Civilization 6: Dzielnica Osiedlowa, Mbanza - premie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization VI poświęcony jest dzielnicy osiedlowej, a także jej alternatywie dostępnej wyłącznie dla Kongo - Dzielnicy Mbanzy. W niniejszym rozdziale znajdziesz ważne informacje dotyczące użytkowania tego typu dzielnicy w Cywilizacji 6, a także porady dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

Premia do obszarów mieszkalnych uzależniona od atrakcyjności terenu - Civilization 6: Dzielnica Osiedlowa, Mbanza - premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Premia do obszarów mieszkalnych uzależniona od atrakcyjności terenu

Niesamowita: +6

Czarująca: +5

Przeciętna: +4

Nieprzyjemna: +3

Odrażająca: +2

Jedna z dzielnic, które możesz wznieść najpóźniej dla całego scenariusza. Jej głównym zadaniem jest zapewnienie dodatkowych obszarów mieszkalnych miastu i warto zaznaczyć, że po jej odkryciu w epoce przemysłowej lub później, możesz ją wznieść niemal błyskawicznie, gdyż jej podstawowy koszt to 60 punktów produkcji. Najważniejszym czynnikiem, który wpłynie na jej użyteczność jest stopień atrakcyjności pola, na którym zamierzasz ją zbudować. Jak możesz zauważyć w powyższej tabeli, im atrakcyjniejsze pole, tym więcej obszarów mieszkalnych pojawi się w mieście. Jest to o tyle istotne, że liczba obszarów mieszkalnych jest jednym z głównych czynników, który determinuje tempo w jakim rozwija się każde z miast. Na początkowym etapie rozgrywki możesz podbijać limit korzystając z ulepszeń, by w dalszym etapie wykorzystywać elementy infrastruktury innych dzielnic. Dzielnica osiedlowa jest niejako zwieńczeniem wszystkich działań w tym zakresie. Warto mieć na uwadze, że jeśli nie zadbasz o wystarczającą liczbę obszarów mieszkalnych to rozwój miasta znacznie zwolni, żeby ostatecznie zatrzymać się na liczbie 5 obywateli ponad limit. Dokładnie zapoznaj się z charakterystyką terenu i wybierz dla dzielnicy takie miejsce, które pozwoli ci wygenerować jak najkorzystniejszą premię. Zauważ, że dzielnica osiedlowa nie przynosi żadnych korzyści związanych z sąsiedztwem, ale możesz z niej skorzystać, żeby otrzymać premię innych dzielnic.

Premie - Mbanza

Korzyści

+2 do żywności

+4 do złota

+5 do obszarów mieszkalnych

Premia do obszarów mieszkalnych jest niezależna od atrakcyjności terenu.

Unikalna dzielnica dla Konga. Jak łatwo zauważyć, w jej przypadku mamy zupełnie zmienione zasady przydzielania obszarów mieszkalnych, których liczba nie zależy już od atrakcyjności terenu. Każda dzielnica osiedlowa zapewni 5 obszarów mieszkalnych, czyli o jeden mniej niż wersja ogólnodostępna, ale dzięki temu możemy przeznaczyć atrakcyjne heksagony na infrastrukturę, która bezpośrednio przybliży nas do zwycięstwa kulturowego. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Mbanza zapewnia dodatkowy przychód złota i żywności, który rekompensuje maksymalny limit obszarów mieszkalnych jakie oferuje dzielnica.

Pamiętaj, że unikalna dzielnica Konga dostępna jest znacznie szybciej, bo już w średniowieczu. Dodatkowo możesz zbudować ich nieograniczoną ilość co przekłada się bezpośrednio na niepohamowany rozwój każdej osady.

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-11-08
21:35

Automatic Chorąży

Dzięki za odpowiedź, ale nie chciało mi się wierzyć, że tylko tam jest ta informacja. Liczyłem na zestawienie wszystkich umów. Poza tym o ile dobrze pamiętam, nie ma chyba wszystkich szczegółów umowy. Trochę to niedorobione jeszcze :).

Komentarz: Automatic
2016-11-17
02:57

tommy.pi Junior

na poczatku zaznacze, ze to moja pierwsza gra w ciwilizacje, wiec wielu rzeczy jeszcze nie ogarniam. mam pytanie dotyczace uzyskania relikwi za walke teologiczna apostola, co musze dokladnie zrobic? kupilem apostola i wybralem dla niego opcje meczennik, ale dalej sie gubie. nie wiem o co chodzi z tym szerzeniem wiary, prosze o odpowiedz dla laika :)

Komentarz: tommy.pi
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl