Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6 Gathering Storm: Surowce Strategiczne, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020

Na tej stronie poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na temat surowców strategicznych i tego jak wygląda ich pozyskiwanie oraz wydawanie w dodatku Gathering Storm.

Poniższy opis dotyczy zaktualizowanej zawartości gry Civilization VI po zakupieniu i zainstalowaniu dużego rozszerzenia Gathering Storm.

Surowce strategiczne - najważniejsze informacje

W dodatku Gathering Storm, wielkim zmianom został poddany system surowców strategicznych. Są one niezbędne do szkolenia silniejszych i nowszych jednostek. W dodatku, zmiany wymuszają handel, ekspansję i ograniczą ilość zaawansowanych jednostek w twojej armii.

Do tej pory, aby produkować zaawansowane jednostki np. Rycerzy lub Czołgi, musiałeś mieć dostęp do ulepszonych pól z surowcem strategicznym lub otrzymać go w wyniku handlu z innymi cywilizacjami. Dwie sztuki danego surowca pozwalały na budowę jednostki w każdym mieście, ale tylko 1 sztuka umożliwiała budowę jednostki lądowej w dzielnicy wojskowej, a jednostki morskiej w dzielnicy portowej.

Dodatek rozszerza sposób zastosowania surowców strategicznych i zmienia system tworzenia jednostek wojskowych. Od teraz nie użyjesz ich tylko do produkcji wojsk, ale również do utrzymania niektórych jednostek oraz do produkcji energii elektrycznej, która jest niezbędna do sprawnego działania zaawansowanych budynków.

Gathering Storm zmienia surowce strategiczne w następujący sposób:

  1. Od teraz surowce są pozyskiwane, tak jak np. złoto, z ulepszonych pól. Każde pole ma różne ilości zasobów do wydobycia na turę np. 3 sztuki węgla na turę. Zyski z wszystkim pól kumulują się, a odległość od stolicy nie ma znaczenia.
  2. Magazynować można określoną ilość surowców strategicznych. Limit można zwiększyć poprzez budowę budynków militarnych w dzielnicy wojskowej.
  3. Jednostki wymagają ustalonej liczby surowców przy rozpoczęciu produkcji.
  4. Jednostki z późnej ery technologicznej np. samoloty, piechota, czołgi, zużywają jednostkę węgla, ropy, aluminium lub uranu na turę! Zadbaj o większe wydobycie lub zmagazynuj zapas danego surowca przed rozpoczęciem długiej wojny. Jeśli brakuje ci danego surowca, jednostki mają obniżoną siłę bojową i nie mogą się leczyć.
  5. Elektrownie w dzielnicy przemysłowej, również zużywają surowce strategiczne do produkcji elektryczności.
  6. Surowcami można handlować, tak jak każdą inną walutą. Są to jednak tylko ustalone sumy - nie można zawrzeć umowy handlowej, dzięki której będziesz otrzymywał pewną ilość surowców co turę.

W związku z powyższymi zmianami, będziesz musiał zmienić podejście do surowców strategicznych. Od teraz strategia budowy jednego miasta z dzielnica wojskową w pobliżu surowców strategicznych nie będzie już taka skuteczna. Musisz na bieżąco dbać o ilość surowców w twoim imperium.

Przeciwnik komputerowy często będzie handlował z tobą, co może polepszyć relacje, zwiększyć twoje zyski lub zdobyć niedostępny surowiec strategiczny. Możesz wspomagać słabszego przeciwnika surowcami i odmówić handlu surowcami dla rywala, który walczy z twoim potencjalnym sprzymierzeńcem. W ten sposób, będziesz miał pewien wpływ na dostępność jednostek na planszy, jeśli masz monopol na jakiś surowiec.

Zanim odkryjesz technologie, które pozwolą ci na zdobywanie energii elektrycznej za pomocą ekologicznych rozwiązań, często będziesz musiał wybrać, czy wolisz zużyć węgiel w elektrowni, czy przeznaczyć na produkcję i utrzymanie nowych pancerników. Ograniczenie w wydobyciu, magazynowaniu oraz kosztów utrzymania, czynią surowce bardzo ważnym aspektem twoje gospodarki. Od teraz, nie będziesz mógł zalać wroga lepszymi wersjami swoich jednostek, bo ich ilość będzie ograniczona. Niektóre jednostki, nadal nie wymagają surowców strategicznych i mogą pełnić role garnizonu lub drugiej linii natarcia.