: Stocznia

Zbuduj tartak

W tym przypadku eureka jest bezpośrednio powiązana z odkryciami epoki średniowiecza. Tartak możesz zbudować tylko na heksagonie, który jest zalesiony, więc wcześniej zaplanuj, które pola pozostaną użyteczne dla tej części przemysłu. Jeśli dysponujesz chociaż jednym polem to nie bezie problemu z przyspieszeniem badań. Powiązane z technologią budynki mają szczególne znaczenie dla działań na otwartym morzu, więc jeśli rozpocząłeś rozgrywkę rozstawiając stolicę na wybrzeżu to koniecznie musisz opracować tę technologię.

Bankowość (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

540 - Civilization 6: Renesans - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

540

+1 do złota dzięki ulepszeniu kamieniołomu

Budynek: Bank

Cud: Wielkie Zimbabwe

Miej aktywną idee gildii

Idea gildii wywodzi się z poprzedniej epoki, więc do momentu rozpoczęcia prac nad badaniem powinieneś już ją odblokować. W efekcie będziesz mógł szybciej zakończyć prace nad omawianą technologią, co jest ważne z punktu widzenia gospodarki. Potencjał badania wykorzystasz w pełni jeśli do tej pory dysponujesz już dzielnicą biznesową z odpowiednim zapleczem, ale pamiętaj też o premii, jaką zapewniają kamieniołomy. W zależności od liczby posiadanych ulepszeń przychody do skarbca znacznie wzrosną.

Proch strzelniczy (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

540 - Civilization 6: Renesans - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

540

Jednostki: Arkebuzerzy;

Konkwistadorzy (Hiszpania)

Zasób: Saletra

Zbuduj zbrojownię

Spełnienie wymagań niezbędnych do eureki zależy tylko i wyłącznie od tego jak rozbudowaną dzielnicą wojskową dysponujesz. Żeby zbudować zbrojownię musisz opracować wcześniej technologię Inżynieria Wojskowa, a premia z wspomniany budynek jest na tyle atrakcyjna, że nie powinieneś zwlekać z rozszerzeniem o niego swoich struktur. Dzięki badaniom będziesz mógł zlokalizować jeden z ważniejszych zasobów strategicznych i jeśli go zdobędziesz to zyskasz zdecydowaną przewagę na polu bitwy. Technologia szczególnie ważna dla Hiszpanii i jeśli zdecydujesz się na grę tą nacją, to powinien być jeden z priorytetów dla tej epoki.

Druk (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

540 - Civilization 6: Renesans - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

540

Zapewnia dodatkowy poziom obrazu dyplomatycznego pozostałych cywilizacji.

Podwójne zyski z turystyki i Wielkich dzieł literackich.

Cud: Zakazane Miasto

Zbuduj dwa uniwersytety

Jeśli na tym etapie rozgrywki dysponujesz dwoma miastami z Kampusem, to zdobycie bonusu nie powinno stanowić dla ciebie problemu. W przeciwnym wypadku powinieneś o wiele wcześniej zadbać o niezbędne struktury, bowiem uzyskane dzięki technologii bonusy są szczególnie ważne dla zwycięstwa kulturowego i dyplomacji. Nawet jeśli nie zależy ci szczególnie na opracowaniu badania to powinieneś rozbudować struktury do stopnia, który pozwoli bez zbytnich opóźnień badać kolejne technologie.

Ożaglowanie rejowe (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

660 - Civilization 6: Renesans - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

660

Jednostka: Fregata

Zniszcz jednostkę muszkieterami

Ciężko jednoznacznie odnieść się do przedstawionej w tabeli eureki, gdyż w dniu tworzenia rozdziału w grze nie istnieje jednostka muszkietera. Prawdopodobnie jest to jeden z elementów, które twórcy pozostawili w grze na poczet kolejnych aktualizacji lub rozszerzeń. Próba uzyskania premii korzystając z kuszników zakończyła się niepowodzeniem, więc w dniu pisania poradnika eureka jest niedostępna. Ogólnie technologia nie należy do najważniejszych, ale jeśli rozwijasz morską flotę to z pewnością powinieneś poświęcić jej uwagę.

Astronomia (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

660 - Civilization 6: Renesans - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

660

Cud: Pałac Potala

Zbuduj uniwersytet w sąsiedztwie góry

Jeśli odpowiednio ulokowałeś dzielnicę naukową to nie powinieneś mieć problemów z uzyskaniem premii. Pamiętaj o bonusach do nauki, które otrzymasz za wzniesienie dzielnicy naukowej w sąsiedztwie góry. Technologia nie ma większego znaczenia dla rozgrywki, ale otwiera drogę do badań z kolejnej epoki, więc nie możesz jej całkowicie zignorować.

Odlewanie metalu (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

660 - Civilization 6: Renesans - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

660

Jednostka: Bombarda

Posiadaj dwie jednostki kuszników

Kolejna technologia, której najważniejszym aspektem jest otwarcie drogi do badań z kolejnej epoki. Zdobycie eureki w tym przypadku jest bardzo łatwe. Jeśli nie dysponujesz miejscem na produkcję jednostek to możesz awansować łuczników do wymaganego poziomu lub kupić jednostki za złoto.

Taktyka oblężnicza (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

660 - Civilization 6: Renesans - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

660

Budynek: Renesansowe mury

Ulepszenie: Fort

Posiadaj dwie bombardy

Redukcja czasu potrzebnego na badania jest możliwa jedynie wtedy, gdy wcześniej opracowałeś poprzednie badanie. Po jego zakończeniu możesz zakupić armaty jeśli dysponujesz odpowiednim zapleczem finansowych, ale postaraj się ograniczyć zakup do jednej jednostki, a drugą uformuj w mieście. Pamiętaj, że do sformowania lub zakupu jednostki niezbędne jest kontrolowanie saletry, więc jej brak może natychmiast wykluczyć wszelkie szanse na zredukowanie czasu badań. Postaraj się po zakończeniu badania jak najszybciej zmodernizować mury obronne, aczkolwiek kieruj się w tym aspekcie ewentualną agresją ze strony sąsiadów.

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-11-08
21:35

Automatic Chorąży

Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).

Komentarz: Automatic
2016-11-17
02:57

tommy.pi Junior

na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)

Komentarz: tommy.pi
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl