Civilization 6: Dzielnica Wojskowa - premie, budynki, projekt

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poniższy rozdział poradnika do Civilization 6 poświęcony jest dzielnicy wojskowej. W niniejszym rozdziale znajdziesz ważne informacje dotyczące użytkowania tego typu dzielnicy w Civilization VI, a także porady dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

Handel wewnętrzny - Civilization 6: Dzielnica Wojskowa - premie, budynki, projekt - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Handel wewnętrzny

+1 do produkcji

Handel zewnętrzny

+1 do produkcji

Przychód z populacji

+1 do kultury za obywatela

+1 do produkcji za obywatela

Inne

+1 punktu Wielkiego Generała na turę

Dzielnica wojskowa pełni dwie główne role. Z jednej strony zwiększa obronność miasta stanowiąc swoisty fort, który w razie potrzeby jest w stanie odeprzeć wrogą inwazję. Z drugiej strony umożliwia ci produkcję jednostek, które po odpowiednim rozbudowaniu infrastruktury będą mogły szybciej generować punkty doświadczenia za osiągnięcia w walce. Pod względem handlu, dzielnica oferuje takie same korzyści bez względu na to, czy prowadzisz handel wewnątrz swoich granic, czy kierujesz się na terytorium innego gracza. Wzrost produktywności z pewnością będzie pomocny w produkcji kolejnych oddziałów. W powyższej tabel możesz również zauważyć, że w zależności od liczby obywateli dzielnica będzie generować dodatkowy przychód w postaci punktów produkcji i kultury, więc miej na uwadze wskazane bonusy, by zredukować deficyt wspomnionych zasobów. Oczywiście nie bezie zaskoczeniem, że dzielnica generuje też punkty, które pozwolą zatrudnić Wielkiego Generała.

Budynki

Nazwa

Koszt

Premie

Koszary

80 punktów produkcji

Koszt utrzymania

1 sztuka złota

+1 do produkcji i Wielkiego Generała

+1 do obszarów mieszkalnych i miejsce dla obywateli

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek walczących w zwarciu i dystansowych.

Stajnia

105 punktów produkcji

Koszt utrzymania

1 sztuka złota

+1 do produkcji i Wielkiego Generała

+1 do obszarów mieszkalnych i miejsce dla obywateli

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek kawaleryjskich.

Budynki w powyższej tabeli wzajemnie się wykluczają. Dla danej dzielnicy możesz zbudować tylko jeden z nich, a wybór powinien być uwarunkowany kilkoma czynnikami. Przede wszystkim ważna jest dostępność surowca strategicznego Konie w mieście w którym zamierzasz wznieść Stajnię. Jeśli nim nie dysponujesz wcale lub jest dostępny w innym mieście to nie ma sensu budować jej, gdyż i tak nie będziesz mógł rekrutować w tym mieście kawalerii.

Zakładając że dysponujesz dwiema sztukami tego surowca (co umożliwia rekrutację w każdym z twoich miast) to musisz podjąć decyzję, które miasto będzie poświęcone szkoleniu kawalerii. Jest to o tyle ważne, iż nawet jeśli dysponujesz 2 sztukami zasobu, to premia do doświadczenia będzie przydzielana tylko wtedy gdy w dzielnicy wojskowej miasta jest odpowiedni budynek. Warto dysponować co najmniej dwoma dzielnicami, które wzajemnie się uzupełniają w tym zakresie i produkować w nich jednostki zgodnie z podziałem na wzniesioną infrastrukturę.

Nazwa

Koszt

Premie

Zbrojownia

175 punktów produkcji

Koszt utrzymania

2 sztuka złota

+2 do produkcji

+1 do miejsca dla obywateli i Wielkiego Generała

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek lądowych.

Stajnia

355 punktów produkcji

Koszt utrzymania

2 sztuka złota

+3 do produkcji

+1 do miejsca dla obywateli i obszarów mieszkalnych

+1 do Wielkiego Generała

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek lądowych. Szybsze szkolenie korpusów i armii.

Przedstawione w powyższej tabeli budynki stanowią dalszą ścieżkę rozbudowy infrastruktury dzielnicy. Dzięki dodatkowym premiom do miejsc dla obywateli i obszarów mieszkalnych mogą stanowić dobrą alternatywę dla przyspieszenia rozwoju populacji, tym bardziej, że generują dodatkowy przychód w postaci punktów produkcji. W zależności od wybranego przez ciebie sposobu na wygranie scenariusza przez dłuższy czas mogą nie być szczególnie przydatne, aczkolwiek wszystko zależy od tego jak dużo produkujesz jednostek i jak często wysyłasz je do walki. Bierz pod uwagę, że wskazane tutaj budyni obłożone są kosztem, który się skumuluje jeśli rozwiniesz zabudowania w maksymalnym zakresie. Kumulują się również premie, więc jeśli zdecydowałeś się na zdominowanie przeciwników, lub jeden z przeciwników to zrobił, to wybór priorytetów wśród elementów infrastruktury jest oczywisty.

Projekt - Szkolenie obozowiska

Projekt zapewniający złoto i punkty Wielkiego Generała.

Podobnie jak w przypadku pozostałych projektów, przychody z projektu są generowane tak długo jak miasto poświęca czas na jego przetworzenie. W tym przypadku mamy jednak zdecydowanie mniejszy przychód złota, niż dla np. dzielnicy biznesowej, więc głównym czynnikiem, który wpłynie na wybór projektu będzie walka o Wielkiego Generała. Pamiętaj, że pula Wielkich Ludzi jest ograniczona, więc musisz być szybszy od pozostałych graczy, by mieć szanse na zagarnięcie wszystkich Wielkich Ludzi z dziedzin, na których ci szczególnie zależy.

Podobało się?

0

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-11-08
21:35

Automatic Chorąży

Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).

Komentarz: Automatic
2016-11-17
02:57

tommy.pi Junior

na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)

Komentarz: tommy.pi
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl