Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poboczne zadania | Karczma na Rozstajach | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Poboczne zadania w pobliżu Karczmy na Rozstajach

Stosy pogrzebne (Funeral Pyres)

Do podpalania ciał używaj znaku Igni - Poboczne zadania | Karczma na Rozstajach | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Do podpalania ciał używaj znaku Igni

W celu rozpoczęcia tego zadania odszukaj Kapłana Wiecznego Ognia (Priest of the Eternal Fire) na wschód od Wsi Jawornik (Mulbrydale) (M2,5). W trakcie rozmowy Geralt zostanie poproszony o spalenie ciał w trzech różnych miejscach w okolicy i musisz przystać na realizację tego planu. Do stosów ciał możesz docierać w dowolnej kolejności i przy każdym z nich do pokonania jest grupa ghuli (Ghoul) oraz eksplodujących zgnilaków (Rotfiend). Po zabezpieczeniu danej okolicy musisz podejść do stosu ciał, rozlać olej i następnie użyć znaku Igni żeby go podpalić. Przy jednym ze stosów ciał Geralt spotka ocalałego. Porozmawiaj z tą postacią żeby poznać prawdziwe intencje Kapłana Wiecznego Ognia.

Po spaleniu wszystkich ciał wyrusz na północ do miejsca, do którego przemieścił się Kapłan Wiecznego Ognia. W trakcie ostatniego spotkania możesz się zachować dwa sposoby. Jeśli przyjmiesz zapłatę to otrzymasz 60 koron. Jeśli odmówisz łapówki to rozpocznie się bitwa z kapłanem i kilkoma strażnikami (Guard), która nie jest trudna do wygrania. Koniecznie zbadaj zwłoki kapłana po wygranej bitwie, albowiem znajdziesz przy nich aż 200 koron.

Fałszywe papiery (Fake Papers)

Użycie znaku Axii pozwoli ci na obniżenie w najprostszy sposób ceny glejtu - Poboczne zadania | Karczma na Rozstajach | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Użycie znaku Axii pozwoli ci na obniżenie w najprostszy sposób ceny glejtu

Zadanie to możesz rozpocząć spotykając się z handlarzem (Shady Merchant) w północnej części mapy (M2,6). Od rozmówcy dowiesz się o możliwości zakupienia glejtu (Transit Pass) pomocnego w pokonaniu granicy na Pontarze (poboczne zadanie Przejścia nie ma). Glejt możesz zdobyć na trzy główne sposoby. Pierwszy wariant to zakupienie glejtu za pełną cenę 100 koron. Drugi wariant to użycie rozwiniętego znaku Axii celem skorzystania z perswazji. Pozwoli ci to przejąć na chwilę kontrolę nad umysłem handlarza i nakłonić go do obniżenia ceny do 50 koron. Trzeci wariant to wyświadczenie przysługi szwagrowi handlarza i oznacza to konieczność zaliczenia pobocznego questu Hieny cmentarne (Bitter Harvest). W przypadku pomyślnego ukończenia tego zadania podobnie jak w wariancie 2 handlarz obniży cenę za glejt do 50 koron.

Alternatywne rozwiązania:

  • Podjęcie się zadania Hieny cmentarne (wariant 3) jest bardzo ryzykowną metodą działania. Jeśli bowiem w trakcie walk z ghulami szwagier zleceniodawcy questu polegnie na polu bitwy to sprzedawca będzie rozwścieczony i nie sprzeda Geraltowi glejtu nawet za pełną cenę.
  • Jeśli ukończyłeś już wcześniej quest Hieny cmentarne to Geralt automatycznie poruszy ten temat w trakcie rozmowy i poinformuje handlarza o udanej obronie lub o śmierci jego szwagra.

Hieny cmentarne (Bitter Harvest)

Trzymaj się blisko Albina Harta i staraj się go ochraniać - Poboczne zadania | Karczma na Rozstajach | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Trzymaj się blisko Albina Harta i staraj się go ochraniać

O zadaniu tym możesz dowiedzieć się od handlarza (Shady Merchant) z pobocznego zadania Fałszywe papiery (Fake Papers) lub po prostu dzięki dotarciu na pole bitwy (M2,7). Albin Hart poprosi Geralta o ochranianie jego i pozostałych szabrowników podczas gdy będą zajęci okradaniem trupów. Już po rozpoczęciu walk staraj się pozostawać blisko Albina i ochraniać go przed atakami kolejnych ghuli (Ghoul) oraz zgnilaków (Rotfiend). Śmierć tej osoby nie oznacza automatycznej przegranej, ale może skomplikować ukończenie wspomnianego questu Fałszywe papiery. Podczas walk z ghulami eliminuj je po kolei i nie pozwalaj sobie na dłuższe przestoje żeby na pole bitwy nie dotarło na raz zbyt wiele potworów. Po zakończonych walkach odbierz nagrodę od Albina lub jednego z pozostałych szabrowników - będzie to 20 koron.

Uwaga - Zadaniem tym najlepiej jest zająć się dopiero po zdobyciu glejtu w pobocznym queście Fałszywe papiery. Ewentualna śmierć Albina Harta uniemożliwi bowiem Geraltowi zakup glejtu od handlarza (Shady Merchant).

Śmierć w ogniu (Death by Fire)

Użyj znaku Aard żeby odblokować wejście do chatki - Poboczne zadania | Karczma na Rozstajach | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Użyj znaku Aard żeby odblokować wejście do chatki

W północnej części mapy natrafisz na grupę bandytów (Bandit) próbujących podpalić elfa skrywającego się w chatce (M2,8). Po zbliżeniu się do chatki załączy się krótka scenka. Możesz odejść i nie mieszać się w konflikt lub powalczyć o uratowanie elfa. W tym drugim przypadku musisz zamordować wszystkich bandytów i warto wiedzieć, że są oni na 9-10 poziomie doświadczenia. W szczególności uważaj na przeciwnika z dużym toporem, bo jest on nieco bardziej wytrzymały i zadaje większe obrażenia.

Po wygranej walce podejdź do chatki i użyj znaku Aard żeby usunąć przeszkody blokujące możliwość wejścia do niej. Możesz już wbiec do środka i uratować elfa. Po zakończonej rozmowie sprawdź pniak na tyłach chatki, a odnajdziesz 20 koron.

Uwaga - Skorzystaj z okazji i zbadaj ciała bandytów. Odnajdziesz m.in. wysokiej jakości rękawice i miecz.

Przejścia nie ma (Thou Shalt Not Pass)

Posterunki możesz łatwo omijać i nie czekać aż zdobędziesz przepustkę lub glejt od barona - Poboczne zadania | Karczma na Rozstajach | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Posterunki możesz łatwo omijać i nie czekać aż zdobędziesz przepustkę lub glejt od barona

Zadanie to uaktywni się po dotarciu do jednego z kilku posterunków znajdujących się na granicach Velen (M2,9) gdzie redańska armia rozstawiła blokady i nie przepuszcza nikogo bez odpowiedniego dokumentu. Możesz przekupić rozmówcę (10 koron) lub użyć znaku Axii żeby dowiedzieć się jak zdobyć przepustkę, aczkolwiek nie są to obowiązkowe akcje. Potrzebny dokument możesz pozyskać na dwa główne sposoby. Pierwszy wariant to zaliczenie pobocznego questu Fałszywe papiery (Fake Papers) (M2,6), a więc dokonanie zakupu przepustki od jednego z handlarzy (Shady Merchant). Drugi wariant to dostateczne awansowanie w głównym zadaniu Sprawy rodzinne (Family Matters). Baron Filip Strenger przekaże Geraltowi redański glejt (Letter of Safe Conduct) po tym jak ustali on miejsce pobytu członków jego rodziny. Po zdobyciu przepustki lub glejtu wystarczy pokazać dokument strażnikowi żeby zostać przepuszczonym.

Jeśli nie posiadasz glejtu i nie chcesz czekać na jego zdobycie to możesz bez żadnych problemów ominąć każdą z blokad na przykład przepływając na przeciwległy brzeg czy korzystając z łodzi.