Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2020

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z okresu starożytności. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci wybrać najlepsze technologie starożytności w Civilization VI.

Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.

Garncarstwo

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

25 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

25

Możliwość wykorzystania zasobów pszenicy i ryżu.

Budynek: Spichlerz

Brak

W tym przypadku ważne jest, aby odpowiednio zagospodarować dostępne surowce. Jeśli w granicach stolicy masz jeden z wymienionych zasobów to z pewnością powinieneś zacząć od tej technologii. Nie bez znaczenia jest też możliwość wzniesienia spichlerza.

Hodowla zwierząt

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

25 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

25

Możliwość wykorzystania zasobu bydło.

Ulepszenia: Obóz i Pastwisko

Brak

Tak jak w poprzednim przypadku, wybór tej technologi jako pierwszej zależy przede wszystkim od tego czy dysponujesz zasobem w granicach swojej stolicy.

Górnictwo

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

25 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

25

Umożliwia wyręb lasów i wykorzystanie zasobu miedź.

Ulepszenia: Kopalnia i Kamieniołom

Brak

Tak jak w poprzednim przypadku, jeśli dysponujesz dowolnym z zasobów, które mogą wykorzystać technologię to warto skorzystać z niej na samym początku.

Żegluga

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

50 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

50

Możliwość okrętowania budowniczych.

Jednostka: Galera

Ulepszenie: Łodzie rybackie

Załóż miasto na wybrzeżu

Jeśli tuż po rozpoczęciu rozgrywki twoi osadnicy znajdują si w niewielkiej odległości od linii brzegowej to możesz w bardzo łatwy sposób skrócić czas niezbędny na badania. Jeśli nie potrzebujesz od początku rozgrywki poświęcać uwagi żegludze lub wylosowane miejsce temu nie sprzyja to możesz skrócić czas później poprzez założenie drugiego miasta na wybrzeżu. Premia przyznawana jest bez względu czy miasto będzie stolicą czy nie.

Astrologia

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

50 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

50

Budynek: Kaplica

Cud: Stonehenge

Dzielnica Świątynna

Znajdź cud natury

W tym przypadku wszystko zależy od czynnika losowego. Jeśli po rozpoczęciu scenariusza zostaniesz ulokowany w pobliżu cudu i dowolnej z twoich jednostek uda się to odkryć to czym prędzej powinieneś rozpocząć badania w tym kierunku. Położenie tego typu może mocno wpłynąć na twoją pozycję w aspekcie zwycięstwa przez propagowanie własnej religii.

Irygacja

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

50 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

50

Możliwość usunięcia mokradeł

Cud: Wiszące Ogrody

Ulepszenie: Plantacja

Zbuduj farmę na zasobie

Jeśli dysponujesz dowolnym z zasobów rolniczych nie powinieneś mieć większych problemów ze zredukowaniem czasu potrzebnego na badania. Ważne jest odpowiednio szybkie wyszkolenie budowniczych i pozostawienie przynajmniej jednego z trzech slotów na budowę farmy.

Pismo

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

50 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

50

Budynek: Biblioteka

Dzielnica Kampus

Spotkaj inną cywilizację

Wskazaną premię uzyskasz gdy tylko zetkniesz się z dowolną cywilizacją. Niezależnie od tego czy wyniknie to z twojej inicjatywy, czy przeciwnik podczas odkrywania mapy natknie się na twoją stolicę. Bardzo często nawet jeśli ty nie wyszkolisz zwiadowcy, szybko natkniesz się na zwiadowcę przeciwnika dzięki czemu premia aktywuje się sama.

Łucznictwo

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

50 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

50

Jednostka: Łucznicy

Zniszcz jednostkę procarzami

Bardzo łatwo wykonać to zadanie na zwiadowcy barbarzyńców. Oczywiście może się okazać, że żaden z nich nie pojawi się zbyt szybko w twoim zasięgu, ale biorąc pod uwagę czas potrzebny na wyszkolenie jednostki, nie powinieneś mieć problemów z uzyskaniem premii.

Murarstwo

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

80 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

80

Umożliwia wykorzystanie zasobu kamień

Cud: Piramidy

Budynek: Starożytne mury

Jednostka: Taran

Zbuduj kamieniołom

Dostęp do premii zależy jedynie od tego, czy twoje miasto znajduje się w pobliżu zasobów kamienia. Jeśli je wykorzystasz to z miejsca zostanie odblokowana premia. Jest to bardzo ważne badanie bowiem dzięki niemu możesz wznosić mury obronne co przekłada się na bezpieczeństwo twojej osady.

Obróbka brązu

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

80 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

80

Możliwość wyrębu lasu deszczowego. Wskazuje położenie złóż żelaza na mapie.

Budynek: Koszary

Dzielnica Wojskowa

Jednostka: Włócznicy

Zabij 3 jednostki barbarzyńców

Wraz z opracowaniem kodeksu możesz uaktywnić premię do obrażeń przeciwko jednostkom barbarzyńców. Jest to bardzo pomocne, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że nierzadko dysponują oni konnicą znacznie szybciej niż ty. Jeśli stosunkowo wcześnie namierzysz osadę barbarzyńców to nie powinieneś mieć problemów ze spełnieniem wymogów. Ważne jest jednak abyś za szybko nie zniszczył osady, tylko poczekał aż wygeneruje ona odpowiednią liczbę jednostek które musisz zniszczyć.

Koło

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

80 - Civilization 6: Starożytność - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

80

Budynek: Młyn wodny

Jednostka: Ciężkie rydwany

Rozpocznij wydobycie zasobu

Bardzo łatwo zdobyć ulepszenie. Wystarczy, że na dowolnym z zasobów wzniesiesz ulepszenie. Może to być kopalnia, czym jednocześnie zyskasz dodatkowy surowiec, a jeśli będzie to kamieniołom to za jednym zamachem zyskasz dwie premie.