Civilization 6: Dzielnica Rozrywkowa, Karnawałowa - premie, budynki
Aktualizacja:
Poniższy rozdział poradnika do Cywilizacji 6 poświęcony jest dzielnicy rozrywkowej, a także jej alternatywie dostępnej wyłącznie dla Brazylii - dzielnicy karnawałowej. W niniejszym rozdziale znajdziesz ważne informacje dotyczące użytkowania tego typu dzielnicy w Civ VI, a także porady dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

Premie
Handel wewnętrzny | +1 do żywności |
Handel zewnętrzny | +1 do żywności |
Przychód | +1 do udogodnień z rozrywki |
Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że dzielnica rozrywkowa jako pojedyncza struktura nie wnosi za dużo do rozgrywki. Niewielkie przychody z handlu, które nie przekładają się bezpośrednio na żaden z obszarów, który mógłby wygenerować użyteczne na tym etapie rozgrywki bonusy. Mimo wszystko jest to jedna z najważniejszych dzielnic, której znaczenia nie wolno ignorować tym bardziej, że w drodze rozwoju niesamowicie przyczynia się do rozwoju twoich miast. Zauważ, że dzielnica nie przynosi żadnych dochodów, co diametralnie zmienia się w chwili, gdy zaczynasz rozwijać jej wewnętrzną infrastrukturę. Mimo wszystko dzielnica rozrywkowa jest obiektem o strategicznym znaczeniu i tylko twoje umiejętności zadecydują o tym, kiedy będziesz musiał ją wznieść. Nie możesz zapominać o jej istnieniu, ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś dawkował punkty produkcji potrzebne na jej rozwój w taki sposób, aby zaspokajać jedynie bieżące potrzeby miasta. Gdy jego rozwój zwalnia musisz znaleźć źródło problemu i odpowiednio zareagować, a dla środkowej fazy rozgrywki dzielnica rozrywkowa jest solidną podstawą, która pozwoli zaoszczędzić siły produkcyjne na bardziej użyteczne obszary twojej działalności. Pamiętaj, że udogodnienia wpływają na współczynnik zadowolenia mieszkańców miasta, więc postaraj się nie ograniczać swoich działań jedynie do zaspokajania minimalnych potrzeb, ponieważ ciągłe podwyższanie stopnia komfortu mieszkańców przyczyni się do znacznego przyspieszenia rozwoju osady. Jest to szczególnie ważne na początkowym i środkowym etapie rozgrywki, gdzie łatwo możesz zdystansować przeciwników. Liczba obywateli przekłada się na zwielokrotniony bonus otrzymywany z każdej wybudowanej dzielnicy, im szybciej miasto się rozrośnie, tym szybciej uda ci się skumulować spore nadwyżki.
Premie - Karnawałowa
Handel wewnętrzny | +1 do żywności |
Handel zewnętrzny | +1 do żywności |
Przychód | +2 do udogodnień z rozrywki Odblokowuje projekt karnawału, który po rozpoczęciu zapewnia 1 udogodnienie, a po zakończeniu punkty wielkich ludzi. |
Dostępna jedynie dla Brazylii dzielnica, na pierwszy rzut oka, różni się jedynie nieznacznie od wersji ogólnodostępnej. Aczkolwiek zauważ, że już na starcie zapewnia ci dwa udogodnienia z rozrywki, a dodatkowo pozwala na prowadzenie unikalnego projektu, który znacznie zwiększy potencjał dzielnicy niewielkim kosztem, jednocześnie przybliżając cię do zatrudnienia wielkich ludzi.
Budynki
Nazwa | Koszt | Premie |
Arena | 135 produkcji Koszt utrzymania 1 sztuka złota | +1 udogodnienie z rozrywki |
Tlachtli (Aztekowie) | 135 produkcji Koszt utrzymania 1 sztuka złota | +1 udogodnienie z rozrywki +2 do wiary +1 do Wielkiego Generała |
O ile Brazylii może budować unikalną dzielnicę Karnawałową, tak Aztekowie mają dostęp do unikalnego budynku na terenie dzielnicy rozrywkowej. Łatwo możesz zauważyć różnice pomiędzy unikalnym elementem infrastruktury, a tym podstawowym, który stanowi pierwszy etap rozwoju dzielnicy. Przy takim samym koszcie budowy i utrzymania budynku Aztekowie są w stanie wygenerować dodatkowy przychód wiary, a budynek zapewnia im też punkty Wielkiego Generała. Biorąc pod uwagę korzyści jakie może czerpać z budynku cywilizacja Azteków, można pomyśleć, że gra nie jest zrównoważona w tym aspekcie, ale zauważ, że dzielnica rozrywkowa jest dostępna w stosunkowo późnym etapie gry i bez solidnych podstaw we wcześniejszej fazie gry Aztekowie nie odniosą z jej tytułu stosownych korzyści.
Zoo | 405 produkcji Koszt utrzymania 2 sztuki złota | +1 udogodnienie z rozrywki Premia rozszerzana jest na wszystkie centra miast w promieniu 6 pól. |
Stadion | 600 produkcji Koszt utrzymania 3 sztuki złota | +2 udogodnienie z rozrywki Premia rozszerzana jest na wszystkie centra miast w promieniu 6 pól. |
Wraz ze zwiększonym zapotrzebowaniem na udogodnienia możesz przystąpić do dalszej rozbudowy dzielnicy. Zwróć uwagę, że budynki w powyższej tabeli działają regionalnie, co oznacza, że ich premia może być przenoszona na inne miasta, jeśli tylko ich centra znajdą się w promieniu sześciu pól od dzielnicy. Dzięki temu możesz kumulować premie, a wynikające z tego korzyści powinny skłonić cię do budowania dużych kompleksów miejskich, a budując pojedyncze dzielnice w miastach możesz kumulować premie regionalne bez ograniczeń. Pojedyncza struktura nie zapewni solidnych przychodów, ale jeśli zbudujesz w niewielkiej odległości kilka dzielnic, to możesz zaspokoić tym zapotrzebowanie mieszkańców na cały scenariusz. W tym przypadku wystarczy zadbać jedynie o miejsca na obywateli i obszary mieszkalne, a miasta będą rozwijać się dynamicznie, co szybko odczujesz po stanie skarbca.
Projekt - Karnawał (tylko Brazylia)
Po rozpoczęciu projektu +1 do udogodnień. Po zakończeniu +1 do punktów Wielkiego Człowieka (Inżyniera, Pisarza, Artysty, Kupca, Muzyka).
Powyższy projekt zdecydowanie różni się od tych, które omawiane były dla pozostałych dzielnic. Nie zapewnia przychodów podczas jego realizacji, ale tuż po rozpoczęciu otrzymujesz dodatkowy bonus do obszarów mieszkalnych. Omawiane wcześniej projekty warto było realizować na raty, gdyż przekładało się to na zyska za każdą zrealizowaną turę. W tym przypadku w zależności od zapotrzebowania możesz rozpocząć projekt, by zwiększyć zadowolenie mieszkańców, ale musisz go zakończyć na tyle szybko, żeby mieć możliwość rozpoczęcia go ponownie gdy tylko zabraknie udogodnień w twoim mieście.
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Civilization 6: Poradnik do gry
- Civilization 6: Infrastruktura
- Civilization 6: Centrum miasta - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Kampus - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica z Akweduktem, Łaźnia - premie, Łaźnia
- Civilization 6: Dzielnica Biznesowa - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Wojskowa - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Portowa, Stocznia Marynarki Królewskiej, premie
- Civilization 6: Dzielnica świątynna, Ławry - premie
- Civilization 6: Dzielnica Kulturalna, Akropolu - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Przemysłowa, Hanzy - premie, budynki, projekt
- Civilization 6: Dzielnica Osiedlowa, Mbanza - premie
- Civilization 6: Port kosmiczny - premie, satelita, lądownik, marsjańskie osiedle
- Civilization 6: Dzielnica Rozrywkowa, Karnawałowa - premie, budynki
- Civilization 6 Gathering Storm: Kanały - jak odblokować? Porady
- Civilization 6: Infrastruktura
- Civilization 6: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Wczoraj po prostu było to nie możliwe.... Jakiś dziwny bug... Dziś jak załadowałem grę ponownie pojawiła się ta opcja w interfejsie i jest to przycisk RB xD wcześniej i tak klikałem wszystko i nie działało i też interface nie pokazywał takiej opcji :p
Ogólnie to masz je tam gdzie są jednostki wojskowe, a żeby je odblokować to musisz zbudować w mieście kaplicę i założyć religię. I to tylko w tym mieście gdzie masz kaplice
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Gram na wersji ghatering strom (chyba tak się to pisze) I na jednym zapisie mam takie zasoby luksusowe jak żółwie czy kadzidło A na innym już nie
Zasoby luksusowe są generowane losowo - ich występowanie zależy m.in. od rodzaju i rozmiaru wybranej mapy. Jeśli chcesz, możesz je wybrać w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu nowej gry.
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
Zawsze możesz wyłączyć barbarzyńców w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu gry. Ogólnie ułatwia to rozgrywkę i nie masz z niczego nagle właśnie takich 4 jednostek pod miastem.
Z wiosek. Jak namierzyli twoje miasto to będą tam wysyłać oddziały.
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
Do tej pory grałem na 4 i 5 poziomie trudności póki co.
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
No ale to od lat wielka magia Cywilizacji - jeśli rozwiniesz państwo na tyle szybko aby mieć samoloty w XII wieku to przecież sam fun.
Nie rozumiem, masz zarzut za to że gra pozwala Ci się rozwijać?
Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
