Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Teren | Świat gry w Sid Meier's Civilization VI Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W poniższym rozdziale znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych rodzajów terenu występujących na mapie. Dzięki temu po krótkim rozeznaniu w charakterystyce mapy będziesz w stanie błyskawicznie podjąć decyzje dotyczące zakładania miast i ich rozbudowy pod kątem największych korzyści.

Warto mieć na uwadze, że poszczególne heksy mogą prezentować zupełnie odmienne uwarunkowania terenu. W zależności od typu terenu, na jego powierzchni możemy napotkać między innymi zalesienie lub inne cechy, które wpływają na jego użyteczność. Bonusy przedstawione w tabelach brane są pod uwagę jedynie w przypadku, gdy dany heksagon znajduje się w granicach twojego terytorium.

Typy terenu

Poniższa sekcja poświęcona jest wszystkim typom terenu dostępnym w grze. W zależności od poszczególnego typu, teren może być przyjazny, czyli posiadać dodatkowe zasoby w postaci żywności, złota lub punktów produkcji. Niektóre podłoża są zupełnie bezużyteczne, a inne mimo braku bezpośrednich korzyści możemy wykorzystać na rozmaity sposób.

Typ

Korzyści

Użyteczność

Łąki

+2 do żywności

Duża. Podstawowy teren pod budowę miasta. Nawet przy małej ilości heksów miasto powinno szybko się rozwijać.

Łąki (wzgórza)

+2 do żywności

+1 do produkcji

Duża. Jedna z najważniejszych połaci terenu. Zasiedlaj jeśli tylko jest taka możliwość.

Pustynia

Brak

Bezużyteczna. Często występuje jako teren przybrzeżny, więc osiedlając się nad wodą prędzej czy później włączysz heksy do swojego terytorium.

Pustynia (wzgórza)

+1 do produkcji

Średnia. Premia do produkcji jest przydatna, ale współczynnik jest zbyt niski, by przechylać szalę na jego korzyść.

Góry

Brak

Strategiczna. Gór nie można przejść, więc jeśli osiedlisz się w pobliżu gór to znacznie zwiększysz właściwości obronne osady.

Ocean

+1 do żywności

Średnia. Jeśli osiedlisz się nad oceanem to masz szansę na zagarnięcie wielkich połaci oceanu. Dobrym czynnikiem jest fakt, że choć nie możesz umieszczać tutaj budynków to podczas rozrostu zawsze zdobędziesz premię do żywności.

Równiny

+1 do żywności

+1 do produkcji

Duża. Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku łąk, ale tutaj premia rozbita jest na dwa czynniki. Jeśli nie masz lepszej alternatywy na początku gry to osiedlaj się na równinach.

Równiny (wzgórza)

+1 do żywności

+2 do produkcji

Duża. Większa premia do produkcji, ale ciągle stała premia do żywności. Równomierny rozwój osady przy dużym współczynniku i tempie produkcji jednostek i infrastruktury.

Śnieg

Brak

Bezużyteczna. Jeśli będziesz zmuszony do przejęcia terenu to postaraj się go odpowiednio zabudować, do niczego innego się nie przyda.

Śnieg (wzgórza)

+1 do produkcji

Średnia. Tak jak w przypadku każdego terenu z niewielkimi wzniesieniami, biernie zapewnia premię do produkcji.

Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie