Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Wiedźmin 3 - Mapa Velen i Novigradu
Wiedźmin 3 - Mapa Velen i Novigradu
Powiększ mapę

Mapa Velen | Velen | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Mapa Velen

Powyżej znajduje się mapa Północnych Królestw, czyli części świata gry odwiedzanej po raz pierwszy po opuszczeniu Zamku Królewskiego w Wyzimie. Na mapę tę składają się różne obszary Velen. Mapa podzielona została w naszym poradniku na kilkanaście mniejszych (od M2 do M12) i ich bardziej szczegółowe opisy (zadania oraz atlas świata) odnajdziesz w kolejnych rozdziałach. Mapa Novigradu, Oxenfurtu i okolic znajduje się w dalszej części poradnika.

Uwaga - Pod nazwą każdej mapy znajduje się podpowiedź odnośnie sugerowanego poziomu doświadczenia, na którym Geralt powinien znajdować się podczas jej eksploracji. Nie musisz się oczywiście całkowicie sugerować wymienionymi przedziałami, bo Geralt z jednej strony może w łatwy sposób pozaliczać np. większość questów związanych z główną fabułą, a z drugiej strony może natrafić na pojedyncze silne potwory, które będzie mógł pokonać dopiero po awansowaniu na znacznie wyższy poziom doświadczenia.

Informacje na temat poszczególnych obszarów świata:

M2 - Karczma przy Rozstajach (Inn by the Crossroads) - To pierwsza lokacja, którą będziesz mógł odwiedzić po opuszczeniu zamku w Wyzimie i rozpoczniesz w pobliżu Drzewa wisielców. Najważniejsza jest tu tytułowa karczma, którą Geralt musi odwiedzić w ramach głównego wątku fabularnego gry. W tej części świata jest też jednak sporo opcjonalnych lokacji, które możesz stopniowo odkrywać i zdobywać dzięki temu cenne doświadczenie oraz lepsze elementy wyposażenia (uwaga na silniejsze potwory na bagnach!). Przy głównych przejściach na wschód (mapa M8) i na północ (mapa M5) znajdują się posterunki graniczne. Geralt musi dysponować odpowiednim glejtem żeby zostać przepuszczonym, ale na szczęście tego typu "bramki kontrolne" możesz bez żadnych problemów omijać.

M3 - Kasztel Wrońce (Crow's Perch) - Centralnym punktem tej części świata gry jest tytułowy zamek zamieszkiwany przez lokalnego barona i Geralt musi spotkać się z tą postacią podczas zaliczania jednego z głównych zadań. W kasztelu przebywa wiele interaktywnych postaci (m.in. kowal, sprzedawcy, gracze w karty) i dodatkowo możesz też odblokować sobie sporo pobocznych zleceń. Oprócz złożenia wizyty w kasztelu warto zajrzeć do pobliskiej wsi Konary i pohandlować w niej lub zająć się rzemiosłem. Północna część opisywanego obszaru jest pilnowana przez silne potwory (bazyliszek, harpie, wywerna), tak więc nie decyduj się na jej eksplorację we wczesnym stadium rozgrywki.

M4 - Wieś Podgaje (Midcopse) - Podgaje paradoksalnie nie są najważniejszą lokacją na tej mapie, gdyż miejsce to odwiedza się w głównej mierze z myślą o zlokalizowaniu znajdującej się w pobliżu chatki czarownicy. Miejsce to powiązane jest bowiem z głównym wątkiem fabularnym gry. Oprócz Podgajów możesz też zajrzeć do wioski Rudnik - w obu z nich przebywają postacie zajmujące się handlem oraz rzemiosłem. Zachodnia część mapy ma do zaoferowania wiele dodatkowych lokacji, wśród których znajdują się między innymi obozowiska bandytów. Eksploracją tych obszarów najlepiej zająć się dopiero po awansowaniu o kilka poziomów.

M9 - Krzywouchowe Moczary (Crookback Mog) - Jest to dość rozległa lokacja, którą bada się przede wszystkim z myślą o ukończeniu jednego z głównych questów związanego z Paniami Lasu. Miejsce to możesz odwiedzić w początkowej fazie rozgrywki, aczkolwiek głównie po to żeby pozaliczać dostępne zadania. Podczas pobytu na moczarach warto zaglądać do odkrywanych wiosek, bo w każdej z nich przebywa co najmniej jedna przyjaźnie nastawiona postać niezależna. Sytuacja inaczej przedstawia się ze skarbami, gdyż najcenniejsze przedmioty są strzeżone przez bardzo silne potwory, z którymi początkujący Geralt nie poradzi sobie. Pozyskanie tego typu drogocenności lepiej więc odłożyć sobie na później.

M10 - Kłomnica (Fyke Isle) - W tej najbardziej wysuniętej na południe części Velen największą atrakcję stanowi tytułowa wyspa, na której główny bohater może między innymi zaliczyć poboczne zadania powiązane z Keirą Metz oraz z Guślarzem. W okolicy tej przebywa wiele silnych potworów, które mogą w błyskawiczny sposób rozprawić się z niewystarczająco rozwiniętym głównym bohaterem. Nie ma tu niestety zbyt wielu lokacji zamieszkiwanych przez ludność cywilną, ale za to możesz natrafić między innymi na obozowiska bandytów, Miejsca Mocy czy kryjówki, w których pozostawiono cenne skarby.

M11 - Łysa Góra (Bald Mountain) - Jest to jedna z najmniejszych lokacji badanych w trakcie przemierzania Ziem Niczyich Velen. W tej części świata gry nie natrafisz na żadne postacie czy tablice ogłoszeniowe, dzięki którym Geralt mógłby dodać zupełnie nowe questy do swojego dziennika. Co najwyżej dokańcza się tu niektóre zadania rozpoczęte w sąsiednich lokacjach. Podobnie jak w przypadku Kłomnicy musisz liczyć się z tym, że wiele z napotykanych potworów i żywych przeciwników znajduje się na stosunkowo wysokim poziomie doświadczenia. Wskazana jest ostrożnośc i odwiedzenie tej części świata w dalszej fazie gry.

M12 - Obóz Wojskowy (Military Camp) - Obóz jest najbardziej wysuniętą na południowy-wschód lokacją w całym Velen. Wspomniane obozowisko zajmuje zdecydowanie największą część mapy i niestety Geralt nie ma do niego prawa wstępu. Oznacza to, że dokładne zbadanie całej tej mapy nie powinno ci zająć dużo czasu, albowiem nie ma na niej zbyt wielu innych interesujących lokacji. Podobnie jak w przypadku większości sąsiednich obszarów powinieneś zachować czujność, bo główny bohater może zostać napadnięty po drodze przez silnych przeciwników.