Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Maorysi - Kupe - Civilization 6 Gathering Storm Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W tym rozdziale zapoznasz się z opisem Maorysów. Dowiesz się więcej na temat nietypowych cech tej nacji oraz porad dotyczących ekspansji. Co więcej, przeczytasz o umiejętności Kupe i specjalnym budynku Marae w dzielnicy kulturowej.

Maori to jedna z niezwykle unikalnych nacji dostępnych w grze - Maorysi - Kupe - Civilization 6 Gathering Storm - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Maori to jedna z niezwykle unikalnych nacji dostępnych w grze. Jako pierwsz cywilizacjia nie zaczyna na lądzie! Start na środku oceanu ma swoje plusy i minusy. Wszystko zależy od wygenerowanej mapy, bo na jednej będziesz długo szukał jakiegokolwiek skrawka lądu, a na innej dość szybko znajdziesz dobry kontynent lub wyspę do zasiedlenia.

Do zasiedlenia szukaj miejsc o dużej ilości lasów, zasobów morskich oraz wysokim wskaźniku atrakcyjności. Twoje jednostki zaokrętowane mają bonus do ruchu, dzięki czemu będziesz mógł szybciej poznać okolicę od swoich rywali. Maori rozpoczynają grę z opracowanymi technologiami żeglugi oraz szkutnictwa. Dzięki temu, mogą szybko usprawnić pola morskie oraz rozpocząć budowę floty. Bomba kulturowa, po stworzeniu łodzi rybackich, szybko powiększy twoje terytorium. Ten bonus jest bardzo przydatny w początkowej fazie gry, ale później będzie tracił na znaczeniu. Pamiętaj, że powiększanie granic w ten sposób, nie zwiększy obszaru kontroli twojej nacji poza maksymalny zasięg miasta (czyli 3 pola od centrum miasta).

Maori mają mały bonus do nauki i kultury, dopóki nie zbudują pierwszego miasta. Ten bonus pomoże im dotrzymać tempa z pozostałymi cywilizacjami, podczas gdy będziesz szukał dobrego miejsca na pierwsze miasto. Darmowa jednostka budowniczych pozwala szybko ulepszyć pola z zasobami strategicznymi lub luksusowymi. Dzięki temu nadrobisz tury, w czasie których twoi rywali zdążyli coś wybudować czy ulepszyć teren wokół swoich miast.

Toa to mocna jednostka wojskowa, która potrafi walczyć z silniejszym wrogiem. Ich zdolność pozwala obniżyć siłę jednostek wroga. Przez długi czas będzie się opierać nawet silnieszym jednostkom z nowszych epok technologicznych. Będzie podatna tylko na ostrzał dystansowy. Dodatkowo, każdy oddział może stworzyć jedno ulepszenie - Pa - unikalny typ fortyfikacji, który przyspiesza proces leczenia jednostek na polu z Pa. Zmyśle budowanie tych umocnień, pozwoli ci się obronić przed silniejszym wrogiem na wiele tur.

Maorysi nie muszą budować tartaków w lasach i dżunglach, żeby uzyskać dobre przychody z tych pól. Pomaga im w tym unikalny budynek Marae, który zastępuje amfiteatr w dzielnicy kulturowej, ale nie może przechowywać żadnych miejsc na Wielkie Dzieła literackich ani generować punktów Wielkich Pisarzy. Marae dodaje zysk +2 do kultury i wiary (a później +2 punkty Turystyki) do wszystkich cech terenu miasta, które są "przejezdne". Chodzi tutaj o lasy oraz dżungle.

Jeśli trafisz na dużą ilość takich pól w jednym miejscu, koniecznie załóż miasto w takiej lokacji. W ten sposób, miasto szybko się rozrośnie (bonus do kultury pomoże ci przyspieszyć rozwój granic miasta) i może być potężnym producentem kultury lub wiary (ułatwi tobie szkolenie misjonarzy, naturalistów lub band rokowych).

Pomyśl o kombinacjach jakie możesz osiągnąć dzięki Marae i np. gdy jest dużo pól z dżunglą, warto postawić w mieście dzielnicę rozrywkową oraz Zoo. Oprócz bonusy do kultury i wiary, takie pola zwiększa dochody o punkty nauki. Inną kombinacją jest budowanie Parków Narodowy na polach z lasami. Będą nadal przynosić spore dochody, mimo że nie będziesz mógł ich ulepszyć, a dodatkowo otrzymasz bonusy do turystyki oraz udogodnień.

Maori nie są jednak bez wad. Brak możliwości zdobywania wielkich pisarzy, utrudnia zdobywanie dodatkowych punktów kultury. Unikaj budowania cudów świata lub dobierania doktryn, które wspomagają zdobycie wielkich ludzi w tym zakresie.

Największą wadą jest też brak możliwości usuwania zasobów dodatkowych na planszy. Często będziesz miał ograniczone możliwości rozwoju, przez brak możliwości budowania w takich miejscach - sprawdź najpierw okolicę, zanim zaplanujesz budowę dzielnic, cudów czy lokacji nowego miasto. Warto czasem umiejscowić nowe miasto na polach dodatkowych lub luksusowych, aby zwiększyć trochę opcję rozbudowy i zwolnić miejsce wokół miasta.

Maori to cywilizacja, która potrafi szybko stać się liderem w kilku dziedzinach. Bonusy do produkcji z pól lasu, przyspieszą rozwój bez potrzeby ingerowania w okolicę miast przez większość czasu. Dzielnice kultowe zapewnią duży przyrost wiary i kultury, dzięki czemu Maori ma spore szansę na wygraną w tych dziedzinach. Nietypowe miejsce startu dodaje spory element losowości, więc nie każda rozgrywka będzie posiadała "sprawiedliwy" start. Jest to dobry wybór dla rozgrywki pokojowej i zwycięstwa kulturowego/religijnego, jak i podbojów militarnych, zwłaszcza w epoce średniowiecza, dzięki jednostkom Toa.