Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6 Gathering Storm: Szwecja, Kristina, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W tym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 zapoznasz się z opisem Szwecji, która jest dostępna w Gathering Storm. Dowiesz się więcej na temat licznych bonusów kulturowych oraz planowaniu ekspansji. Zdobędziesz również wiedzę, jak najlepiej wykorzystać unikatowe ulepszenie terenu (Skansen), specjalną jednostkę piechoty (Karolanie), i unikatową budowlą (Biblioteka Królowej).

Nacja ta jest dostępna tylko jeśli masz zakupione i odblokowane duże rozszerzenie Gathering Storm do Cywilizacji VI.

Opis nacji - Szwecja

Szwecja jest nastawiona na dominację kulturową oraz rozwój turystyki - Civilization 6 Gathering Storm: Szwecja, Kristina, opis nacji, porady - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Szwecja jest nastawiona na dominację kulturową oraz rozwój turystyki. Cechy specjalne tej nacji oraz unikatowe ulepszenie, pozwala w łatwy sposób rozpocząć wyścig w zdobyciu zwycięstwa kulturowego. Zdobycie punktów kultury oraz turystyki jest bardzo łatwe, chociaż będziesz musiał złożyć miasta w różnych częściach mapy.

Główną cechą tej cywilizacji jest większa ilość zdobywanych punktów wielkich ludzi. Oprócz tego, otrzymasz dość pokaźną sumę względów dyplomatycznych za rekrutację wielkiego człowieka. Jest to idealna nacja, do zdobywania wielkich ludzi. Może połączyć umiejętność Szwecji z cudami świata lub panteonem Iskra Boża czy poprzez głosowanie za rezolucjami, które zwiększą ilość zdobywanych punktów. W mieście, w którym masz dużą ilość dzielnic oraz jest twoim centrum kulturowym, koniecznie wyznacz na gubernatora Pingala. Jego umiejętność Grant, podwaja ilość punktów Wielkich Ludzi, a Kurator zwiększa ilość turystyki z Wielkich Dzieł. Poza tym, miejsca na dzikie karty, najlepiej jest wypełnić kartami zapewniającymi punkty wielkich ludzi.

Jedną z najlepszych cech Szwecji to automatyczny bonus do tematyki Wielkich Dzieł. Dla każdej pozostałej nacji, zdobycie bonusu tematycznego jest dość trudne, ponieważ trzeba zdobyć różnych Wielkich Dzieł za pomocą handlu z innymi cywilizacjami lub pozyskaniem zróżnicowanych Wielkich Artystów lub Muzyków. Trochę łatwiej jest zdobyć bonus tematyczny w muzeum archeologicznym, jeśli dość szybko rozpoczniesz wyścig po artefakty. Szwecja ignoruje wszelkie ograniczenia i otrzymuje bonus, gdy tylko zapełnisz muzeum sztuki, archeologiczne lub dowolny cud świata z miejscem na minimum dwa dzieła. Dlatego skupienie się na zdobywaniu jak największej liczby Wielkich Ludzi jest dla Szwecji priorytetem. Co więcej, zyskanie statusu suzerena Babilonu, rozszerzy bonus o punkty nauki.

Biblioteka Królowej również jest mocnym atutem, jeśli chodzi o zdobywanie kultury oraz punktów turystyki. Posiada aż 6 miejsc na wielkie dzieła, po dwa na dzieła literackie, sztuki oraz muzyczne. Po zapełnieniu wszystkich miejsc, otrzymasz potężny bonus do kultury i turystyki. Jedyny minus, to możliwość budowy tylko w dzielnicy rządowej. Dlatego umiejscowienie tej dzielnicy jest bardzo ważne. Najlepiej jest umiejscowić ją w mieście, które już posiada dzielnicę kulturową oraz inne cuda, która zwiększą zysk z kultury lub mają miejsca na wielkie dzieła.

Skansen to kolejne unikatowe ulepszenie, która jest jednym z najwydajniejszych ulepszeń od kątem produkcji punktów kultury. Każde miasto, może mieć tylko jeden taki obiekt w swoich granicach, ale przychód kultury waha się od +2 do +10 punktów. Haczyk polega na umiejscowieniu miast. Musisz założyć przynajmniej po jednym mieście na następujących typach terenu: łąki, równiny, pustynia, tundra i śnieg. Każde centrum miasto na takim pola, zwiększa wydajność wszystkich skansenów. To ulepszanie pomoże ci szybko zwiększyć pulę punktów kultury na turę. Przyda się również, przy składaniu nowych miast i powiększaniu granic miasta.

Karolanie to specjalna jednostka wojskowa, która zastępuje jednostkę Pikinierów z epoki renesansowej. Choć wygląda jak odpowiednik muszkieterów, to nadal jest jednostką przeciwko kawalerii. Posiada aż 3 punkty ruchu oraz bonus do siły, za każdy nie wykorzystany punkt ruchu. Czyni z nich świetną jednostkę obronną lub podczas walki pozycyjnej (gdzie powoli wypierasz wroga z linii frontu). Posiada też niższe koszty utrzymania oraz nei potrzebuje żadnych surowców strategicznych.

Podsumowanie

Szwecja jest nastawiona głównie na zwycięstwo kulturowe. Główna strategią Szwecji jest zakładanie miast w różnych miejscach, aby szybko osiągnąć największy bonus do kultury w skansenach. Zdobywanie wielkich dzieł oraz wielkich ludzi, jest kolejnym niezmiernie ważnym czynnikiem. Buduj cuda świata, którą wspomogą cię w danej kwestii oraz pamiętaj o odpowiednim dobrze kart ustrojów.