Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Polska, Jadwiga, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W tym rozdziale poradnika zapoznasz się z opisem Polski, która jest dostępna jako jedna z nacji w Civilization 6. Dowiesz się więcej na temat mocnych stron cywilizacji Polski i sposobów wykorzystania bomby kulturowej. Dodatkowo przeczytasz o możliwościach rozwoju, Husarii i o Sukiennicach, specjalnym budynku dzielnicy biznesowej.

Uwaga - Do zagrania Polską potrzebne jest płatne DLC - Poland Civilization & Scenario Pack. Domyślnie kosztuje ono 22zł / 4,99€. Na czele Polski stoi w grze królowa Jadwiga Andegaweńska i oprócz dodania Polski wspomniane rozszerzenie ma też do zaoferowania nowy scenariusz - Dziedzictwo Jadwigi.

Opis nacji - Polska

Polska, to nacja która przede wszystkim skupia się na ekspansji oraz jest nastawiona na zwycięstwo religijne - Civilization 6: Polska, Jadwiga, opis nacji, porady - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Polska, to nacja która przede wszystkim skupia się na ekspansji oraz jest nastawiona na zwycięstwo religijne. Składa się na to kilka bonusów. Grając Polską, będziesz chciał założyć swoją religię oraz wykorzystać pozostałe bonusy, do umocnienia swojej pozycji. Pozostałe bonusy przydadzą się przy powiększaniu granic oraz podczas wojny.

Wszystkie relikwie Polski, w odróżnieniu od pozostałych nacji, mają bonus do kultury, złota oraz dodatkowe przychód punktów wiary. Pozyskanie relikwii jest bardziej korzystne, niż u innych nacji. Później możesz trzykrotnie zwiększyć przychody z wiary, dzięki specjalnej doktrynie. W ten sposób, zwiększysz dochody punktów wiary na turę, a co za tym idzie przyspieszysz ewangelizację swojej religii. Niezwykle ważnym cudem świata do zbudowania, będzie Góra St. Michel. Każdy apostoł zyska umiejętność męczennik, która zawsze zapewni relikwię po śmierci jednostki. Również nawiązanie sojuszu z miastem-państwem Kandy, będzie niezwykle przydatne -zwiększy dochody ze wszystkich relikwii oraz zyskasz nową relikwię za każdy odkryty cud natury. Pamiętaj, aby mieć miejsce na nowe relikwie, inaczej przepadną!

Polska może w bardzo łatwy sposób, nawracać miasta rywala na swoją religię. Jeśli założyłeś swoją religię, każda bomba kulturowa nawróci większość populacji miasta, do którego należał odebrany hex przez bombę kulturową. Taka sytuację może mieć miejsce, gdy zbudujesz dzielnice wojskową lub zbudujesz fort (ulepszenie tworzone przez inżyniera wojskowego; dostępny po zbudowaniu zbrojowni w dzielnicy wojskowej). Dzięki temu nie musisz obawiać się ekspansji pośród miast innych nacji, ponieważ możesz w łatwy sposób odebrać terytorium. Możesz nawet specjalnie planować zakładanie swoich miast blisko innych cywilizacji. W ten sposób przekierujesz swoich misjonarzy do nawracania miast w głębi terytorium rywali.

Przy budowaniu fortów/dzielnic wojskowych z myślą o bombie kulturowej musisz pamiętać o:

  1. Fort nie może być stworzony na zasobach luksusowych, strategicznych lub dodatkowych (choć takie można usunąć) oraz na niektórych typach terenu np. mokradłach.
  2. Bomba kulturowa nie rozszerzyć granic miasta poza maksymalny zasięg, czyli nie dalej niż 3 pola od centrum miasta. Zajmiesz za to wszystkie pola wokół dzielnicy/ulepszenia.
  3. Rozszerzenie granic miasta, nie obejmie pól z cudami świata, centrum miasta lub już wybudowanych dzielnic. Jeśli były tam ulepszenie terenu niedostępne dla twojej cywilizacji, to znikną i otrzymasz puste pola.
  4. Po wykorzystaniu bomby kulturowej, możesz usunąć ulepszenie fortu.
  5. Jeśli zbudowałeś fort na polu z nieodkrytym surowce strategicznym, to automatycznie rozpoczniesz jego pozyskiwanie.

Inny przydatny bonus, to zastąpienie jednej karty militarnej na dziką, w dowolnym ustroju politycznym, jeśli jest choć jeden slot na kartę militarną. Ten bonus możesz wykorzystać już w początkowej fazie gry wybierając np. kartę przyspieszającą zdobywanie punktów Wielkiego Proroka. Dzięki temu, o wiele szybciej pozyskasz proroka i założysz własną religię. Później, pozwoli ci elastycznie dobierać karty, które pomogą w rozwoju twojego imperium.

Sukiennice zastępują targ i zwiększają produkcję z handlu zagranicznego lub przychody złota z handlu wewnętrznego. Dzięki temu, możesz zwiększyć produkcję w swoich miasta lub dochody złota, nawet podczas wojny. Husaria to jednostka pomiędzy rycerz a czołgiem. Jest to bardzo szybka i silna jednostka, jednak ich siła tkwi w specjalnej umiejętności, dzięki której spycha wrogów o jedno pole do tyłu lub na boki. Jeśli nie może cofnąć się na jedno z 3 pól, to otrzymuje dodatkowe obrażania. W ten sposób, możesz wypchać jednostkę przeciwnika z np. lasu lub wzgórz albo zająć obóz barbarzyńców, zanim w ogóle pokonasz obrońców.

Podsumowanie

Polska jest idealnym kandydatem do osiągnięcia zwycięstwa religijnego. Od samego początku stawia na zdobywanie punktów wiary. Posiada również możliwość rozszerzania swoich granic na obszar zajęty już przez inne cywilizacje. Możliwość natychmiastowego nawracania miast przeciwnika w ten sposób, tylko zachęca do koncentrowaniu się na religii. Husaria pomoże ci w kontrolowaniu swojego terytorium i podbijaniu terenów wroga, który jest problematyczny. Przy silnej gospodarce, możesz się pokusić o zwycięstwo militarne z wykorzystaniem husarii.