Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Rzym, Trajan, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Rzymu. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Rzym spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia Imperium Rzymskim.

Opis nacji - Rzym

Nazwa - Civilization 6: Rzym, Trajan, opis nacji, porady - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Nazwa

Działanie

Wszystkie drogi

prowadzą do Rzymu

Wszystkie założone lub podbite przez ciebie miasta zaczynają z punktem handlowym. Jeżeli są w zasięgu szlaku handlowego z twojej stolicy, posiadają od początku prowadzącą do niej drogę. Twoje szlaki handlowe przynoszą +1 do złota, jeśli przechodzą przez twoje miasta.

W tym przypadku musisz przede wszystkim skrupulatnie planować szlaki handlowe, które będziesz prowadził ze swojej stolicy. Niezależnie od tego czy zamierzasz zakładać nowe miasta, czy będziesz je podbijał, droga znacznie zwiększy szybkość w jakiej szlak będzie realizowany. Jeśli uda ci się zyskać gotową drogę, to jednocześnie będziesz mógł o wiele sprawniej przerzucać wojsko pomiędzy sowimi osadami, a punkt handlowy pozwoli przedłużyć szlak o dodatkowe 15 pól. Generalnie całość prezentuje się wyjątkowo użytecznie, tym bardziej, że punkty handlowe pozwolą na generowanie dodatkowego przychodu w złocie. Oczywiście aby odpowiednio wykorzystać zdolność musisz bardzo szybko zakładać nowe miasta, ale pamiętaj, by ich centra nie były od siebie oddalone na odległość większą niż 15 pól.

Nazwa

Działanie

Kolumna Trajana

Wszystkie miasta zaczynają z dodatkową budowlą w centrum.

Powyższa zdolność i ta wcześniej opisana razem stanowią o sile nowych miast, które zostaną utworzone pod rządami Trajana. W zależności od epoki w której jest twoja cywilizacja, po założeniu miasta otrzymasz jeden losowy budynek przypisany do dzielnicy centralnej. Tuż na początku rozgrywki jest to pomnik, ale wraz z rozwojem technologicznym możesz też zyskać któryś z droższych budynków. Zależy to w dużej mierze od czynników losowych, ale i tak jest użyteczne, gdyż dzięki temu zaoszczędzisz siły produkcyjne na kolejne budynki, a miasto będzie oferować dodatkowe bonusy chwilę po jego utworzeniu. W zależności od tego, który budynek powstanie, miasto może mieć znacznie ułatwiony i przyspieszony rozwój, albo będzie przynosić dodatkowe przychody.

Podsumowanie

Przystępna nacja dla nowych graczy, a po lepszym obeznaniu z podstawowymi mechanikami gry możesz wyciągnąć jak najwięcej z jej atutów i prowadzić stosunkowo łatwą rozgrywkę. Rzym idealnie sprawdza się w drodze do zwycięstwa przez dominację, ale dzięki opisanym wcześniej zdolnościom równie dobrze poradzi sobie z każdym innym sposobem na wcześniejsze zakończenie scenariusza. Warto tworzyć nowe miasta już na początku gry, tak aby mogły się równomiernie rozwijać, a darmowy pomnik w żadnym mieście poprawi jego status i pozwoli zredukować czas potrzebny na badania nowych ustrojów. Skup się na organizacji szlaków handlowych w taki sposób, aby przechodził przez twoje miasta, ale kończył się na osadzie innego gracza. Pamiętaj, że odległość między centrami miast nie może przekraczać 15 pól, jeśli zależy ci na prowadzeniu między nimi szlaku handlowego. Poszczególne miasta staraj się rozwijać różnorodnie w początkowym etapie rozgrywki, a w środkowym etapie scenariusza wyrównaj różnice w zabudowie. Jeśli jesteś nowym graczem to postaraj się ograniczyć liczbę swoich miast w początkowej fazie gry do czterech, co pozwoli ci w miarę sprawnie nimi zarządzać.