Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Epoka klasyczna | Drzewko technologii w Sid Meier's Civilization VI Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W poniższym rozdziale znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z epoki klasycznej. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki.

Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.

Astronawigacja (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

120 - Epoka klasyczna | Drzewko technologii w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

120

Możliwość okrętowania kupców i wykorzystanie zasobu: ryby.

Budynek: Latarnia morska

Cud: Latarnia z Faros

Dzielnica Portowa

Ulepsz 2 zasoby morskie

Jeśli osiedlisz się na wybrzeżu to nie powinieneś mieć większego problemu z przyspieszeniem badań. Zwróć uwagę na źródła zasobów na wybrzeżu i postaraj się odpowiednio szybko rekrutować budowniczych, którzy będą mogli poświęcić dwa ładunki na ulepszenie zasobów. Pamiętaj, że jeśli planujesz osiedlić się na wybrzeżu to musisz wybrać takie miejsce linii brzegowej, które od początku gry dostarczy ci niezbędnych zasobów. Warto mieć na uwadze, że dzięki temu badaniu będziesz w stanie poszerzyć zakres zasobów morskich, które jesteś w stanie eksploatować, aczkolwiek najważniejszym aspektem omawianego badania jest możliwość wzniesienia dzielnicy Portowej, która jest niezwykle strategicznym elementem dla utrzymania kontroli na większych zbiornikach wodnych.

Waluta (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

120 - Epoka klasyczna | Drzewko technologii w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

120

Budynek: Targowisko

Dzielnica biznesowa

Utwórz szlak handlowy

W tym przypadku nie powinno być problemów z odblokowaniem eureki o ile twoim drugim wyborem z drzewka ideologicznego będzie Handel Zagraniczny. Po opracowaniu idei uzyskasz dostęp do pierwszego kupca, co pozwoli jednocześnie utworzyć pierwszy szlak handlowy i odblokować przyspieszenie. Technologia nie jest bardzo kluczowa na początku rozgrywki, ale pamiętaj o premiach jakie daje dzielnica biznesowa i postaraj się znaleźć dla niej taki heksagon, który pozwoli zmaksymalizować korzyści wynikające z jej położenia. Po wzniesieniu dzielnicy otrzymasz kolejny slot na kupca, co przełoży się na większe dochody z handlu.

Jazda konna (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

120 - Epoka klasyczna | Drzewko technologii w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

120

Budynek: Stajnia

Jednostki: Konnica ; Varu (Indie);

Łucznicy konni saka (Scytia)

Zbuduj pastwisko

Jeśli po rozstawieniu masz w zasięgu zasoby bydła lub owiec to nie powinieneś mieć przeszkód w odblokowaniu przyspieszenia. W przeciwnym wypadku będziesz musiał podjąć badania w zwykłym trybie. Jednostki kawalerii są bardzo ważne, aczkolwiek pamiętaj, że aby z nich korzystać i je werbować musisz mieć dostęp do surowca strategicznego Konie. Jeśli nie spełniasz żadnego ze wskazanych warunków to nie warto poświęcać czasu na badania. Zamiast tego omiń technologię i przejdź do innej ścieżki na drzewku. Wrócisz tutaj gdy pojawi się możliwość spożytkowania technologii.

Obróbka żelaza (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

120 - Epoka klasyczna | Drzewko technologii w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

120

Jednostka: Zbrojni; Legion (Rzym);

Ngao Mbeba (Kongo)

Zbuduj kopalnię żelaza

Po odblokowaniu technologii Obróbka Brązu powinieneś już widzieć gdzie zostały wygenerowane złoża żelaza. Jeśli nie masz do nich dostępu na tym etapie to warto o nie powalczyć, jeśli są w zasięgu. W przeciwnym wypadku możesz mieć problem z odblokowaniem przyspieszenia. Pamiętaj też, że brak dostępu do Żelaza uniemożliwi ci rekrutowanie jednostek, które wprowadza dane badanie, więc musisz mieć jasny obraz tego czy warto poświęcać czas na ulepszenie, czy jednak w określonym badaniem czasie nie uda ci się uzyskać dostępu do zasobu. Pamiętaj, że jeśli zasób jest w zasięgu ręki to możesz wcześniej rozpocząć badanie a przyspieszenie zostanie podłączone po spełnieniu warunków.

Szkutnictwo (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

200 - Epoka klasyczna | Drzewko technologii w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

200

Okrętowanie wszystkich jednostek lądowych.

Cud: Kolos

Jednostka: Kwadryrema

Posiadaj 2 galery

W tym przypadku nie powinno być większego problemu z odblokowaniem przyspieszenia. Jeśli planujesz kontrolować ocean to galery będą do tego bardzo przydatne, więc nie powinieneś oszczędzać czasu potrzebnego na ich budowę, tym bardziej, że z czasem będziesz mógł je ulepszyć. Najważniejszym aspektem badania jest możliwość okrętowania wszystkich jednostek, zarówno bojowych jak i cywilnych. Pamiętaj, że dzięki temu możesz osiągnąć przewagę nad cywilizacjami, które nie osiedliły się na innych kontynentach, gdzie będziesz miał dużo więcej przestrzeni dla siebie a także nieskrępowany dostęp do zasobów strategicznych.

Matematyka (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

200 - Epoka klasyczna | Drzewko technologii w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

200

+1 punkt ruchu dla wszystkich jednostek poruszających się po wodzie.

Cud: Petra

Zbuduj 3 różne wyspecjalizowane dzielnice

Odblokowanie przyspieszenia jest uwarunkowane przede wszystkim tempem rozwoju twojej cywilizacji i produktywnością miast. Pamiętaj, że dzielnice możesz tworzyć za każdym razem gdy liczba obywateli miasta osiągnie wielokrotność 3 (3,6,9,12), więc aby wznieść 3 dzielnice będziesz potrzebował miasta na etapie 9 obywateli, lub dwóch miast 6 i 3 co jest zdecydowanie łatwiejsze do osiągnięcia w takim czasie. Dodatkowy punkt ruchu dla jednostek poruszających się po wodzie to ważna premia, oczywiście o ile korzystasz ze zbiorników wodnych. Jeśli nie prowadzisz działań na wodzie to możesz nieco odwlec badania w tym zakresie, aczkolwiek są one kluczowe dla dalszych epoko, więc szybko do nich wrócisz.

Budownictwo (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

200 - Epoka klasyczna | Drzewko technologii w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

200

Cud: Terakotowa armia

Jednostka: Wieża oblężnicza

Zbuduj młyn wodny

Bardzo łatwo przyspieszyć badania o ile tylko udało ci się wcześniej odblokować technologię Koło. Jeśli tego nie zrobiłeś to warto, bowiem młyn wodny zapewnia premię do zasobów ryżu i pszenicy co przekłada się na szybszy rozwój miasta i przyciągnięcie większej liczby obywateli. Pamiętaj jednak, że warunkiem koniecznym do wzniesienia młyna jest rozstawienie centrum miasta na heksagonie sąsiadującym z korytem rzeki. Jeśli nie dopilnujesz tego warunku to nie będziesz w stanie podjąć eureki, a co ważniejsze zbudować jednego z kluczowych budynków. Osiągnięcia dostępne po opracowaniu badania nie są może szczególnie istotne, aczkolwiek jeśli dążysz do zakończenia scenariusza poprzez dominację, to każda jednostka oblężnicza się przyda.

Inżynieria (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

200 - Epoka klasyczna | Drzewko technologii w Sid Meiers Civilization VI - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

200

Dzielnica: z akweduktem

Jednostka: Katapulty

Zbuduj starożytne mury

Przyspieszenie w tym zakresie powinno nastąpić samoczynnie, bowiem budowa murów obronnych miasta jest punktem wyjścia dla rozgrywania scenariusza. Dodatkowa jednostka oblężnicza pomoże w prowadzeniu walki, aczkolwiek najważniejsza w tym zakresie jest dzielnica z akweduktem, która nagrodzi cię za wybór dogodnego miejsca dla założenia miasta lub przynajmniej częściowo wyrówna straty do których doprowadziłeś rozstawiając się w kiepskim punkcie mapy.