Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dzielnica Przemysłowa / Hanzy w Sid Meier's Civilization VI Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Poniższy rozdział poświęcony jest dzielnicy przemysłowej a także jej alternatywie dostępnej wyłącznie dla Niemiec - Dzielnicy Hanzy. W poniższym rozdziale znajdziesz ważne informacje dotyczące użytkowania poszczególnego typu dzielnicy, a także porady dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

Handel wewnętrzny - Dzielnica Przemysłowa / Hanzy w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Handel wewnętrzny

+1 do produkcji

Handel zewnętrzny

+1 do produkcji

Przychód z populacji

+2 do produkcji za obywatela

Premia do produkcji za sąsiedztwo

+1 za każdą sąsiadującą kopalnię

+1 za każdy sąsiadujący kamieniołom

+1 za każde 2 pola z dzielnicą

Inne

+1 punktu Wielki Inżynier na turę

Współczynnik produkcji jest głównym wyznacznikiem tempa rozwoju twoich miast. Dzięki rozbudowie infrastruktury przemysłowej możesz wygenerować dodatkowy przychód tego współczynnika, co znacznie zwiększa potencjał produkcji w perspektywie całej cywilizacji. Podobnie jak w przypadku np. dzielnicy kulturalnej, największe premie przydzielane są tylko i wyłącznie właścicielowi dzielnicy, a nie partnerom handlowym. Wraz ze wzrostem liczby populacji bonus do punktów produkcji będzie zwielokrotniony, ale nie zapominaj też o premiach za sąsiedztwo i staraj się umieścić dzielnicę w pobliżu heksagonów na których ulepszyłeś zasoby za pomocą kopalni i kamieniołomów. Raczej unikaj korzystania z pozostałych premii za sąsiedztwo, ponieważ ciężko będzie dopasować otoczenie tak, by nie zniweczyć korzyści jakie uzyskasz przy pomocy innych dzielnic. Oczywiście tak jak w przypadku innych dzielnic będziesz dzięki niej generował punkty wielkiego inżyniera, co jeszcze bardziej zwiększy potencjał produkcyjny. Jest to jedna z najważniejszych użytkowych dzielnic, która spełnia znakomicie swoją rolę niezależnie od wybranego przez ciebie sposobu na wygranie scenariusza.

Premie - Hanza

Handel wewnętrzny

+1 do produkcji

Handel zewnętrzny

+1 do produkcji

Przychód z populacji

+2 do produkcji za obywatela

Premia do produkcji za sąsiedztwo

+1 za każdy sąsiadujący zasób

+1 za każde 2 pola z dzielnicą

+2 za każde 2 pola z dzielnicą biznesową

Inne

+1 punktu Wielki Inżynier na turę

Warto zwrócić uwagę na połączenie dwóch czynników, które ewidentnie sprzyja Niemcom w czasie rozgrywki. Wskazana w powyższej tabeli premia za sąsiedztwo jest o wiele bardziej przystępniejsza i pozwala na większą elastyczność, a w sytuacjach kryzysowych wygeneruje premię nawet w niesprzyjających warunkach. Pamiętaj, że najlepiej w tym zakresie działa sąsiedztwo dzielnicy biznesowej, więc postaraj się by przynajmniej dwie tego typu dzielnice znalazły się w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Połączenie produktywności i dużych przychodów w złocie z pewnością ułatwi wszystkie twoje działania i pozwoli znacznie zwiększyć szanse na wygranie scenariusza. Szczególnie ważny jest fakt, że liczba heksagonów, które będą sąsiadować z tym, na którym wzniesiesz dzielnicę jest ograniczona, ale możesz w początkowym okresie rozgrywki umiejscowić ją wokół zasobów dodatkowych, by w ostateczności spożytkować je jednorazowo i zastąpić dzielnicami biznesowymi.

Budynki

Nazwa

Koszt

Premie

Warsztat

175 produkcji

Koszt utrzymania

1 sztuka złota

+2 do produkcji

+1 miejsce dla obywateli

+1 do Wielkiego Inżyniera

Fabryka

355 produkcji

Koszt utrzymania

2 sztuki złota

+3 do produkcji

+1 miejsce dla obywateli

+1 do Wielkiego Inżyniera

Premia rozszerzana jest na wszystkie miasta w promieniu 6 pól.

Fabryka elektroniki

(Japonia)

355 produkcji

Koszt utrzymania

2 sztuki złota

+4 do produkcji

+1 miejsce dla obywateli

+1 do Wielkiego Inżyniera

Premia rozszerzana jest na wszystkie miasta w promieniu 6 pól. Po odkryciu technologii - Elektryczność - premia +4 do kultury dla miasta w którym jest zbudowana.

Elektrownia

525 produkcji

Koszt utrzymania

3 sztuki złota

+4 do produkcji

+1 miejsce dla obywateli

+1 do Wielkiego Inżyniera

Premia rozszerzana jest na wszystkie miasta w promieniu 6 pól.

W powyższej tabeli możesz zaobserwować kolejne etapy rozwoju dzielnicy. Pamiętaj, że uzyskane w ten sposób premie się łączą, ale każdy kolejny budynek zwiększa koszty utrzymania dzielnicy. O ile Niemcy mają swój unikalny typ dzielnicy produkcyjnej, to Japonia dysponuje jednym z budynków, który daje jej ciekawe premie w środkowej fazie scenariusza. Fabryka elektroniki zwiększa produktywność miasta o dodatkowy punkt, ale wraz z postępem technologicznym przewaga wzrasta, gdyż budynek dostarcza dodatkowe punkty kultury.

Generalnie rzecz ujmując, każdy kolejny etap rozwoju dzielnicy powinien być realizowany jak najszybciej, ponieważ bezpośrednio przekłada się na wszystkie pozostałe czynniki, które decydują o wygranej. Wysokim współczynnikiem produkcji uda ci się wyrównać wszystkie straty do innych cywilizacji, nawet pomimo błędów na początku scenariusza.

Projekt - Logistyka

Projekt zapewnia przychód złota i punkty wielkiego inżyniera.

Zwróć uwagę, że projekt przypisany do dzielnicy przemysłowej nie zwiększa potencjału produkcyjnego w trakcie trwania projektu, a przychody przekładają się bezpośrednio na stan złota w skarbcu. Możesz wykorzystać projekt by odciążyć produkcję i zyskać jednocześnie dwa elementy infrastruktury lub amii w tym samym czasie. Pamiętaj, że projekt ma przede wszystkim na celu zwiększenie szans na zatrudnienie Wielkiego Inżyniera i to powinien być główny czynnik, który będzie determinował użycie projektu.