Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Wiedźmin 3 M3 - Kasztel Wrońce - Atlas
Wiedźmin 3 M3 - Kasztel Wrońce - Atlas
Wieś Wrzosowa
Miejsce to odwiedza się przede wszystkim w ramach zaliczania głównego zadania "Nilfgaardzki łącznik".
Kasztel Wrońce
Jest to siedziba lokalnego barona, z którym Geralt spotyka się podczas zaliczania głównego zadania "Krwawy Baron".
W miejscu tym odnajdziesz m.in. kilku handlarzy i graczy w Gwint, rzemieślnika oraz stanowiska do czasowego ulepszania broni i pancerzy. Niektóre z tych atrakcji mogą stać się dostępne dopiero po zaliczeniu spotkania z baronem.
Rozstaje dróg
Spotkasz tu Ronvida (9 poziom), który wyzwie Geralta na honorowy pojedynek. Po pokonaniu mężczyzny możesz pozwolić mu odejść lub zagrozić, że następnym razem go zabijesz (25 punktów doświadczenia).
Wieś Konary
We wsi odnajdziesz przede wszystkim dwóch sprzedawców oraz kowala. W miejscu tym zalicza się także kilka pobocznych zadań.
Chatka guślarza
Guślarza odwiedza się w ramach głównego zadania "Sprawy rodzinne". Po ukończeniu głównego questu "Na ratunek Księżniczce" będziesz mógł z nim handlować.
Ukryty skarb
Zamek na skale - znajdziesz tu część ekwipunku "Rynsztunku Szkoły Gryfa" w skrzyni. Zamku pilnuje wywerna (poziom 14). By dostać się do środka użyj podwodnego tunelu poniżej Miejsca mocy obok. W jaskini wespnij się po lewej ściance.
Bandyci przy moście
Bandyci zażądają od Geralta opłaty za przeprawę. Możesz pokazać im wiedźmiński medalion i od razu skorzystać z przejścia lub pokonać ich w walce.
Pogorzelisko
Zbadaj dokładnie zniszczone ruiny, a natrafisz na skrzynię ze schematem z ulepszeniem spodni z wiedźmińskiego zestawu gryfa.
Jaskinia niedźwiedzia
Po rozprawieniu się z niedźwiedziem zbadaj jego legowisko. Do odnalezienia jest tu schemat ulepszonego stalowego miecza z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły niedźwiedzia.
Handlarz Anselm - oferuje zniżki i pojawi się, gdy uratujesz jego konwój (mapa M2 punkt 16 "Konwój")
Jest on powiązany z głównym wątkiem fabularnym gry i możesz też z nim zagrać w karty (Gwint).
Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.).. Oprócz tego gra w karty (Gwint) i jest powiązany z questem przygotowania pancerza dla Geralta. Fergus ma w swojej ofercie szereg różnych przedmiotów, m.in. zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze, księgi i elementy pancerza.
Możesz z nim handlować od momentu zaliczenia głównego zadania "Na ratunek Księżniczce". Guślarz sprzedaje różnorakie składniki alchemiczne, jak również glify, przepisy i strony manuskryptu.
Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.). Oprócz tego gra w karty (Gwint) i sprzedaje m.in. mapę skarbu, zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze oraz miecze.
Sprzedaje on m.in. mapę skarbu, glify, karty do gry, składniki alchemiczne, alkhole, żywność oraz unikalną kuszę.
Możesz z nim zagrać w karty (Gwint) oraz pohandlować - sprzedaje m.in. karty do gry, juki (Saddlebags - zwiększenie limitu udźwigu) oraz żywność.
Pierwszy ze sprzedawców oferuje m.in. mapę skarbu i składniki alchemiczne. Możesz też z nim zagrać w karty (Gwint).
Drugi ze sprzedawców oferuje m.in. skóry zwierząt i materiały rzemieślnicze.
Do pojedynku z porońcem dochodzi tylko jeśli zaatakujesz go podczas zaliczania głównego zadania "Sprawy rodzinne".
Do pojedynku ze skrzekaczem dochodzi dopiero po dostatecznym awansowaniu w zleceniu wiedźmińskim "Zlecenie: Skrzekacz".
Do pojedynku ze skrzekaczem dochodzi dopiero po dostatecznym awansowaniu w pobocznym zadaniu "Dzikość serca".
Łupy wojenne
Do skarbu najlepiej jest dotrzeć łodzią. Po zanurkowaniu zacznij uważać nautopce. Zlokalizuj pojemnik z kluczem (Aged Key) i użyj go do otwarcia skrzyni przy zniszczonej łódce leżącej na dnie. W skrzyni składowano m.in. unikatowy srebrny miecz Moonblade.
Miejsce mocy
Bonus do znaku Quen. Pod wodą poniżej tego punktu znajdziesz wejście do zamku.
Strzeżony skarb
Skarbu pilnuje grupa utopców (4 poziom). Po walkach zbadaj zwłoki i interaktywne pojemniki. Odnajdziesz m.in. dwie pary unikalnych spodni, floreny, listy (Sodden Note i Highwayman's Notes) i rzadką zbroję (Verden Archer's Gambeson).
Gniazdo potworów
Strzeżą go ghule (9 poziom).
Strzeżony skarb
Skarbu pilnuje silny potwór - widłogon (14 poziom). Po walce zbadaj zwłoki - odnajdziesz m.in. dobry kamień runiczny oraz wysokiej jakości zbroję i buty.
Strzeżony skarb
Skarbu strzeże silny bazyliszek (14 poziom doświadczenia).
Obozowisko bandytów
Do pokonania jest grupa dezerterów (7 poziom). Po ich zabiciu odszukaj skrzynię, w której są m.in. schemat i strona manuskryptu.
Gniazdo potworów
Strzeżą go ghule (9 poziom). Niedaleko gniazda jest skrzyna m.in. z zestawem naprawczym i wyrwaną stronę.
Powiększ mapę

Kasztel Wrońce M3 | Kasztel Wrońce | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

1Wieś Wrzosowa
Miejsce to odwiedza się przede wszystkim w ramach zaliczania głównego zadania "Nilfgaardzki łącznik".

2Kasztel Wrońce
Jest to siedziba lokalnego barona, z którym Geralt spotyka się podczas zaliczania głównego zadania "Krwawy Baron".
W miejscu tym odnajdziesz m.in. kilku handlarzy i graczy w Gwint, rzemieślnika oraz stanowiska do czasowego ulepszania broni i pancerzy. Niektóre z tych atrakcji mogą stać się dostępne dopiero po zaliczeniu spotkania z baronem.

3Rozstaje dróg
Spotkasz tu Ronvida (9 poziom), który wyzwie Geralta na honorowy pojedynek. Po pokonaniu mężczyzny możesz pozwolić mu odejść lub zagrozić, że następnym razem go zabijesz (25 punktów doświadczenia).

4Wieś Konary
We wsi odnajdziesz przede wszystkim dwóch sprzedawców oraz kowala. W miejscu tym zalicza się także kilka pobocznych zadań.

5Chatka guślarza
Guślarza odwiedza się w ramach głównego zadania "Sprawy rodzinne". Po ukończeniu głównego questu "Na ratunek Księżniczce" będziesz mógł z nim handlować.

6Ukryty skarb
Zamek na skale - znajdziesz tu część ekwipunku "Rynsztunku Szkoły Gryfa" w skrzyni. Zamku pilnuje wywerna (poziom 14). By dostać się do środka użyj podwodnego tunelu poniżej Miejsca mocy obok. W jaskini wespnij się po lewej ściance.

7Bandyci przy moście
Bandyci zażądają od Geralta opłaty za przeprawę. Możesz pokazać im wiedźmiński medalion i od razu skorzystać z przejścia lub pokonać ich w walce.

8Pogorzelisko
Zbadaj dokładnie zniszczone ruiny, a natrafisz na skrzynię ze schematem z ulepszeniem spodni z wiedźmińskiego zestawu gryfa.

9Jaskinia niedźwiedzia
Po rozprawieniu się z niedźwiedziem zbadaj jego legowisko. Do odnalezienia jest tu schemat ulepszonego stalowego miecza z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły niedźwiedzia.

Anselm – Handlarz Anselm - oferuje zniżki i pojawi się, gdy uratujesz jego konwój (mapa M2 punkt 16 "Konwój")

Baron Filip Strenger – Jest on powiązany z głównym wątkiem fabularnym gry i możesz też z nim zagrać w karty (Gwint).

Fergus Graem – Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.).. Oprócz tego gra w karty (Gwint) i jest powiązany z questem przygotowania pancerza dla Geralta. Fergus ma w swojej ofercie szereg różnych przedmiotów, m.in. zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze, księgi i elementy pancerza.

Guślarz – Możesz z nim handlować od momentu zaliczenia głównego zadania "Na ratunek Księżniczce". Guślarz sprzedaje różnorakie składniki alchemiczne, jak również glify, przepisy i strony manuskryptu.

Kowal – Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.). Oprócz tego gra w karty (Gwint) i sprzedaje m.in. mapę skarbu, zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze oraz miecze.

Kwatermistrz – Sprzedaje on m.in. mapę skarbu, glify, karty do gry, składniki alchemiczne, alkhole, żywność oraz unikalną kuszę.

Sprzedawca – Możesz z nim zagrać w karty (Gwint) oraz pohandlować - sprzedaje m.in. karty do gry, juki (Saddlebags - zwiększenie limitu udźwigu) oraz żywność.

Sprzedawcy – Pierwszy ze sprzedawców oferuje m.in. mapę skarbu i składniki alchemiczne. Możesz też z nim zagrać w karty (Gwint).
Drugi ze sprzedawców oferuje m.in. skóry zwierząt i materiały rzemieślnicze.

Poroniec – Do pojedynku z porońcem dochodzi tylko jeśli zaatakujesz go podczas zaliczania głównego zadania "Sprawy rodzinne".

Skrzekacz – Do pojedynku ze skrzekaczem dochodzi dopiero po dostatecznym awansowaniu w zleceniu wiedźmińskim "Zlecenie: Skrzekacz".

Wilkołak – Do pojedynku ze skrzekaczem dochodzi dopiero po dostatecznym awansowaniu w pobocznym zadaniu "Dzikość serca".

Legenda Wiedźmin 3 M3 - Kasztel Wrońce - Atlas

1,2,3... - Główne lokacje na mapie

Ciekawe miejsca na mapie

Drogowskazy

Silni przeciwnicy

Ważne postacie niezależne na mapie

Kasztel Wrońce - atlas świata

Powyższa mapa prezentuje obszar w pobliżu tytułowego Kasztelu Wrońce, czyli średniej wielkości zamku odwiedzanego w celu spotkania się z zamieszkującym go baronem. Na mapie oprócz kasztelu zaznaczone zostały też inne ważne lokacje, jak również drogowskazy czy różnorakie opcjonalne miejsca, do których Geralt może zajrzeć. Podobnie jak w przypadku Karczmy na Rozstajach nie powinieneś zbyt wcześnie odwiedzać niektórych obszarów mapy, bo czekające tam wyzwania mogą przerosnąć głównego bohatera.

Najważniejsze miejsca w pobliżu Kasztelu Wrońce

2. Kasztel Wrońce

Jest to siedziba lokalnego barona, z którym Geralt spotyka się podczas zaliczania głównego zadania Krwawy Baron. W miejscu tym odnajdziesz m.in. kilku handlarzy i graczy w Gwint, rzemieślnika oraz stanowiska do czasowego ulepszania broni i pancerzy. Niektóre z tych atrakcji mogą stać się dostępne dopiero po zaliczeniu spotkania z baronem.

4. Wieś Konary

We wsi odnajdziesz przede wszystkim dwóch sprzedawców oraz kowala. W miejscu tym zalicza się także kilka pobocznych zadań.

5. Chata Guślarza

Guślarza odwiedza się w ramach głównego zadania Sprawy rodzinne. Po ukończeniu głównego questu Na ratunek Księżniczce będziesz mógł z nim handlować.

6. Lornruk

W miejscu tym jest zamek na skale, nad którym nieustannie lata silna wywerna (14 poziom doświadczenia) - możesz spróbować pokonać tego potwora lub starać się unikać z nim kontaktu podczas eksploracji zamku. Do zamku nie możesz początkowo wejść, bo dostępu do niego broni podniesiony most zwodzony. Musisz wskoczyć do wody, zanurkować w pobliżu zamku i odszukać podwodny tunel prowadzący do pomieszczenia z drabinką. W zamku do odnalezienia jest przede wszystkim schemat związany z zadaniem Rynsztunek Szkoły Gryfa. Oprócz tego na skale przy wodzie obok zamku jest Miejsce Mocy.

Najważniejsze postacie niezależne w pobliżu Kasztelu Wrońce

Baron Filip Strenger (M3,2) - Jest on powiązany z głównym wątkiem fabularnym gry i możesz też z nim zagrać w karty (Gwint).

Fergus Graem (M3,2) - Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.). Oprócz tego gra w karty (Gwint) i jest powiązany z questem przygotowania pancerza dla Geralta. Fergus ma w swojej ofercie szereg różnych przedmiotów, m.in. zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze, księgi i elementy pancerza.

Kwatermistrz (M3,2) - Sprzedaje on m.in. mapę skarbu, glify, karty do gry, składniki alchemiczne, alkohole, żywność oraz unikalną kuszę.

Kowal (M3,4) - Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.). Oprócz tego gra w karty (Gwint) i sprzedaje m.in. mapę skarbu, zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze oraz miecze.

Guślarz (M3,5) - Możesz z nim handlować od momentu zaliczenia głównego zadania Na ratunek Księżniczce. Guślarz sprzedaje różnorakie składniki alchemiczne, jak również glify, przepisy i strony manuskryptu.

Rodzaje przeciwników w pobliżu Kasztelu Wrońce

Baba wodna (Water Hag)

Bandyta (Bandit)

Bazyliszek (Basilisk)

Dezerter (Deserter)

Dziki pies (Wild Dog)

Ghul (Ghoul)

Harpia (Harpy)

Niedźwiedź (Bear)

Upiór (Wraith)

Utopiec (Drowner)

Wieśniak (Peasant)

Widłogon (Forktail) - Walki z tymi potworami zaliczają się do dość wymagających, albowiem mogą one zadawać spore obrażenia i wykorzystują w ten celu przede wszystkim swój ostry ogon. Dobrym pomysłem jest ogłuszanie widłogonów znakiem Aard, zadawanie im serii szybkich ciosów i odskakiwanie do tyłu. Oprócz tego możesz pomagać sobie m.in. bombami o nazwie kartacz i olejem przeciw drakonidom.

Wilk (Wolf)

Wściekły pies (Rabid Dog) - Nie wyróżniają się one niczym szczególnym na tle dzikich psów, poza tym, że znajdują się zazwyczaj na nieco wyższych poziomach doświadczenia.

Wywerna (Wyvern)

Zgnilak (Rotfiend)

Ważne informacje związane z Kasztelem Wrońce

Dobrze jest jak najwcześniej odwiedzić najważniejszą lokację tej części mapy świata, czyli tytułowy Kasztel Wrońce. Odblokuje ci to bowiem dostęp między innymi do rzemieślnika, nowych handlarzy czy postaci grających w karty. Oprócz tego czy dziki wykonywaniu zleceń dla barona możesz w łatwy sposób zdobyć cenne w początkowej fazie rozgrywki doświadczenie.

Nie zapuszczaj się początkowo do północnej części tego obszaru, bo przebywają tam w głównej mierze silne potwory, które mogą w łatwy sposób pozbawić głównego bohatera życia.

Jeżeli w wyniku decyzji podjętych w trakcie zaliczania głównych questów barona przyczynisz się pośrednio do jego śmierci to kontrolę nad kasztelem przejmą jego ludzie. W trakcie jednej z kolejnych wizyt w zamku możesz być świadkiem znęcania się przez kilku z nich nad bezbronnymi wieśniakami - możesz zignorować to zdarzenie lub stanąć w obronie cywilów (walka do rozegrania).