Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Trofea / Osiągnięcia - lista Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Nasz poradnik trofeowy do gry Wiedźmin 3 opisuje, jak zdobyć wszystkich 53 trofeów. Wyjaśniamy jakie założenia mają osiągnięcia oraz jak doprowadzić do zdobycia platynowego trofeum do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon.

Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022

Na tej stronie znajduje się poradnik trofeowy do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon. Zestawia on wszystkie osiągnięcia / achievementy z podstawowego zestawu trofeów. W opisie każdego trofeum znajdują się informacje jak je zdobyć i krótki komentarz odnośnie jego sprawnego odblokowania. Skorzystanie z naszego poradnika trofeowego powinno ci ułatwić zdobycie platynowego trofeum gry Wiedźmin 3.

Trofea Wiedźmin 3 - najważniejsze informacje

  1. Zdobywaniem osiągnięć i trofeów możesz zajmować się na większości platform sprzętowych. Jest to przede wszystkim możliwe na PC. Możesz też walczyć o trofea na PS4 i PS5 (w tym o platynowe trofeum) oraz o osiągnięcia na Xbox One, Xbox Series S i Xbox Series X. Achievementy nie są dostepne w grze Wiedźmin 3 wydanej na konsolę Nintendo Switch.
  2. Na podstawowy zestaw osiągnięć składają się 53 trofea. Jeżeli grasz na PlayStation 4 lub PlayStation 5 (w ramach wstecznej kompatybilności), to jedno z nich jest platynowym trofeum.
  3. Możesz też powalczyć o dodatkowe trofea - 13 dla rozszerzenia fabularnego Serca z kamienia i 13 kolejnych dla dodatku Krew i wino. Sprawia to, że łącznie do zdobycia jest aż 79 trofeów. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że trofea dodatków DLC nie są wymagane do zdobycia platyny. Odblokowuje się je niezależnie od głównego zestawu trofeów, także jeśli posiadasz Edycję Gry Roku.
  4. Chcąc zdobyć platynowe trofeum musisz ukończyć główny wątek fabularny gry na najwyższym poziomie trudności Droga ku zagładzie (Death March). Wydaje się on początkowo bardzo wymagający, ale po dostatecznym poznaniu mechanik gry możesz zauważać pewne ułatwienia i korzystać z pewnych sztuczek, które pozwolą Geraltowi dłużej pozostawać przy życiu.
  5. Zdobycie kompletu trofeów może ci zająć nawet około 100 godzin. Wynika to z tego, że gra wymusza zajmowanie się wieloma opcjonalnymi czynnościami, m.in. wiedźmińskimi kontraktami, dodatkowymi liniami fabularnymi, eksploracją czy kolekcjonowaniem kart do Gwinta.
  6. Niektóre trofea można niestety łatwo przegapić. Może się tak stać jeśli np. nie wykorzystasz okazji do zdobycia jakiejś unikalnej karty do Gwinta czy zachowasz się w niewłaściwy sposób w jakimś queście. Po więcej informacji zajrzyj do kolejnego podpunktu naszego poradnika trofeowego oraz do opisów samych trofeów.
  7. Sporo trofeów dotyczy pokonywania przeciwników na określone sposoby, np. wykorzystując kuszę czy określone znaki wiedźmińskie, albo łącząc ze sobą różne rodzaje ataków. Warto pamiętać o nich od samego początku zabawy i rozglądać się za okazjami do ich zaliczenia.
  8. Wiedźmin 3 zawiera trofea dotyczące sekretów i znajdziek. Są one związane przede wszystkim ze zbieraniem kolejnych kart do Gwinta do kolekcji, ale dotyczą też m.in. odkrywania punktów szybkiej podróży czy odnajdywania i czytania ksiąg i dokumentów.

Zdobycie platyny przechodząc grę tylko jeden raz - czy jest możliwe?

Tak, jest to możliwe, ale trudne do zrealizowania. Główne powody takiego stanu rzeczy są następujące:

  1. W grze jest kilkanaście trofeów, które łatwo można przegapić. Jeżeli nie będziesz dysponował wcześniejszymi zapisami stanu gry, to powtórne rozegranie danego questu czy sceny może okazać się niemożliwe. Co więcej w kilku przypadkach konsekwencje podjętych decyzji pojawiają się znacznie później i nie można w rezultacie łatwo poprawić niedawne czynności.
  2. Zdobywanie niektórych trofeów jest znacznie trudniejsze grając na poziomie trudności Droga ku zagładzie. Mowa tu przede wszystkim o różnorakich trofeach związanych z prowadzeniem walk, ale problemy możesz też mieć m.in. z zebraniem wszystkich kart do Gwinta, bo niektóre z nich zdobywa się w ramach zaliczania questów.

Oto kilka ważnych porad i wskazówek jak lepiej przygotować się do zdobycia platynowego trofeum w grze Wiedźmin 3:

  1. Zauważ, że gra wymusza jedynie ukończenie głównej fabuły na poziomie trudności Droga ku zagładzie. Oznacza to, że po tym jak zaliczysz główny wątek fabularny i zdobędziesz trofeum Wiedźmin na szlaku możesz obniżyć w opcjach poziom trudności i o wszystkie pozostałe osiągnięcia walczyć np. na niskim albo normalnym poziomie trudności.
  2. Dobrym pomysłem jest tworzenie manualnych sejwów na początku każdego większego rozdziału gry. Przykładowo pierwsze tego typu zapisy warto utworzyć przed opuszczeniem Białego Sadu oraz tuż po dotarciu po raz pierwszy do Velen. Poleganie na manualnych sejwach ma dwa zastosowania. Po pierwsze możesz zabezpieczać się przed "złymi decyzjami" w questach i zawalaniem innych trofeów. Po drugie możesz po skończeniu gry powrócić do miejsc, w których po obniżeniu poziomu trudności łatwiej ci będzie zdobyć osiągnięcia powiązane ze staczaniem walk. W obu przypadkach możesz zaoszczędzić sporo czasu.
  3. Najłatwiej można przegapić trofeum Kolekcjoner kart za zebranie wszystkich kart do Gwinta. Dzieje się tak dlatego, że niektóre unikalne karty możesz przegapić jeśli nie zachowasz się w odpowiedni sposób w powiązanych z nimi questach. Jako że karty zbiera się praktycznie przez całą grę może cię to teoretycznie zmusić do rozpoczęcia kampanii od nowa. Kolekcja kart nie jest niestety przenoszona w ramach trybu Nowa Gra Plus.
  4. Innym problematycznym trofeum jest Drużyna w komplecie, czyli to przyznawane za zrekrutowanie wszystkich sojuszników do wspólnego rozegrania finałowej bitwy. Także i to osiągnięcie przewija się przez dużą część gry i w przypadku popełnienia jakiegoś błędu możesz zostać zmuszony do tego żeby cofnąć się do bardzo starych sejwów.

O trofeach, które możesz przegapić, informujemy zawsze na samej górze ich opisu. Będziesz dzięki temu wiedział żeby bardzo pilnować się z ich poprawnym odblokowaniem.

Granica możliwości (The Limits of the Possible)

Rodzaj trofeum: platynowe

Opis osiągnięcia: Zbierz wszystkie trofea.

Komentarz: Platynowe trofeum możesz zdobyć wyłącznie jeśli grasz na PS4 lub PS5 (w ramach trybu wstecznej kompatybilności). Do odblokowania platyny nie jest wymagane zajęcie się trofeami DLC, tzn. powiązanymi z dodatkami Serca z kamienia oraz Krew i wino.

Bez i agrest (Lilac and Gooseberries)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Znajdź Yennefer z Vengerbergu.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z postępami w głównej fabule i nie możesz go przegapić. Musisz ukończyć główne zadanie Bez i agrest - jego opis przejścia jest w rozdziale Prolog i Biały Sad w naszej solucji. To jeden z pierwszych zaliczanych questów, tak więc osiągnięcie odblokujesz praktycznie na samym początku gry.

Prawdziwy przyjaciel (A Friend in Need)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Znajdź i uwolnij Jaskra.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z postępami w głównej fabule i nie możesz go przegapić. Odnalezienie Jaskra jest częścią głównych questów rozgrywanych w Wolnym Mieście Novigrad. Po więcej informacji zajrzyj do opisu przejścia questu Spis cudzołożnic oraz kolejnych głównych misji z Novigradu.

Nekromanta (Necromancer)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Pomóż Yennefer wydobyć informacje z martwego Skjala.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z postępami w głównej fabule i nie możesz go przegapić. Założenia osiągnięcia możesz wypełnić niedługo po przybyciu na wyspy Skellige. Zainteresuj się questem Umarł król, niech żyje król i kolejnymi z rozdziału Kaer Trolde w naszej solucji. Dotyczą one współpracowania z Yennefer.

Mediator rodzinny (Family Counselor)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Znajdź żonę i córkę Barona.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z postępami w głównej fabule i nie możesz go przegapić. Osiągnięcie dotyczy wątku fabularnego Krwawego Barona - zainteresuj się m.in. głównym questem Sprawy rodzinne z rozdziału Kasztel Wrońce w naszej solucji.

Coś więcej (Something More)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Znajdź Ciri.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z postępami w głównej fabule i nie możesz go przegapić. Osiągnięcie zdobędziesz dopiero w momencie gdy dojdzie do spotkania Geralta z Ciri (nie licząc wydarzeń z prologu gry), nie w momencie odblokowania pierwszej grywalnej sceny Ciri. Chodzi tu o konkretnie o główne zadanie Wyspa Mgieł z rozdziału Kaer Morhen naszego opisu przejścia.

Ksenonauta (Xenonaut)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Odwiedź Tir na Lia i przekonaj Ge'elsa do zdradzenia Eredina.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z postępami w głównej fabule i nie możesz go przegapić. Założenia tego osiągnięcia automatycznie wypełnisz podczas zaliczania głównego questu Ostatnie przygotowania. Jego opis przejścia znajdziesz w rozdziale Epilog naszej solucji.

Królobójca (The King is Dead)

Rodzaj trofeum: srebrne - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Trofea / Osiągnięcia - lista - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Pokonaj Eredina.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z postępami w głównej fabule i nie możesz go przegapić. Starcie z bossem - Eredinem jest częścią głównego questu Na cienkim lodzie, który szczegółowo opisaliśmy w rozdziale Epilog solucji. Koniecznie zapoznaj się z zawartymi tam wskazówkami i informacjami na temat przebiegu pojedynku z bossem, szczególnie jeśli grasz na jednym z wyższych poziomów trudności.

Dziecko Niespodzianka (Passed the Trial)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ grę na dowolnym poziomie trudności.

Komentarz: Trofeum zdobędziesz po ukończeniu całego epilogu i niezależnie od tego jakie odblokowałeś zakończenie gry.

Trening na Mordowni (Ran the Gauntlet)

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Ukończ grę na poziomie trudności "Krew, pot i łzy" lub "Droga ku zagładzie".

Komentarz: Zdecydowanie polecamy od razu wybrać poziom Droga ku zagładzie (Death March), czyli odpowiednik najwyższego poziomu trudności. Pozwoli to zdobyć wszystkie osiągnięcia powiązane z ukończeniem gry bez konieczności rozpoczynania przygody od nowa.

Wiedźmin na szlaku (Walked the Path)

Rodzaj trofeum: złote

Opis osiągnięcia: Ukończ grę na poziomie trudności "Droga ku zagładzie".

Komentarz: Osiągnięcie to dokładnie opisaliśmy na osobnej stronie poradnika trofeowego.

Geralt zawodowiec (Geralt: The Professional)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wykonaj wszystkie wiedźmińskie zlecenia.

Komentarz: Dla przypomnienia wiedźmińskie zlecenia to kategoria bardziej rozbudowanych pobocznych questów. W większości przypadków schemat działania jest bardzo podobny - Geralt musi wytropić potwora terroryzującego daną okolicę i stoczyć z nim (wymagający) pojedynek. Zlecenia wiedźmińskie uwzględniliśmy w kolejnych rozdziałach naszej solucji. Są opisane na osobnych stronach i dotyczą zawsze wszystkich potworów do wytropienia w danym obszarze świata.

Do zaliczenia jest w sumie 26 zleceń i w rezultacie zdobycie tego trofeum może ci zająć dość dużo czasu. Dobrym pomysłem jest zajęcie się najbardziej wymagającymi zleceniami dopiero po ukończeniu głównej fabuły. Pozwoli ci to obniżyć poziom trudności i łatwiej pokonać wysokopoziomowe kreatury z ostatnich kontraktów.

Twórca królów (Kingmaker)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ linię fabularną związaną z wyborem króla na Skellige.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Stanie się tak jeśli nie wypełnisz jego założeń przed rozpoczęciem głównego questu Wyspa Mgieł.

Komentarz: O osiągnięcie to możesz powalczyć niedługo po przybyciu na Skellige, a konkretnie po ukończeniu pierwszego głównego questu tej krainy - Umarł król, niech żyje król. Musisz zająć się kilkoma pobocznymi questami na Kaer Trolde powiązanymi z wyborem króla. Są to zadania:

  1. Wybraniec bogów
  2. Władca Undvik
  3. Królewski gambit
  4. Koronacja

Po szczegółowe informacje na temat wymienionych questów przejdź do naszej solucji. Wymagane misje zestawiliśmy też na stronie Władca Skellige.

Zamachowiec (Assassin of Kings)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Weź udział w zamachu na króla Radowida.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Stanie się tak jeśli nie wypełnisz jego założeń przed rozpoczęciem głównego questu Wyspa Mgieł lub jeśli nieodpowiednio zachowasz się podczas rozgrywania linii fabularnej powiązanej z zamachem.

Komentarz: Musisz w pierwszej kolejności zająć się wybranymi pobocznymi questami z Novigradu powiązanymi z postaciami Triss i Dijkstry. Chodzi tu o questy:

  1. Wróg publiczny
  2. Oko za oko
  3. Kwestia życia i śmierci - koniecznie rozegraj ten quest zanim spotkasz się z królem
  4. Teraz albo nigdy
  5. Spisek
Po awansowaniu do finału gry - Ostatnie przygotowania - otrzymasz quest Najciemniej jest pod latarnią - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Trofea / Osiągnięcia - lista - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Po awansowaniu do finału gry - Ostatnie przygotowania - otrzymasz quest Najciemniej jest pod latarnią. Ważne jest to żeby po spotkaniu Filippy wybrać pierwszą opcję dialogową.

Jeśli poprawnie się zachowałeś, to odblokujesz ostatni z questów powiązanych z tym trofeum - Racja stanu. Ukończenie po pozwoli ci zdobyć osiągnięcie.

Po szczegółowe informacje na temat wymienionych questów przejdź do naszej solucji.

Gon, czarownica i stara wieża (Friends with Benefits)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ linię fabularną związaną z Keirą Metz.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Stanie się tak jeśli niewłaściwie zachowasz się podczas ostatniego spotkania z Keirą lub jeśli zignorujesz jej linię fabularną przed przystąpieniem do finału.

Komentarz: Keira Metz to zaprzyjaźniona czarownica z Velen. Wszystkie questy powiązane z tą postacią zestawiliśmy na stronie Keira Metz w rozdziale Listy zadań. Dla przypomnienia chodzi tu o następujące questy:

  1. Polowanie na czarownicę
  2. Po omacku
  3. Magiczny kaganek
  4. Zaproszenie od Keiry Metz
  5. Mysia wieża
  6. Przyjacielska przysługa
  7. Dla dobra nauki - Quest ten zawiera ważny wybór. Nakłoń Keirę żeby udała się do Kaer Morhen - będzie ci to potrzebne do osiągnięcia Drużyna w komplecie.

Drużyna w komplecie (Full Crew)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zgromadź w Kaer Morhen wszystkich możliwych przyjaciół na bitwę przeciwko Gonowi.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Musisz bardzo pilnować się z rekrutowaniem poszczególnych osób żeby nie zachować się w niewłaściwy sposób. Dodatkowo musisz zrekrutować wszystkie osoby z listy zanim awansujesz do finału kampanii.

Komentarz: Komplet informacji na temat osób, które należy zrekrutować, znajdziesz na stronie Skompletowanie drużyny w Kaer Morhen z rozdziału Epilog naszego poradnika.

Oto osoby, o zrekrutowanie których musisz się szczególnie postarać:

  1. Ermion - Po awansowaniu do aktu 2 kampanii musisz spotkać się z tą postacią na Skellige i poprosić ją o pomoc.
  2. Hjalmar - Musisz zaliczyć linię fabularną wyboru władcy Skellige i po awansowaniu do aktu 2 kampanii spotkać się z wybranym wcześniej władcą żeby poprosić o pomoc.
  3. Keira Metz - W ostatnim queście Keiry - Dla dobra nauki - musisz ją zaprosić do Kaer Morhen. Nie atakuj jej, ani nie pozwalaj jej odejść.
  4. Triss Merigold - Musisz zaliczyć w 100% jej linię fabularną w Novigradzie i wysłać ją do Kaer Morhen.
  5. Vernon Roche i Ves - Musisz ukończyć poboczne zadanie Oko za oko. Dodatkowo po awansowaniu do aktu 2 kampanii spotkaj się z Rochem i poproś go o pomoc. Vernon zabierze ze sobą Vesa.
  6. Zoltan Chivay - Musisz ukończyć poboczne zadanie Oko za oko. Dodatkowo po awansowaniu do aktu 2 kampanii spotkaj się z Zoltanem i poproś go o pomoc.

Dendrolog (Dendrologist)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Rozwiń w pełni jedno z drzewek umiejętności.

Komentarz: Założenia tego trofeum najłatwiej jest wypełnić odblokowując umiejętności z żółtego drzewka Zdolności (czwarta zakładka okna postaci), a to dlatego, że jest ich najmniej.

Po więcej informacji zajrzyj na stronę Punkty umiejętności w naszym przewodniku po grze. Jeśli przegapiłeś to osiągnięcie na wczesnym stadium gry i masz kłopot z odblokowaniem brakujących zdolności, to możesz skorzystać z porad zawartych na stronie Resetowanie umiejętności i na nowo rozdysponować punkty rozwoju.

Mesmer (The Enemy of My Enemy)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Za pomocą Znaku Aksji zmuś przeciwnika do zabicia innego przeciwnika. Zrób to 20 razy.

Komentarz: Zanim będziesz mógł powalczyć o to osiągnięcie musisz odblokować umiejętność Marionetka (Puppet), które znajduje się na drugim poziomie niebieskiego drzewka umiejętności Znaki. Ustaw ponadto tę zdolność jako aktywną i każdorazowo przytrzymaj przycisk (pojedyncze wciśnięcie nie jest wystarczające) żeby ją załączyć.

Działanie zdolności Marionetka polega na poddaniu zaatakowanego przeciwnika praniu mózgu, dzięki czemu na krótką chwilę staje się sojusznikiem Geralta i może zaatakować innych okolicznych wrogów. Dobrym pomysłem jest maksymalne rozwinięcie umiejętności po to żeby postać będąca pod wpływem znaku Aksji zadawała większe obrażenia. Zwiększy to twoje szanse, że ktoś zostanie zabity zanim kontrola umysłu przestanie działać. Dodatkowo staraj się używać umiejętności Marionetka w trakcie walk ze słabymi przeciwnikami, którzy mogą szybko ginąć.

Śmierć w przestworzach (Humpty Dumpty)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zabij 10 przeciwników, wyrzucając ich w powietrze Znakiem Aard.

Komentarz: Założeniem tego trofeum jest to żeby przeciwnik zaatakowany znakiem Aard nie tylko został odrzucony do tyłu, ale żeby również spadł w przepaść. Oznacza to, że z wrogami musisz walczyć na wysoko położonych balkonikach oraz przy krawędziach klifów. Możesz oczywiście próbować odciągać wrogów z "bezpiecznych" lokacji w pobliże przepaści i dopiero wtedy ich atakować znakiem Aard.

Nie musisz oczywiście zabić 10 przeciwników w ramach pojedynczego użycia znaku Aard. Może to być 10 różnych ataków na 10 różnych przeciwnikach. Gra zaliczy tylko te akcje, w wyniku których zaatakowany przeciwnik zginął po odrzuceniu i zaliczeniu upadku z dużej wysokości.

Pandemonium (Environmentally Unfriendly)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zabij 50 przeciwników używając otoczenia (np. gazu bagiennego, owadów, obiektów).

Komentarz: Dużym ułatwieniem tego trofeum jest to, że uwzględnia ono różne metody pozbywania się przeciwników z wykorzystaniem elementów otoczenia. Powinno ci to umożliwić odblokowanie osiągnięcia na stosunkowo wczesnym stadium gry nawet pomimo konieczności zabicia 50 wrogów.

Zdecydowanie najłatwiej jest wypełniać założenia trofeum na Krzywuchowych Moczarach w Velen. Możesz tam natrafiać na wielu utopców i bab wodnych i detonować trujący bagienny gaz z wykorzystaniem znaku wiedźmińskiego Igni.

Możesz także rozglądać się za miejscami, w których pojawiają się gniazda owadów oraz wybuchowe skrzynki - do niszczenia tych drugich również używaj znaku Igni.

Kontra (Kaer Morhen Trained)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wykonaj 10 skutecznych kontrataków pod rząd i nie daj się przy tym trafić ani nie paruj ciosów.

Komentarz: W celu wykonania poprawnej akcji musisz wcisnąć (nie przytrzymać!) przycisk kontrataku tuż przed tym jak atak przeciwnika dosięgnie Geralta. Odpalanie kontr wymaga treningu, aczkolwiek gra zostawia pewien margines błędu.

Istotną informacją jest to, że po wykonaniu kontrataku nie musisz ponownie zaatakować przeciwnika. Może to też być walka na pięści. Liczy się jedynie to żeby sama kontra była udana. Osiągnięcie to próbuj zdobyć podczas walk z większymi grupami bandytów, przy czym zadbaj żeby nie było wśród nich postaci z broniami dystansowymi.

Zabójcza sekwencja (Can't Touch This)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: W czasie jednej walki zabij 5 przeciwników bez Quen, nie odnosząc obrażeń innych niż od zatrucia.

Komentarz: Nie jest to trudne osiągnięcie i możesz je zdobyć np. podczas jednego ze starć z grupami bandytów. Zadbaj o to żeby wśród przeciwników nie było nikogo z możliwościami wykonywania ataków dystansowych, oraz żeby grupa składała się z co najmniej 5 wrogów.

Po rozpoczęciu walk pamiętaj o wykonywaniu uników i poleganiu na innych znakach wiedźmińskich niż Quen. Nie oddalaj się zbytnio od wrogów z atakowanej grupy, bo licznik zabójstw może zostać zresetowany. Jeśli nadal masz problemy, to rozważ też ustawienie niskiego poziomu trudności.

Żywy zapalnik (This is the Evilest Thing)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: 10 razy zdetonuj gaz z petardy Smoczy Sen za pomocą podpalonego przeciwnika.

Komentarz: W celu powalczenia o to trofeum musisz korzystać z petard (bomb) Smoczy Sen (Dragon's Dream), które możesz odnajdywać, kupować lub samodzielnie wytwarzać - w tym ostatnim przypadku zajrzyj na stronę Alchemia w naszym poradniku.

Rozglądaj się np. za zwykłymi bandytami lub utopcami. Zacznij zawsze od podpalenia co najmniej jednego przeciwnika znakiem wiedźmińskim Igni i dopiero wtedy rzuć petardą po to żeby automatycznie doszło do eksplozji (w momencie rozpylenia gazu przez petardę Smoczy Sen). Powtórz ten schemat jeszcze 9 razy.

Dodatkowe uwagi:

  1. Osiągnięcie wymusza jedynie doszło do detonacji gazu przez płonącego przeciwnika. Nie ma wymogu żeby eksplozja gazu zabiła podpaloną istotę.
  2. Dzięki medytacji możesz odnawiać zapas bomb. Jako że Geralt może przenosić maksymalnie 2 petard będziesz musiał uzupełnić ich zapas co najmniej 4 razy.

Mutant

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wypełnij mutagenami wszystkie dostępne dla nich miejsca.

Komentarz: Mutageny dokładnie omówiliśmy w rozdziale Rozwój postaci naszego przewodnika po grze. W skrócie - to obiekty, które mogą wzmacniać wybrane umiejętności i statystyki Geralta poprzez umieszczanie ich w dostępnych slotach.

Wymagane cztery sloty możesz wypełnić nie wcześniej niż po awansowaniu Geralta na 28 poziom doświadczenia. Do tego czasu powinieneś już dysponować ogromną liczbą mutagenów. Dodatkowym ułatwieniem jest to, że w kolejnych slotach możesz umieszczać różne rodzaje mutagenów. Nie muszą to być mutageny tego samego koloru.

Rzeźnik z Blaviken (Butcher of Blaviken)

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: W ciągu 10 sekund zabij przynajmniej pięciu przeciwników.

Komentarz: Nie jest to jakieś szczególne trudne osiągnięcie. Możesz je zdobyć nawet w pierwszych godzinach gry atakując najsłabsze istoty z najniższych poziomów doświadczenia - mogą to być np. szczury czy dzikie psy.

W celu ułatwienia sobie zdobycia trofeum możesz pomagać sobie np. wiedźmińskim znakiem Igni (podpalanie przeciwników) albo petardami/bombami zadającymi obrażenia obszarowe. W razie potrzeby możesz też rozważyć obniżenie poziomu trudności po to żeby wrogowie byli bardziej podatni na otrzymywanie obrażeń.

Dywersyfikacja (Triple Threat)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Podczas jednej walki zabij 3 wrogów na 3 różne sposoby (mieczem, petardami, z kuszy lub Znakiem).

Komentarz: Trofeum to ma dość skomplikowany opis, aczkolwiek wypełnienie jego założeń nie powinno ci sprawić wielkich problemów. Dobrym pomysłem jest granie na niskim lub normalnym poziomie trudności, a także wytypowanie licznej grupy przeciwników - mogą to być np. bandyci albo dzikie psy.

Rekomendowane przez nas działanie to:

  1. Skup się na przeciwniku 1 i ignoruj chwilowo wszystkich pozostałych wrogów. Zabij przeciwnika 1 z użyciem dowolnego miecza.
  2. Skup się na przeciwniku 2 i ignoruj chwilowo wszystkich pozostałych wrogów. Zabij przeciwnika 2 z użyciem kuszy.
  3. Użyj ofensywnego wiedźmińskiego Znaku (np. Igni) lub bomby/petardy do wyeliminowania co najmniej jednego z pozostałych przeciwników. Znak/bombę koniecznie zostaw sobie na koniec, bo są to ataki obszarowe i jest ryzyko, że może jednocześnie zginąć kilku wrogów i bitwa przedwcześnie się zakończy.

Uwaga - Podczas podejmowania starań o zdobycie trofeum nie oddalaj się zbytnio od grupy przeciwników, bo gra może zresetować licznik zabójstw i całą sekwencję trzeba będzie powtórzyć.

Pięściarz (Brawler)

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Pokonaj Olafa, mistrza walki wręcz ze Skellige.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z serią pobocznych zadań Wściekłe Pięści (Fists of Fury), w ramach których pokonuje się kolejnych wojowników w ramach honorowych walk na pięści. Olaf to ostatni z zawodników do pokonania podczas pobytu na wyspach Skellige - musisz najpierw pokonać trzech "podrzędnych" wojowników żeby móc wyzwać go na pojedynek.

Utrapienie koronera (Overkill)

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Nałóż na przeciwnika równocześnie: krwawienie, zatrucie i podpalenie. Zrób to 10 razy.

Komentarz: W przypadku tego osiągnięcia istotne jest to żeby w miarę możliwości wybierać silniejszych przeciwników. Chodzi o to żeby dany oponent "zbyt wcześnie" nie zginął, tzn. zanim nałożone zostaną na niego wszystkie trzy negatywne statusy.

  1. Efekt krwawienia możesz wywołać np. dzięki zastosowaniu odpowiedniej odmiany bełtów do kuszy.
  2. Efekt zatrucia możesz wywołać np. rzucając bombą/petardą zdolną do rozpylenia gazu.
  3. Efekt podpalenia możesz najłatwiej osiągnąć aktywując wiedźmiński znak Igni.

Strzelec wyborowy (Master Marksman)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zabij 50 przeciwników - ludzi, elfów, krasnoludów lub nizołków - strzałem w głowę z kuszy.

Komentarz: To jedno z najbardziej problematycznych osiągnięć gry, a to dlatego, że gra nie uwzględnia wszystkich zabójstw z użyciem kuszy. Pod uwagę brane są wyłącznie te zabójstwa, do których doszło po trafieniu przeciwnika bełtem w głowę.

W odblokowaniu tego trofeum może ci pomóc zdolność Refleks (Ligthning Reflexes) z kategorii Szermierka. Odblokowywanie kolejnych poziomów tej umiejętności pozwala zwiększać efekt spowolnienia czasu w trakcie celowania z kuszy. Powinno ci to ułatwiać celowanie w głowy wrogów i zmniejszać ryzyko, że spudłujesz lub trafisz oponenta w inną część ciała.

Szukaj okazji do eliminowania słabszych, niskopoziomowych przeciwników. Chodzi o to żeby mieć pewność, że pojedynczy headshot załatwi sprawę. Możesz też obniżyć poziom trudności żeby osłabić wytrzymałość wrogów na ataki.

Co to było? (What Was That?)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Użyj ataku, kontry, Znaku i petardy w dowolnej kolejności i w przeciągu 4 sekund.

Komentarz: Zdobycie tego trofeum będzie zapewne wymagało kilku prób. Musisz się śpieszyć oraz wykonywać kolejne czynności bez jakichkolwiek przestojów. Sugerowana przez nas kolejność wykonywania czynności to:

  1. Kontra - Nie będziesz musiał czekać aż oponent wyprowadzi swój atak.
  2. Atak dowolnym mieczem.
  3. Rzucenie dowolną petardą/bombą.
  4. Aktywowanie dowolnego wiedźmińskiego znaku.

Co ciekawe, przeciwnicy nie muszą odnieść obrażeń z tytułu bomby i znaku żeby osiągnięcie zostało zaliczone. Na potrzeby powalczenia o trofeum wytypuj np. dowolnego utopca, bandytę czy wilka. Najlepiej żeby był to pojedynczy przeciwnik, dzięki czemu sekwencji nie zakłóci któryś z pozostałych wrogów.

Równe szanse (Even Odds)

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Zabij dwa potwory ze zlecenia bez użycia Znaków, eliksirów, mutagenów, olejów i petard.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Na miejsce pokonanych bestii z wiedźmińskich zleceń nie pojawiają się kolejne. Możliwe jest więc wyczerpanie ich "puli".

Komentarz: Osiągnięcie to gwarantuje dużą swobodę działania. Najlepiej jednak zająć się nim na wczesnym stadium gry, albowiem wiele kreatur z wiedźmińskich zleceń napotykanych w dalszej części kampanii dysponuje silnymi unikalnymi atakami i umiejętnościami.

  1. Pierwszy rekomendowany potwór to Skrzekacz. Polowanie na tę bestię opisaliśmy na stronie o zleceniach z Kasztelu Wrońce.
  2. Drugi rekomendowany potwór to Wiwerna. Polowanie na tę bestię opisaliśmy na stronie o zleceniach z Obozu wojskowego.

Obie wymienione powyżej kreatury powinieneś być w stanie pokonać nawet grając na najwyższym poziomie trudności i bez konieczności korzystania z petard, olejków czy znaków.

Jeśli mimo wszystko masz problemy, to ukończ grę i następnie powróć do wczesnego sejwa z momentu przybycia do Velen. Ustaw najniższy poziom trudności, a nie będziesz musiał martwić się o przygotowywanie się do walk czy leczenie się w trakcie rozgrywania pojedynku. Warto też wcześniej zgromadzić jak najwięcej XP żeby różnica poziomu doświadczenia była jak największa (na korzyść Geralta). Sprawi to, że potwór będzie szybciej tracił punkty zdrowia.

Światowidz (Globetrotter)

Rodzaj trofeum: brązowe - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Trofea / Osiągnięcia - lista - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Odkryj 100 punktów do szybkiej podróży.

Komentarz: Punktami szybkiej podróży są w Wiedźminie 3 drogowskazy - przykładowy tego typu obiekt prezentuje powyższy obrazek.

Drogowskazy nie są od samego początku widoczne na mapie. Musisz je odkrywać w trakcie podróżowania po świecie gry i wiele drogowskazów znajduje się na rozstajach dróg czy w pobliżu wiosek i lokacji questowych. Punkty szybkiej podróży to zielone ikony na mapie i uwzględniliśmy je na mapach naszego atlasu świata. W grze jest ich więcej niż 100, tak więc nie musisz dotrzeć do wszystkich.

Deratyzator (Pest Control)

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Zniszcz wszystkie gniazda potworów albo pod Novigradem i w Velen, albo na Skellige.

Komentarz: Dla przypomnienia gniazda potworów to jedna z unikalnych odmian lokacji w świecie gry i mogą one skrywać się za pytajnikami pojawiającymi się na mapie świata. Lokalizacje gniazd zaznaczyliśmy na mapach w naszym atlasie świata. Po dotarciu do gniazda trzeba rozprawić się z okolicznymi potworami (prawdopodobnie ghulami) i następnie wrzucić petardę/bombę do gniazda. Postaraj się odblokować kilka rodzajów petard i zawsze mieć ich kilka w zapasie.

Ważną cechą tego trofeum jest to, że możesz je zdobyć niszcząc wszystkie gniazda na jednej z dwóch głównych map:

  1. W Velen i Novigradzie znajdują się 24 gniazda, przy czym są one pilnowane przez potwory z niższych poziomów.
  2. Na wyspach Skellige znajduje się tylko 5 gniazd, ale są one pilnowane przez potwory z wyższych poziomów.

Kolekcjoner kart (Card Collector)

Rodzaj trofeum: brązowe - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Trofea / Osiągnięcia - lista - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zdobądź wszystkie karty do gwinta dostępne w podstawowej wersji gry.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Stanie się tak jeśli przegapisz jedyną okazję do zdobycia którejś z kart do kolekcji.

Komentarz: Zasady gry w gwinta opisaliśmy w osobnym rozdziale naszego poradnika. Znajdziesz w nim też stronę z listą graczy. Pokonanie każdego gracza nagradzane jest kartą. Nowe karty do grinta możesz także kupować.

W kilku miejscach w grze zdobywa się unikalne karty i jest ryzyko, że można przegapić jedyną okazję do ich pozyskania. Zainteresuj się następującymi questami gry:

  1. Niebezpieczna gra - Zdecyduj się na zachowanie kart zamiast na przyjęcie zapłaty.
  2. Gwint: Starzy znajomi - Zadbaj o to żeby zmierzyć się z Zoltanem, Rochem i Lambertem.
  3. Kwestia życia i śmierci - Zagraj z trzema osobami w gwinta w trakcie balu.
  4. Spisek - Po zaliczeniu tego questu zagraj z uratowanym Talarem.

Mistrz Gwinta (Gwent Master)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Pokonaj Tybalta i wygraj turniej gwinta zorganizowany w Passiflorze.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Stanie się tak jeśli przegrasz w którejkolwiek z 4 rund turnieju gwinta.

Komentarz: Turniej gwinta rozgrywany jest w ramach pobocznego questu O wysoką stawkę (High Stakes) w Novigradzie. Nie zajmuj się tym zadaniem od razu po tym jak je odblokujesz. Postaraj się najpierw przygotować jak najsilniejszą talię, czyli zebrać jak najwięcej wartościowych kart z tej samej talii (możesz wybrać ulubioną talię).

W turnieju do pokonania jest 4 oponentów. Starcia z nimi rozgrywane są jedno po drugim, ale w przerwach pomiędzy kolejnymi rozgrywkami możesz zapisywać stan gry. Koniecznie korzystaj z tej opcji, gdyż w przypadku przegrania z dowolnym z oponentów od razu odpadniesz z dalszych rozgrywek i nie będziesz mógł zdobyć osiągnięcia.

Na każdą okazję (Let's Cook)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zbierz 12 unikatowych receptur na eliksiry.

Komentarz: To jedno z prostszych osiągnięć gry, ale przy założeniu, że będziesz dokładnie badał odwiedzane lokacje w poszukiwaniu lootu. Jest to najlepsza metoda na odnajdywanie nowych receptur potrzebnych do tworzenia eliksirów.

Alternatywną metodą zdobywania receptur jest kupowanie ich od zielarzy i wybranych innych handlarzy. Możesz przyśpieszyć sobie dzięki temu zdobycie osiągnięcia.

Grenadier (Bombardier)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zbierz receptury na 6 unikatowych rodzajów petard.

Komentarz: To osiągnięcie o zbliżonych założeniach do opisanego powyżej trofeum Na każdą okazję. Schematy do produkcji petard/bomb możesz odnajdywać w świecie gry lub kupować.

Jeśli chcesz łatwo zdobyć trofeum, to rozważ odwiedzenie Chatki zielarza zlokalizowanej na północny-wschód od miasta Oxenfurt. Jest ona widoczna na naszej mapie Oxenfurtu w atlasie świata. Zielarz powinien wystawiać na sprzedaż receptury związane z petardami i jeśli nie chcesz stracić dużej ilości złota zapisz stan gry przed dokonaniem zakupu sześciu z nich.

Mól książkowy (Bookworm)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Przeczytaj 30 książek lub innych pism.

Komentarz: To bardzo łatwe trofeum, gdyż do jego wymagań wliczane są wszystkie odmiany ksiąg, dokumentów, notatek i innych tego typu obiektów. Rozglądaj się dużo po świecie gry za interaktywnymi przedmiotami i przeglądaj je z poziomu inwentarza.

Możesz też ułatwić sobie zdobycie osiągnięcia docierając do tablic ogłoszeniowych. Wiszące na nich wiadomości również zaliczane są do notatek.

Uzbrojony i niebezpieczny (Armed and Dangerous)

Rodzaj trofeum: srebrne - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Trofea / Osiągnięcia - lista - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Skompletuj i załóż dowolny zestaw wiedźmińskiego rynsztunku.

Komentarz: Najprostszym sposobem na zdobycie tego osiągnięcia jest skompletowanie podstawowego rynsztunku szkoły gryfa. Wszystkie przedmioty, które wchodzą w skład poszczególnych zestawów opisaliśmy w rozdziale Wiedźmiński rynsztunek. W naszym przykładzie są to 4 elementy pancerza i 2 rodzaje mieczy.

Niezależnie od wybranego wiedźmińskiego rynsztunku czekają cię dwa kroki:

  1. Pozyskanie schematów przedmiotów wchodzących w skład zestawu.
  2. Wyprodukowanie gotowych przedmiotów w oparciu o schematy i założenie ich.

Buffon (Power Overhelming)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Aktywuj wszystkie możliwe rodzaje premii z Miejsc Mocy w tym samym czasie.

Komentarz: Dla przypomnienia Miejsca Mocy to swego rodzaju kapliczki i dzięki wchodzeniu w interakcję z nimi otrzymuje się tymczasowe premie do statystyk. O zdobycie tego trofeum najłatwiej jest powalczyć na mapie Velen i Novigradu.

Skorzystaj z mapy ze strony Miejsca mocy w Velen w naszym poradniku. Odwiedź pięć Miejsc Mocy powiązanych z różnymi wiedźmińskimi znakami. Pomagaj sobie szybką podróżą (drogowskazy) po to żeby szybciej docierać do oddalonych Miejsc Mocy. Musisz tego dokonać zanim bonusy z odwiedzonych wcześniej kapliczek przestaną działać.

Mistrz Mistrzów (Brawl Master)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ wszystkie zadania związane z walkami na pieści w Velen, w Novigradzie i na Skellige.

Komentarz: To trofeum o podobnych założeniach do opisanego wcześniej osiągnięcia Pięściarz. Musisz zajmować się pobocznymi questami z grupy Wściekłe Pięści, które zakładają pokonywanie oponentów bez korzystania z broni.

Ważne jest to żeby do kolejnych walk przystępować dopiero wtedy gdy rekomendowany poziom questu jest równy lub niższy od poziomu Geralta. W przeciwnym razie możesz mieć ogromne problemy ze zwycięstwem. Tematem walk na pięści warto też zająć się dopiero po skończeniu gry po to żeby móc bezproblemowo obniżyć poziom trudności.

Szybki i wściekły (Fast and Furious)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wygraj wszystkie wyścigi konne w grze.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Stanie się tak jeśli nie wypełnisz jego założeń przed rozpoczęciem głównego questu Wyspa Mgieł lub jeśli przegrasz jeden z wyścigów, których nie można powtórzyć.

Komentarz: W grze do zaliczenia jest 11 wyścigów konnych - 3 w Velen, 4 w okolicach Novigradu oraz 4 na wyspach Skellige. Przed rozpoczęciem każdego wyścigu radzimy stworzyć manualny zapis stanu gry żeby nie mieć żadnych problemów z jego ewentualnym ponownym rozegraniem (w razie porażki).

Schemat działania jest bardzo podobny dla każdego wyścigu. Po wystartowaniu rozpocznij galopem, przy czym jak najszybciej przejdź w cwał. Jako że cwał wyczerpuje stopniowo pasek wytrzymałości konia musisz korzystać z niego z rozwagą. Możesz na przykład zrezygnować z cwału w wąskich miejscach, w których konkurent będzie miał problem z wyprzedzeniem Geralta (możesz go też próbować blokować w innych częściach trasy), albo tam gdzie do pokonania są ostrzejsze skręty.

Munchkin

Rodzaj trofeum: złote

Opis osiągnięcia: Osiągnij 35. poziom rozwoju postaci.

Komentarz: To czasochłonne osiągnięcie, aczkolwiek nie powinieneś mieć problemów z jego zdobyciem w dalszej fazie kampanii i to nawet jeśli nie zajmiesz się dodatkami fabularnymi.

Komplet porad i informacji na temat gromadzenia XP zamieściliśmy na stronie Awansowanie na wyższe poziomy doświadczenia. Dla przypomnienia najwięcej punktów doświadczenia możesz otrzymywać dzięki zaliczaniu zadań, tak więc zajmuj się jak największą liczbą pobocznych questów.

Wielki zły wilk (Fire in the Hole)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Za pomocą petard zniszcz 10 gniazd potworów.

Komentarz: To znacznie prostsza wersja opisanego wcześniej osiągnięcia Deratyzator. Możesz używać dowolnych petard/bomb do niszczenia gniazd. Pamiętaj o tym, że Geralt może przenosić ich ograniczoną liczbę, tak więc po wyczerpaniu zapasu bomb skorzystaj z medytacji.

Nietykalny (Fist of the South Star)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Pokonaj przeciwnika w walce na pięści, samemu nie odnosząc obrażeń.

Komentarz: O trofeum to najwcześniej możesz powalczyć podczas zaliczania głównego questu Bez i agrest w Białym Sadzie. Po wyjściu z zajazdu w wiosce zmuszony zostaniesz do rozprawienia się z kilkoma wieśniakami i to właśnie wtedy możesz spróbować pokonać kogoś nie dając się uderzyć.

Innym dobrym pomysłem są questy z kategorii Wściekłe pięści, przy czym musisz mieć świadomość tego, że stacza się w nich walki z dość wymagającymi i silnymi przeciwnikami.

Geralt i przyjaciele (Geralt and Friends)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wygraj rundę gwinta używając tylko neutralnych kart.

Komentarz: Pod pojęciem neutralnych kart kryją się takie, które nie są oznaczone żadnym sztandarem przy lewej krawędzi obrazka karty. Idealnym przykładem tego typu karty jest Zoltan Chivay.

Wspomnianą kartę możesz pozyskać w Białym Sadzie tuż po tym jak po raz pierwszy zetkniesz się z Gwintem. Najlepiej jest już wtedy powalczyć o trofeum, gdyż będzie to znacznie trudniejsze z przeciwnikami z silnymi taliami napotykanymi w dalszej części gry. Jeśli szukasz informacji na temat samej mini-gry, to zajrzyj do rozdziału Gra w gwinta w naszym poradniku.

Hat-Trick (All In)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zagraj trzy karty bohaterów w rundzie i wygraj partię gwinta.

Komentarz: Pod pojęciem karty bohatera (Hero Card) kryją się specjalne karty, na których uwiecznione są ważne postacie z gry, np. Ciri, Yennefer czy Roche. Karty te rozpoznasz po tym, że informację o sile karty w lewym górnym narożniku otacza wzór w kształcie Słońca.

Karty bohaterów możesz pozyskiwać w trakcie gry, m.in. dzięki pokonywaniu innych graczy w gwinta. O zdobycie osiągnięcia najlepiej więc postarać się w dalszej fazie kampanii, mając sporo tego typu kart w aktywnej talii. Zwiększą się dzięki temu szanse, że będziesz mógł wybrać co najmniej 3 z nich w tej samej rundzie. Jako że musisz dodatkowo wygrać partię upewnij się, że reszta twojej talii też jest dostatecznie silna.

Skrzekacz (Shrieker)

Rodzaj trofeum: brązowe - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Trofea / Osiągnięcia - lista - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wykonaj zlecenie na Skrzekacza.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych ze zleceniami wiedźmińskimi, czyli polowaniami na silne potwory. Musisz zająć się questem Zlecenie: Skrzekacz, który omówiliśmy dokładnie w naszej solucji na stronie Zlecenia wiedźmińskie w Kasztelu Wrońce. Do pokonania jest tytułowy skrzekacz - latający potwór.

Zanim przystąpisz do tego questu upewnij się, że poziom doświadczenia Geralta nie jest niższy od rekomendowanego poziomu zadania. Możesz też rozważyć zajmowanie się wiedźmińskimi kontraktami dopiero po skończeniu głównej fabuły, dzięki czemu będziesz mógł obniżyć poziom trudności i nic nie przegapić.

Nieustraszony pogromca wampirów (Fearless Vampire Slayer)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wykonaj zlecenie na Sarasti'ego.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych ze zleceniami wiedźmińskimi, czyli polowaniami na silne potwory. Musisz zająć się questem Zlecenie: Tajemnica wsi Stegny, który omówiliśmy dokładnie w naszej solucji na stronie Zlecenia wiedźmińskie we Wsi Podgaje. Do pokonania jest wampir - Ekkima.

Zanim przystąpisz do tego questu upewnij się, że poziom doświadczenia Geralta nie jest niższy od rekomendowanego poziomu zadania. Możesz też rozważyć zajmowanie się wiedźmińskimi kontraktami dopiero po skończeniu głównej fabuły, dzięki czemu będziesz mógł obniżyć poziom trudności i nic nie przegapić.

Duch Lasu (Woodland Spirit)

Rodzaj trofeum: brązowe - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Trofea / Osiągnięcia - lista - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wykonaj zlecenie na Ducha Lasu.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Stanie się tak jeśli w trakcie zaliczania questu wybierzesz wariant odstąpienia od stoczenia walki z kreaturą.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z polowaniami na silne potwory, przy czym nie jest ono klasyfikowane jako zlecenie wiedźmińskie. Musisz zająć się questem W sercu lasu, który omówiliśmy dokładnie w naszej solucji na stronie Poboczne zadania w Kaer Muire na wyspach Skellige. Do pokonania jest bestia z lasu - Leszy.

Bardzo ważne jest to żeby w trakcie zaliczania questu wybrać wariant, który zakłada wytropienie i zamordowanie Leszego. Oznacza to, że musisz spotkać się ze Svenem. Zanim przystąpisz do tego questu upewnij się, że poziom doświadczenia Geralta nie jest niższy od rekomendowanego poziomu zadania. Możesz też rozważyć powrócenie do tej misji dopiero po skończeniu głównej fabuły, dzięki czemu będziesz mógł obniżyć poziom trudności.

Czy to pies, czy to bies? (Fiend or Foe?)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wykonaj zlecenie na Morvudda.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych ze zleceniami wiedźmińskimi, czyli polowaniami na silne potwory. Musisz zająć się questem Zlecenie: Zaginiony syn, który omówiliśmy dokładnie w naszej solucji na stronie Zlecenia wiedźmińskie w Kaer Trolde na wyspach Skellige. Do pokonania jest tytułowy bies (Fiend).

Zanim przystąpisz do tego questu upewnij się, że poziom doświadczenia Geralta nie jest niższy od rekomendowanego poziomu zadania. Możesz też rozważyć zajmowanie się wiedźmińskimi kontraktami dopiero po skończeniu głównej fabuły, dzięki czemu będziesz mógł obniżyć poziom trudności i nic nie przegapić.

W proch się obrócisz (Ashes to Ashes)

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Wykonaj zlecenie na Therezane.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych ze zleceniami wiedźmińskimi, czyli polowaniami na silne potwory. Musisz zająć się questem Zlecenie: Nawiedzony dom, który omówiliśmy dokładnie w naszej solucji na stronie Zlecenia wiedźmińskie w Novigradzie. Do pokonania jest żywiołak ziemi.

Zanim przystąpisz do tego questu upewnij się, że poziom doświadczenia Geralta nie jest niższy od rekomendowanego poziomu zadania. Możesz też rozważyć zajmowanie się wiedźmińskimi kontraktami dopiero po skończeniu głównej fabuły, dzięki czemu będziesz mógł obniżyć poziom trudności i nic nie przegapić.

Efekt dopplera (The Doppler Effect)

Rodzaj trofeum: brązowe - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Trofea / Osiągnięcia - lista - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Rozwiąż problem z dopplerem w Novigradzie.

Uwaga - Trofeum to można przegapić. Stanie się tak jeśli zawalisz pościg za dopplerem.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych ze zleceniami wiedźmińskimi, czyli polowaniami na silne potwory. Musisz zająć się questem Zlecenie: Nieuchwytny złodziejaszek, który omówiliśmy dokładnie w naszej solucji na stronie Zlecenia wiedźmińskie w Novigradzie. Do pokonania jest tytułowy doppler - zmiennokształtny (przyjmie on formę Geralta). Zanim dojdzie do starcia nie możesz zawalić pościgu za dopplerem, bo quest zakończy się wtedy niepowodzeniem. Najlepiej utworzyć manualny zapis przed rozpoczęciem tego kontraktu.

Zanim przystąpisz do tego questu upewnij się, że poziom doświadczenia Geralta nie jest niższy od rekomendowanego poziomu zadania. Możesz też rozważyć zajmowanie się wiedźmińskimi kontraktami dopiero po skończeniu głównej fabuły, dzięki czemu będziesz mógł obniżyć poziom trudności i nic nie przegapić.