Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Wioski plemienne, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2020

Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization 6 został poświęcony wioskom plemiennym, które możesz znaleźć na mapie dowolnego scenariusza podczas gry. Znajdziesz tutaj szczegółowe informacje dotyczące wiosek w Civilization VI, a także opis korzyści wynikających z interakcji z nimi.

Informacje ogólne

Wioski plemienne bardzo często znajdziesz w pobliżu osad barbarzyńców. - Civilization 6: Wioski plemienne, porady - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry
Wioski plemienne bardzo często znajdziesz w pobliżu osad barbarzyńców.

Wioski plemienne wyglądem nawiązują do osad barbarzyńców, aczkolwiek w przeciwieństwie do nich nie stanowią zagrożenia a mogą przynieść jedynie korzyści. Są to tak naprawdę słabo rozwinięte cywilizacje, które nie produkują jednostek i nie inicjują żadnych interakcji z graczami. Możesz je spotkać w losowych miejscach, a poszukiwanie ich jest jednym z elementów, których nie powinieneś zaniedbywać po rozpoczęciu rozgrywki. W przeciwieństwie do barbarzyńców, wioski nie są generowane losowo przez całą długość scenariusza, tylko znikają po przekazaniu darów i by już się więcej nie pojawić.

Wioski plemienne - znaczenie

Z uwagi na ograniczoną liczbę wiosek, należy walczyć o każdą z nich. Gdy tylko uda ci się jakąś zlokalizować to powinieneś od razu wysłać jednostkę w jej kierunku. Gracz który jako pierwszy wejdzie w interakcję z osadą przejmuje wynikające z tego korzyści. Nie ma znaczenia czy twoja jednostka jest w pobliżu, jeśli nie będziesz pierwszy to nie dostaniesz nic. Najważniejszą jednostką bojową, która posłuży ci do przejmowania wiosek plemiennych jest zwiadowca. Dzięki większej liczbie punktów ruchu w porównaniu do innych jednostek bojowych, które dostępne są na początku rozgrywki, może szybciej się do nich zbliżyć i przejąć bonus. Pamiętaj, że inni gracze, bez względu czy masz do czynienia ze sztuczną inteligencją czy prawdziwym graczem, będą starali się dotrzeć do nich pierwsi za wszelką cenę.

Korzyści

W chwili interakcji z wioską, czyli ruchem jednostki na heksagon na którym stoi osada, z losowej puli otrzymujesz bonus dla własnej cywilizacji. Mogą być to jednostki cywilne takie jak kupcy czy budowniczowie. Jednostki bojowe - najczęściej zwiadowca. Jest też bardzo duże prawdopodobieństwo, że interakcja pozwoli ci uniknąć kosztów opracowania jednej z dostępnych w grze technologii z aktualnego okresu w którym znajduje się twoja cywilizacja, a jeśli nie to przynajmniej koszt badań zostanie zredukowany o połowę. W przypadku idei możliwe jest tylko przyspieszenie prac, gdyż natychmiastowy dostęp do idei dla dowolnej cywilizacji bardzo mocno wpłynąłby na balans rozgrywki. Poza tym jest możliwość otrzymania natychmiastowej sumy złota lub punktów wiary, aczkolwiek może się zdarzyć, że twoja populacja dostanie w posiadanie jedną z relikwii. Pamiętaj, że każdy z wymienionych bonusów możesz otrzymać jednorazowo i otrzymasz tylko jeden losowy z wymienionych.

Strategia

W tym przypadku duże znaczenie ma czynnik losowy, zarówno pod kątem otrzymanej korzyści jak i położenia osad. Jeśli jesteś w stanie sięgnąć po daną wioskę to zrób to jak najszybciej. Do chwili gdy nie zobaczysz w pobliżu stolicy zwiadowcy barbarzyńców możesz swobodnie eksplorować mapę każdą z jednostek bojowych. Pamiętaj, aby wysłać je na dwa różne krańce pola widzenia, a jeśli zwiadowca dotrze do osady, to najlepiej będzie jeśli będzie podążał dalej w tym samym kierunku. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku jednostki bojowej, jak chociażby wojownicy. Jeśli uda ci się przejąć wioskę to jak najszybciej zawróć wojowników do stolicy. Nie ryzykuj zbytniego oddalenia od miasta, bowiem ograniczona liczba punktów ruchu i niekorzystny teren może potem uniemożliwić obronę przed barbarzyńcami lub zmusi do werbowania jednostek za złoto.