Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Rosja, Piotr I Wielki, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Rosji. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Rosję spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia Rosją.

Opis nacji - Rosja

Nazwa - Civilization 6: Rosja, Piotr I Wielki, opis nacji, porady - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Nazwa

Działanie

Mateczka Rosja

Dodatkowe terytorium przy zakładaniu miast. +1 do wiary i produkcji dzięki tundrze.

Z jednej strony powyższa zdolność jest bardzo przydatna na początku rozgrywki, ale w dłuższej perspektywie nie wnosi do niej zbyt wiele. Warto zaznaczyć, że bonusowe terytorium, o które powiększone są rosyjskie miasta jest przydzielane losowo co może sprawić, że korzystanie z niego nie będzie szczególnie użyteczne. Również zwiększone współczynniki wiary i produkcji mają zastosowanie jedynie wtedy, gdy wygenerowana dla scenariusza mapa obfituje w tereny pokryte tundrą. Nie można powiedzieć, że zdolność jest bezużyteczna, ale zbyt duża ilość czynników losowych sprawia, że na tle zdolności w które wyposażono inne nacje, wygląda bardzo słabo.

Nazwa

Działanie

Wielkie Poselstwo

Otrzymujesz punkty nauki lub kultury dzięki szlakom handlowym do cywilizacji, które są bardziej zaawansowane od Rosji. (+1 za każde nieznane 3 technologie lub idee)

Powyższa zdolność wynikająca z udziału Piotra Wielkiego znacząco ułatwia rozgrywkę. Aby z niej skorzystać musisz stosunkowo szybko opracować ideologię handlu zagranicznego, która dostępna jest jeszcze w starożytności. Łatwo zauważyć, że Rosja nie ma w zanadrzu własnych pasywnych premii, które znacznie przyczynią się do rozwoju kulturowego i naukowego, więc może czerpać korzyści ze zdobyczy innych nacji. Użyteczność tej zdolności niemal jednoznacznie przekreśla szanse Rosji na osiągnięcie zwycięstwa naukowego. Scenariusz możesz nadal zakończyć generując jak największą ilość turystów zagranicznych, ale opóźnione badania na ideami mogą to znacznie utrudnić.

Podsumowanie

Rosja jest wyjątkowo nieprzyjazną nacją dla nowych graczy. Nawet weterani serii mogą mieć problemy ze sprawnym wykorzystaniem jej walorów, głównie z uwagi na fakt, że uzależnione są w dużej mierze od czynników losowych. Jeśli warunki będą sprzyjające to możesz powalczyć o zwycięstwo religijne, ale jeśli okaże się, że tundra na mapie jest rzadkością, to pozostaje ci ciężka i wyjątkowo niesprzyjająca przeprawa, podczas której możesz liczyć tylko na własne umiejętności i podstawowe premie. Korzystając ze zdolności Wielkie Poselstwo możesz nadrobić straty w sferze kultury i nauki, ale tak jak wcześniej wspomniałem, to przekreśla twoje szanse na zwycięstwo naukowe w scenariuszu. Staraj się jak najwcześniej tworzyć nowe osady, dzięki czemu w środkowej fazie rozgrywki będziesz kontrolował rozległy teren, a jego bogactwa zapewnią ci możliwości rozwoju. Dokładnie sprawdź każdy zakątek mapy i monitoruj ranking graczy, którzy są na czele w sferze nauki, by zmaksymalizować korzyści wynikające z unikatowej zdolności. Korzystając z pozostałych atutów Rosji możesz powalczyć o zwycięstwo przez dominację, ale największe szanse w tym obszarze pojawiają się dopiero w środkowej fazie gry.