Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Kongo, Alfons I, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Konga. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Kongo spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia cywilizacją Konga.

Opis nacji - Kongo

Nazwa - Civilization 6: Kongo, Alfons I, opis nacji, porady - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Nazwa

Działanie

Nkisi

+2 do żywności, +2 do produkcji, +4 do złota za każdą relikwię, artefakt i wielkie dzieło rzeźbiarskie. Dwukrotnie więcej punktów wielkich ludzi (pisarza, artysty, muzyka i kupca) Pałac zapewnia miejsce na 5 wielkich dzieł.

Opisana powyżej zdolność może się wydawać bardzo silna i wyjątkowo niezbilansowaną w stosunku do premii, które uzyskują inne nacje. Mogłoby tak być, gdyby nie fakt, że wyszczególniony powyżej przychód jest stosunkowo trudno wygenerować jeśli nie poświęcisz się w całości działaniom, które do niego prowadzą. Nie ulega wątpliwości, że powyższa zdolność pozwala na zdecydowanie łatwiejsze osiągnięcie zwycięstwa kulturowego, a dodatkowe sloty na wielkie dzieła w Pałacu tylko to potwierdzają. Całość przekłada się na stosunkowo łatwy dostęp do Wielkich Artystów. Możesz dzięki temu tworzyć większą liczbę Wielkich Dzieł, które nie wpłyną bezpośrednio na przychody do skarbca, ale przyciągną zagranicznych turystów.

Nazwa

Działanie

Konwertyta religijny

Nie możesz budować dzielnic świątynnych, zyskiwać wielkich proroków i zakładać religii. Otrzymujesz wierzenia dowolnej religii, która stała się dominująca w twoich miastach. Dodatkowo otrzymujesz jednostkę apostoła za każdym razem, gdy ukończysz budowę dzielnicy kulturalnej lub osiedlowej (Mbanza).

Z jednej strony zdolność pozwala ci ograniczyć koszty związane z rozbudową infrastruktury religijnej, ale stajesz się w dużej mierze zależny od tego, co narzucą ci inni gracze. Nie możesz korzystać z pomocy proroków, a wszelkie punkty wiary będziesz generował tylko za pomocą zewnętrznych źródeł. Mimo wszystko w toku rozgrywki uzyskasz dostęp do jednostki apostoła, dzięki której będziesz mógł regulować stan religijnych obywateli w swoich miastach, a jeśli poświecisz więcej uwagi dzielnicom osiedlowym Konga, będziesz miał dostęp do wystarczająco dużej liczby jednostek, aby szerzyć wierzenia w innych miastach. Niestety nie masz możliwości utworzenia własnego panteonu, więc pozostaje ci wybór pomiędzy religiami założonymi przez innych graczy i wynikających z nich premiami.

Podsumowanie

W tej sytuacji szczególnie łatwo będzie osiągnąć zwycięstwo kulturowe. Nie możesz tworzyć własnej religii, więc przez długi czas będziesz pozbawiony premii wynikających z panteonu i założeń wiary. Ponadto nie możesz wybierać pomiędzy poszczególnymi premiami, ponieważ to od innych graczy zależy kiedy będą chcieli podzielić się z tobą swoją religią. Już na pierwszy rzut oka jasne jest, że Kongo to cywilizacja, która idealnie sprawdzi się w roli wsparcia, dla rozgrywki wieloosobowej. Dzięki unikalnym premiom będziesz mógł kraść Wielkich Artystów innym graczom ,co w dłuższej perspektywie może ogniskować konflikty. Nie mniej jednak powinieneś szczególną uwagę poświęcić wszelkim warunkom prowadzącym do zwycięstwa kulturowego.