Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Wymagania sprzętowe Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 17 grudnia 2021

Na tej stronie poradnika możesz znaleźć informacje o minimalnych i rekomendowanych wymaganiach sprzętowych PC gry Wiedźmin 3 Dziki Gon. Oprócz tego informujemy o wersjach na konsole i o naszych wrażeniach z obcowaniu z produkcją CD Projekt RED.

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Minimalne wymagania sprzętowe PC

  1. Procesor: Intel Core i5-2500 3.3 GHz / AMD Phenom II X4 940
  2. Pamięć: 6 GB RAM
  3. Karta graficzna: GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870 lub lepsza
  4. Miejsce na dysku: 35 GB
  5. System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 / 10 64-bit

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Zalecane wymagania sprzętowe PC

  1. Procesor: Intel Core i7 3770 3.4 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz
  2. Pamięć: 8 GB RAM
  3. Karta graficzna: GeForce GTX 770 / Radeon R9 290 lub lepsza
  4. Miejsce na dysku: 35 GB
  5. System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 / 10 64-bit

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Ogólne informacje o wersji PC

  1. Systemy operacyjne: Windows 7, Windows 8.1, Windows 10, wyłącznie wersje 64-bit
  2. Windows XP: Nie, gra nie działa na Windows XP i wcześniejszych
  3. Połączenie internetowe w trakcie gry: Niewymagane
  4. Konieczność aktywacji przez Internet: Tak
  5. Kontrolery: Klawiatura i mysz
  6. Achievementy: Tak (w wersji na PC osiągnięcia Steam)

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Tryby gry

  1. Singleplayer: Tak
  2. Kooperacja offline (split screen/hot seat): Nie
  3. Kooperacja przez Internet: Nie
  4. Multiplayer: Nie

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Wersje na konsole

Wiedźmin 3: Dziki Gon dostępny jest na następujących konsolach:

  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 4 Pro
  3. PlayStation 5 (w ramach wstecznej kompatybilności z wersją na PS4)
  4. Xbox One
  5. Xbox One X
  6. Xbox Series S i Xbox Series X (w ramach wstecznej kompatybilności z wersją na XONE)
  7. Nintendo Switch - wersja ta jako jedyna oferuje opcję cross save, tzn. umożliwia przenoszenie sejwów z postępami pomiędzy wersją na PC i wersją na konsolę

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Next gen patch - PS5 i Xbox Series X

Gra Wiedźmin 3 Dziki Gon otrzyma w 2021 roku tzw. łatkę next-gen patch przygotowaną z myślą o konsolach nowej generacji, tzn. PS5 i Xbox Series X. Zostanie ona zaoferowana za darmo posiadaczom kopii na PS4 i Xbox One. Dodatkowo wersje na PS5 i Xbox Series trafią do sprzedaży jako oddzielne produkty, tzn. przeznaczone dla nowych graczy lub osób, które nie posiadają kopii gry na poprzedną generację danego modelu konsol.

Next gen patch oprócz pełnego wsparcia dla rozdzielczości 4K zaoferuje m.in. wsparcie dla technologii ray tracing oraz szybsze czasy ładowania wykorzystujące pełny potencjał dysków SSD z nowych konsol Sony i Microsoftu.

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Nasze wrażenia z gry

Uwaga! Nasze wrażenia dotyczą gry z zainstalowaną łatką 1.04 w przypadku wersji PC oraz wersji 1.03 w przypadku edycji na PlayStation 4. Wydajność gry powinna ulec poprawie przy okazji wydania kolejnych aktualizacji.

Wiedźmin 3 jest grą, która ukazała się na kilka platform sprzętowych i mieliśmy styczność z wersjami na komputery osobiste oraz na konsolę PlayStation 4. Edycja PC jest bardzo wymagającym sprzętowo tytułem. Podczas rozgrywki rzadko pojawiały się błędy, jedynie podczas rozgrywki w lokacji Novigrad zdarzyło się nam niepełne załadowanie tekstur niektórych postaci otoczenia lub bohatera.

Może to prowadzić do kuriozalnych sytuacji, ale nie jest to jednak błąd, który występuje nagminnie i wystarczało przeładowanie zapisu gry. Problemy pojawiały się czasem z koniem - zwierzę, gdy przywołane pojawiało się czasem w miejscu, w którym nie mogło się poruszyć. Gra potrafiła czasem również odmówić działania podczas częstego minimalizowania, szczególnie przy włączonym panelu ekwipunku. Nie zanotowaliśmy jednak żadnych poważniejszych błędów, jak zanikanie tekstur czy niewidzialne obiekty.

Wersja na konsolę PlayStation 4 jest niestety daleka od ideału, albowiem gracz regularnie jest świadkiem poważnych spadków animacji. Liczba wyświetlanych klatek na sekundę spada poniżej trzydziestu podczas rozgrywania większych bitew, w sytuacjach, w których na ekrania pojawia się dużo ognia, wtedy gdy Geralt korzysta ze swoich wiedźmińskich zmysłów, oraz podczas przemierzania największych miast w grze. Dobrą wiadomością jest z kolei to, że nie doświadczyliśmy żadnych poważniejszych błędów związanych z zaliczaniem zadań czy poprawnym wyświetlaniem elementów otoczenia. Jedynie po skorzystaniu z szybkiej podróży gra czasami potrzebuje minimalnie więcej czasu na doczytanie wszystkich tekstur.

Nasz sprzęt

W przypadku wersji PC korzystaliśmy z następującej konfiguracji:

  1. System operacyjny: Windows 8.1 64-bit
  2. Procesor: Intel i5-3450S
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta graficzna: Radeon HD7970

Na powyższej konfiguracji gra pozwalała na płynną grę przy ustawieniach średnich z włączonymi wszystkimi efektami post-processing oraz HBAO+ i stałą płynnością 30FPS bez spadków. Zalecane jest użycie dysku SSD, ponieważ w grze często pojawiają się dość długo trwające ładowania podczas szybkich podróży między lokacjami oraz przy ładowaniu zapisów stanu gry.