Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dzielnica Portowa / Stocznia Marynarki Królewskiej w Sid Meier's Civilization VI Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Poniższy rozdział poświęcony jest dzielnicy z portowej, a także jej alternatywy dostępnej wyłącznie dla Anglii - Stoczni Marynarki Królewskiej. W poniższym rozdziale znajdziesz ważne informacje dotyczące użytkowania poszczególnego typu dzielnicy, a także porady dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

Handel wewnętrzny - Dzielnica Portowa / Stocznia Marynarki Królewskiej w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Handel wewnętrzny

+1 do produkcji

Handel zewnętrzny

+3 do złota

Przychód z populacji

+2 do złota za obywatela

+1 do nauki za obywatela

Premia do złota za sąsiedztwo

+1 za każdy sąsiadujący zasób przybrzeżny

+1 za każde 2 pola z dzielnicą

Inne

+1 punktu Wielkiego Admirała na turę

+1 do miejsc na szlak handlowy

Likwiduje karę do ruchu podczas okrętowania i wyokrętowania pola.

Jak łatwo zauważyć, najlepszą lokalizacją dla dzielnicy portowej jest skraj wybrzeża, szczególnie na heksagonie, który bezpośrednio sąsiaduje z zasobami przybrzeżnymi. Jeśli decydujesz się na rozstawienie miasta na wybrzeżu to już na samym początku musisz mieć świadomość tego, że najlepszym dla niej miejscem, jak również dla całego miasta, będzie lokalizacja z jak największą liczbą dostępnych przy brzegu zasobów. Zarezerwuj miejsce dla dzielnicy i staraj się nie zabudowywać sąsiadujących z nią heksagonów, gdyż dzięki temu będziesz mógł zdobyć dodatkową premię za sąsiedztwo. Szybka budowa dzielnicy portowej zarezerwowana jest dla rozgrywki w której chcesz kontrolować duże zbiorniki wodne. W przeciwnym wypadku priorytet nie jest wysoki, ale dodatkowe przychody w postaci złota i punktów nauki prędzej czy później skłonią cię do osiedlenia się na wybrzeżu. Warto kierować punkt docelowy handlu na miasta z portem, gdyż dzięki temu zdobędziesz dodatkowy przychód w postaci złota. Zyski z handlu wewnętrznego nie są już tak atrakcyjne i możesz je zastąpić dowolnym ulepszeniem. Warto zwrócić uwagę na dwie korzyści płynące z posiadania dzielnicy. Przede wszystkim możesz usunąć karę do punktów ruchu, która narzucona jest za okrętowanie jednostek lądowych, a dodatkowo zyskujesz miejsce na dodatkowy szlak handlowy. Pamiętaj, że szlak morski ma docelowo dwukrotnie większy zasięg, więc jeśli decydujesz się rozstawić stolicę na wybrzeżu, to pierwszym celem handlowym powinno być miasto na innym kontynencie.

Premie - Stocznia Marynarki Królewskiej (Anglia)

Handel wewnętrzny

+1 do produkcji

Handel zewnętrzny

+3 do złota

Przychód z populacji

+2 do złota za obywatela

+1 do nauki za obywatela

Premia do złota za sąsiedztwo

+1 za każdy sąsiadujący zasób przybrzeżny

+1 za każde 2 pola z dzielnicą

Inne

+2 punktu Wielkiego Admirała na turę

+1 do miejsc na szlak handlowy

+2 do złota jeśli powstanie na obcym kontynencie

+1 do ruchu wszystkich jednostek morskich zbudowanych w stoczni

Likwiduje karę do ruchu podczas okrętowania i wyokrętowania pola.

Na pierwszy rzut oka można zauważyć, że w unikalna dzielnica Anglii nie wyróżnia się wieloma specjalnymi premiami w porównaniu do standardowej dzielnicy portowej. Zwróć jednak uwagę na uprzywilejowaną pozycję Anglii w wyścigu o Wielkiego Admirała. Punkty generowane są dla niej podwójnie, więc miej na uwadze, że jeśli będziesz grał w scenariuszu przeciwko Anglii to nie będziesz miał większych szans na przyjęcie Admirała pod swoją banderę. Dodatkowe premie odnoszą się do rozwiniętej infrastruktury dzielnicy, bowiem każda jednostka skonstruowana w Angielskiej stoczni będzie dysponowała większym zakresem ruchu już na starcie, co oczywiście przekłada się na większy potencjał dla ekspansji. Znakomicie łączy się to z premią do złota, jeśli miasto (a w tym Stocznia) będzie zlokalizowana na innym kontynencie niż stolica. Warto korzystać z filtra mapy, by znać dokładne granice kontynentów i jak najszybciej generować dodatkowy przychód z tym związany.

Budynki

Nazwa

Koszt

Premie

Latarnia morska

105 punktów produkcji

+1 do żywności i złota

+1 do miejsca dla obywateli i obszarów mieszkalnych

+1 do Wielkiego Admirała

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek morskich.

Port morski

265 punktów produkcji

+2 do żywności i złota

+1 do miejsca dla obywateli i obszarów mieszkalnych

+1 do Wielkiego Admirała

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek morskich. Szybsze szkolenie flot i armad.

Powyższa tabela prezentuje pierwszy i ostatni etap rozwoju infrastruktury portu. W zależności od stadium rozwoju możesz uzyskać pokaźny przychód do żywności i złota, a dodatkowo każdy z budynków oferuje miejsca dla obywateli i obszary mieszkalne co będzie bardzo pomocne dla miasta. Dzielnica portowa jest odpowiedzialna za konstruowanie wszystkich jednostek morskich, a z każdym kolejnym etapem rozwoju infrastruktury będą one znacznie szybciej generować punkty doświadczenia.

Stocznia

265 punktów produkcji

Koszt utrzymania

2 sztuka złota

Premia do produkcji jest taka sama jak premia złota za sąsiedztwo dzielnicy.

+1 do miejsca dla obywateli

+1 do Wielkiego Admirała

+25% doświadczenia dla wszystkich szkolonych w mieście jednostek morskich.

Ten budynek należy omówić osobno, bowiem osiągnięte dzięki niemu przychody charakteryzują się pewną nieregularnością. Właściwe wykorzystanie potencjału Stoczni opiera się na odpowiednim rozstawieniu dzielnicy i otoczeniu jej innymi dzielnicami. Dzięki temu możesz zyskać duży przychód do punktów produkcji, który będzie tożsamy dla przychodu złota, który dzielnica generuje z sąsiedztwa. Oczywiście w pakiecie otrzymujesz kolejne miejsce dla obywatela i punkty Wielkiego Admirała, ale żeby osiągnąć jak najlepsze efekty trzeba szczegółowo zaplanować położenie wszystkich dzielnic zanim się osiedlisz.

Projekt - Transport Portowy

Projekt zapewnia przychód do złota i punktów Wielkiego Admirała.

Premia generowana jest przez cały czas trwania projektu i oczywiście tak samo jak w przypadku projektów dla innych dzielnic, możesz go ponawiać dowolną ilość razy. Przychód do złota nie będzie mocno odczuwalny w porównaniu do efektów, które wygeneruje sama dzielnica, ale możesz dzięki niemu przybliżyć się do zatrudnienia Wielkiego Admirała, co w każdej możliwej konfiguracji działa na twoją korzyść.