Handlarze | Zarządzanie ekwipunkiem | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Handlarze

Kowale, zbrojmistrzowie, karczmarze i zielarze to unikalne typy handlarzy - Handlarze | Zarządzanie ekwipunkiem | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Kowale, zbrojmistrzowie, karczmarze i zielarze to unikalne typy handlarzy

Handlarze są istotną częścią społecznością w Wiedźminie 3, albowiem dzięki nim możesz nie tylko na bieżąco pozbywać się niepotrzebnych rzeczy, ale również kupować różnorakie dobra i korzystać ze świadczonych przez nich dodatkowych usług. Zdecydowaną większość handlarzy odnajduje się w wioskach, miastach oraz w przydrożnych karczmach, ale istnieją odstępstwa od tej reguły. Niektórzy handlarze to na przykład podróżnicy i możesz na nich wpadać w losowych miejscach podczas przemierzania świata gry. Zazwyczaj nie oferują oni unikalnych przedmiotów, ale pozwalają uzupełnić podstawowe zapasy czy usunąć z inwentarza niechciany "złom" bez konieczności powracania do najbliższej osady. Nowi handlarze mogą też pojawiać się na mapie dzięki zabezpieczaniu opuszczonych miejsc, czyli lokacji, w których zasiedliły się potwory, oraz dzięki uwalnianiu ich z klatek (opcjonalne lokacje "ludzie w opałach").

Handlarze dzielą się wiele różnych typów. Wielu z nich oferuje zróżnicowane dobra, ale nie brakuje też osób specjalizujących się w sprzedawaniu ściśle określonych rodzajów towarów. Przykładowo, karczmarze oferują głównie żywność, kowale nowe bronie, zbrojmistrzowie elementy pancerza, a zielarze składniki alchemiczne. Bardzo często osoby te zainteresowane są też jedynie skupowaniem ściśle określonych dóbr, tak więc na przykład kowal może nie chcieć nabyć od Geralta ziół wykorzystywanych w alchemii.

Uwaga! Oprócz przedmiotów, w których dany handlarz specjalizuje się, rozgladaj się także za specjalnymi towarami w ich ofercie, w szczególności za nowymi kartami do gry (gwint) oraz za mapami odblokowującymi zadania poszukiwań skarbów.

Uwaga! Oferta handlarzy jest częściowo losowo generowana i co pewien czas może się zmieniać. Dobrze jest powracać do tych samych osób i sprawdzać czy od czasu ostatniej wizyty nie zaczęły oferować nowych rzeczy.

Gra zawsze informuje iloma sztukami złota dysponuje dany handlarz - Handlarze | Zarządzanie ekwipunkiem | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Gra zawsze informuje iloma sztukami złota dysponuje dany handlarz

Sporym utrudnieniem związanym z handlarzami jest to, że każdy z nich dysponuje ograniczoną ilością złota. Zwykli handlarze zwykle mają od 100 do 200 koron w kieszeni, lepsi średnio dwa-trzy razy więcej. Oznacza to, że możesz mieć kłopot z pozbyciem się u jednej osoby wszystkich przedmiotów pozyskanych na ostatniej wyprawie, zwłaszcza jeśli wśród zdobytych skarbów znajdują się jakieś unikalne artefakty (np. wysokiej jakości miecz). Z problemem tym możesz sobie radzić na trzy zasadnicze sposoby:

  • Odwiedzanie różnych handlarzy - Możesz mieć oczywiście kilku ulubionych sprzedawców, ale dobrze jest poznać miejsca pobytu jak najwięcej liczby handlarzy i "żonglować" między nimi, za każdym razem udając się do innej lokacji i odwiedzając inne osoby. Pamiętaj też, że nawet po dotarciu do Velen i Novigradu możesz powracać do Białego Sadu. W tej "startowej" lokacji gry przebywa wielu dobrych handlarzy.
  • Odczekiwanie aż zapasy złota u danego handlarzy odnowią się - Możesz używać opcji medytacji żeby "oszukać grę" i przyśpieszyć proces odnowienia się zapasów złota. Zwykle trwa to kilka dni czasu gry, tak więc musisz parę razy użyć medytacji żeby osiągnąć zamierzony efekt.
  • Zamawianie u handlarzy dodatkowych usług - Jeżeli dany handlarz oferuje usługi poza sprzedawaniem towarów to możesz z nich skorzystać i w ten sposób przyczynić się do tego, że będzie miał więcej złota na odkupienie rzeczy od Geralta. Wspomniane usługi to między innymi dokonywanie napraw elementów wyposażenia czy wytwarzanie nowych przedmiotów rzemieślniczych.