Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kampus w Sid Meier's Civilization VI Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Poniższy rozdział poświęcony jest dzielnicy naukowej, budynkom, które możesz w niej wybudować oraz korzyściom jakie wynikają z użytkowania infrastruktury naukowej.

Handel wewnętrzny - Kampus w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Handel wewnętrzny

+1 do żywności

Handel zewnętrzny

+1 do nauki

Przychód z populacji

+2 do nauki za obywatela

Premia do nauki za sąsiedztwo

+1 za każde pole z górami lub lasem deszczowym

+1 za każde pole z dzielnicą

Inne

+1 punktu Wielkiego Naukowca na turę

Druga dzielnica, która dostępna jest z drugiego rzędu starożytnych technologii. Niezależnie od taktyki w danym scenariuszu musisz obowiązkowo zbudować dzielnicę jak najwcześniej. Jeśli nie decydujesz się na zwycięstwo poprzez szerzenie wiary to Kampus powinieneś zbudować jeszcze przed dzielnicą świątynną. Warto inwestować w premie do nauki i Wielkiego Naukowca, bowiem dodatkowy przychód w postaci punktów nauki znacznie przyspieszy czas w jakim będziesz realizował kolejne badania. Pamiętaj o premiach związanych z odpowiednim ukształtowaniem terenu i postaraj się znaleźć odpowiednią lokalizację dla dzielnicy.

Budynki

Nazwa

Koszt

Premie

Biblioteka

80 punktów produkcji

Koszt utrzymania

1 sztuka złota

+2 do nauki

+1 miejsce dla obywateli

+1 do Wielkiego Naukowca

Uniwersytet

225 punktów produkcji

Koszt utrzymania

2 sztuki złota

+4 do nauki

+1 miejsce dla obywateli

+1 do obszarów mieszkalnych

+1 do Wielkiego Naukowca

Laboratorium

badawcze

525 punktów produkcji

Koszt utrzymania

3 sztuki złota

+5 do nauki

+1 miejsce dla obywateli

+1 do Wielkiego Naukowca

W powyższej tabeli możesz zauważyć kolejne stadia rozwoju infrastruktury wewnątrz Kampusu. Wraz z kolejnymi technologiami możesz wznosić kolejne budynki, które przede wszystkim zapewniają premię do nauki. Warto mieć na uwadze, że wraz z kolejnymi budynkami w dzielnicy rośnie ich łączny koszt, więc musisz na bieżąco kalkulować, czy przygody są wystarczające, aby kolejne budynki nie doprowadziły cię na skraj bankructwa. Zwróć również uwagę na fakt, że Uniwersytet zapewnia dodatkowy punkt do obszarów mieszkalnych czym możesz się posiłkować jeśli nie pozostanie ci żadne inne doraźne rozwiązanie. Pamiętaj też, że premie uzyskane ze wszystkich budynków łączą się, więc po zrealizowaniu pełnego planu dla Kampusu powinieneś zyskać duża dawkę dodatkowych punktów nauki, a nawet wtedy możesz jeszcze realizować Projekt Kampusu, jeśli zajdzie taka potrzeba. O ile Biblioteka i Uniwersytet powinny być na liście każdego z twoich miast, to Laboratorium Badawcze jest priorytetem tylko wtedy gdy walczysz o zwycięstwo naukowe.

Medresa (Arabia)

Koszt

Premie

Dodatkowe

225 punktów produkcji

Koszt utrzymania

2 sztuki złota

+5 do nauki

+1 miejsce dla obywateli

+1 do obszarów mieszkalnych

+1 do Wielkiego Naukowca

Dodatkowa wiara równa się premii za sąsiedztwo Kampusu.

Unikalny budynek dla Arabii, który zastępuje Uniwersytet na odpowiednim etapie rozwoju. Łatwo można zauważyć, że przy takim samym koszcie produkcji można uzyskać minimalnie większy przychód do punktów nauki. Najważniejszą właściwością Mederesy jest jednak premia do wiary, która generowana jest na podstawie premii, którą otrzymuje Kampus za sąsiedztwo. Kluczem do zmaksymalizowania przychodów w tym aspekcie jest odpowiednie umiejscowienie dzielnicy, bowiem dzięki temu możesz jednocześnie generować duże zyski związane z nauką i wiarą.

Projekt - Granty badawcze Kampusu

Projekt zapewnia zwiększenie przychodu do punktów nauki i Wielkiego Naukowca.

Celem projektu jest czasowe zwiększenie przychodu dla wspomnianych wcześniej dziedzin. Pamiętaj, że czas działania projektu jest uzależniony od potencjału naukowego poszczególnego miasta. Przychód zostanie przydzielony za każdą turę w czasie której projekt jest realizowany.