Osiągnięcia | Informacje wstępne | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Osiągnięcia

Na stronie tej znajduje się zestawienie wszystkich osiągnięć (achievementów) dostępnych w grze Wiedźmin 3. Możesz je zdobywać zarówno w wersji przeznaczonej na komputery osobiste (osiągnięcia Steam), jak i w edycjach na konsole (osiągnięcia na XONE oraz trofea na PS4). W opisie każdego osiągnięcia znajdują się informacja jak je zdobyć i krótki komentarz odnośnie jego sprawnego odblokowania.

Bez i agrest (Lilac and Gooseberries)

Musisz ukończyć główne zadanie o tej nazwie. To jeden z pierwszych zaliczanych questów, tak więc osiągnięcie odblokujesz praktycznie na samym początku gry.

Buffon (Power Overhelming)

Musisz aktywować wszystkie możliwe rodzaje premii z Miejsc Mocy w tym samym czasie. Osiągnięcie to najlepiej zdobyć podczas przemierzania Velen i Novigradu. Doprowadź do odblokowania wszystkich Miejsc Mocy i zapamiętaj sobie gwarantowane przez nie bonusy do znaków wiedźmińskich. Odwiedź po jednym z miejsc związanym z danym typem znaku, pomagając sobie przy tym szybką podróżą.

Co to było? (What Was That?)

Musisz wykonać atak, kontrę, aktywować wiedźmiński znak i rzucić dowolną bombą w czasie krótszym niż cztery sekundy. Najlepiej zacząć od kontry, następnie szybko wyprowadzić atak, zdecydować się na rzucenie bomby i na sam koniec odpalić dowolny wiedźmiński znak. Przeciwnicy nie muszą odnieść obrażeń z tytułu bomby i znaku żeby osiągnięcie zostało zaliczone.

Coś więcej (Something More)

Osiągnięcie to jest przyznawane w momencie odnalezienia Ciri i ma to miejsce podczas przechodzenia głównego wątku fabularnego gry, tak więc nie możesz pominąć tego wydarzenia.

Czy to pies, czy to bies? (Fiend of Foe?)

Musisz wykonać zlecenie wiedźmińskie dotyczące zamordowania Morvuuda.

Dendrolog (Dendrologist)

Musisz w pełni rozwinąć jedno z drzewek umiejętności. Najlepiej jest rozwinąć drzewko z czwartej zakładki okna postaci, bo zawiera ono najmniej zdolności nadających się do odblokowania.

Deratyzator (Pest Control)

Musisz zniszczyć wszystkie gniazda potworów w Velen i Novigradzie lub na wyspach Skellige. Pamiętaj o tym żeby regularnie odnawiać zapas petard (bomb) używanych do niszczenia gniazd.

Drużyna w komplecie (Full Crew)

Musisz zrekrutować co najmniej siedmiu potencjalnych sojuszników na poczet dużej bitwy z Dzikim Gonem, która ma miejsce w dalszej fazie głównego wątku fabularnego gry. Oznacza to konieczność podejmowania właściwych decyzji przez całą grę (wysyłanie kolejnych potencjalnych sojuszników do Kaer Morhen) i zostały one przedstawione w naszym poradniku z opisem przejścia i atlasem świata.

Duch Lasu (Woodland Spirit)

Musisz wykonać zlecenie wiedźmińskie dotyczące zamordowania tytułowego Ducha Lasu. O możliwości jego wykonania dowiesz się podczas pobytu na wyspach Skellige.

Dywersyfikacja (Triple Threat)

Musisz zabić trzech przeciwników w pojedynczej walce na co najmniej trzy różne sposoby. Dostępne metody eliminacji wrogów to między innymi broń do walki wręcz, kusza, pojedynek na pięści, użycie znaku wiedźmińskiego oraz użycie petardy (bomby).

Dziecko Niespodzianka (Passed the Trial)

Osiągnięcie to otrzymasz za ukończenie gry na dowolnym poziomie trudności.

Efekt dopplera (The Doppler Effect)

Musisz rozwiązać problem dopplera w Novigradzie. Z postacią tą powiązane jest jedno ze zleceń wiedźmińskich odblokowywanych podczas pobytu w mieście.

Geralt i przyjaciele (Geralt and Friends)

Musisz wygrać pojedynczą rundę gwinta (karty) z wykorzystaniem wyłącznie neutralnych kart. Jedną z takich kart jest Zoltan Chivay i możesz ją pozyskać dzięki wygraniu jednego z pojedynków w karty w Białym Sadzie. Neutralne karty mają niebieskie oznaczenie.

Geralt zawodowiec (Geralt: The Professional)

Musisz zaliczyć wszystkie dostępne zlecenia wiedźmińskie. Ich listę odnajdziesz w naszym poradniku z opisem przejścia i atlasem świata.

Gon, czarownica i stara wieża (Friends with Benefits)

Musisz zaliczyć wszystkie poboczne zadania związane z Keirą Metz, czyli zaprzyjaźnioną czarownicą z Velen. Na koniec jej ostatniego questu należy zostawić ją w spokoju i odejść - nie możesz doprowadzić do zabicia Keiry!

Grenadier (Bombardier)

Musisz zdobyć 6 unikatowych receptur na petardy (bomby). To bardzo prosty achievement. Schematy możesz odnajdywać w świecie gry lub kupować od handlarzy (najlepiej od kowali).

Hat-trick (All In)

Musisz w trakcie gry w karty (gwint) zagrać trzy karty bohaterów w pojedynczej rundzie i dodatkowo wygrać całą partię. Zaliczeniem tego osiągnięcia najlepiej zająć się w dalszej części gry, po skompletowaniu większej liczby kart.

Kolekcjoner kart (Card Collector)

Musisz zdobyć wszystkie karty do gwinta dostępne w grze. Nowe karty możesz kupować oraz wygrywać.

Kontra (Kaer Morhen Trained)

Musisz wykonać 10 skutecznych kontrataków pod rząd, nie dając się przy tym trafić i nie parując ciosów. Osiągnięcie to próbuj zdobyć podczas walk z większymi grupami bandytów, przy czym zadbaj żeby nie było wśród nich postaci z broniami dystansowymi.

Królobójca (The King is Dead)

Musisz pokonać Eredina. Jest to częścią głównego wątku fabularnego gry, tak więc nie przegapisz momentu zdobycia tego osiągnięcia.

Ksenonauta (Xenonaut)

Musisz odwiedzić Tir na Lia i przekonać Ge'els do zdradzenia Eredin. Jest to część jednego z dalszych głównych questów gry i nie możesz przegapić tego osiągnięcia.

Mediator rodzinny (Family Counselor)

Musisz ukończyć główne zadanie "Sprawy rodzinne", czyli to związane z postacią barona z Kasztelu Wrońce i odnalezieniem jego żony oraz córki.

Mesmer (The Enemy of My Enemy)

Musisz 20 razy użyć znaku wiedźmińskiego Aksji żeby zmusić jakiegoś przeciwnika do zabicia swojego kolegi. Aktywuj wspomniany znak podczas potyczek z większymi grupami bandytów.

Mistrz Gwinta (Gwent Master)

Musisz pokonać Tybalta w wielkim turnieju gry w karty organizowanym w Passiflorze w Novigradzie.

Mistrz Mistrzów (Brawl Master)

Musisz zaliczyć wszystkie poboczne zadania związane z pojedynkami na pięści. Są one organizowane w Velen, Novigradzie i na wyspach Skellige.

Mól książkowy (Bookworm)

Musisz przeczytać 30 książek lub innych pism. Z osiągnięciem tym nie będziesz miał najmniejszych problemów. Pamiętaj po prostu o dokładnym badaniu świata gry, o zbieraniu wszystkich odmian książek i notatek i o przeglądaniu ich z poziomu inwentarza.

Munchkin

Musisz rozwinąć Geralta do 35 poziomu doświadczenia.

Mutant

Musisz wypełnić mutagenami wszystkie dostępne dla nich miejsca w oknie bohatera. Będziesz tego mógł dokonać najwcześniej po awansowaniu na 28 poziom doświadczenia i do tego czasu powinieneś dysponować ogromną liczbą mutagenów.

Na każdą okazję (Let's Cook)

Musisz zdobyć 12 unikatowych receptur na eliksiry. To bardzo prosty achievement. Receptury możesz odnajdywać w świecie gry lub kupować od handlarzy (najlepiej od zielarzy).

Nekromanta (Necromancer)

Osiągnięcie to związane jest z jednym z głównych zadań gry wykonywanym podczas pobytu na wyspach Skellige i dotyczy ono wydobycia informacji z ciała Skjalla. Nie możesz go pominąć.

Nietykalny (Fist of the South Star)

Musisz wygrać pojedynek na pięści bez odnoszenia obrażeń. Osiągnięcie to najłatwiej zdobyć podczas zaliczania pobocznego zadania "Wściekłe pięści: Velen", gdyż Geralt stacza w nim łatwe pojedynki ze słabymi przeciwnikami.

Nieustraszony pogromca wampirów (Fearless Vampire Slayer)

Musisz wykonać zlecenie wiedźmińskie dotyczące zamordowania Sarastiego i odblokujesz je podczas przemierzania Velen.

Pandemonium (Environmentally Unfriendly)

Musisz zabić 50 przeciwników z użyciem obiektów z otoczenia. Najprościej możesz tego dokonać detonując trujący gaz na bagnach w trakcie walk z utopcami i babami wodnymi. Możesz też jednak rozglądać się za miejscami, w których pojawiają się owady czy wybuchowe skrzynki.

Pięściarz (Brawler)

Musisz pokonać w pojedynku na pięści Olafa. Jest on związany z questem walk na pięści rozgrywanym na wyspach Skellige.

Prawdziwy przyjaciel (A Friend in Need)

Musisz odnaleźć i uwolnić Jaskra (Dandelion).

Równe szanse (Even Odds)

Musisz zabić dwa dowolne potwory ze zleceń wiedźmińskich bez używania znaków, eliksirów, mutagenów, olejków i petard (bomb). Możesz zająć się tym osiągnięciem na samym początku gry lub później, wybierając zlecenia ze znacznie niższym sugerowanym poziomem doświadczenia od aktualnego poziomu Geralta (np. zlecenie z 6 poziomu podczas gdy Geralt jest na 16 poziomie).

Rzeźnik z Blaviken (Butcher of Blaviken)

Musisz zabić co najmniej 5 przeciwników w czasie krótszym niż 10 sekund. Nie jest to trudne osiągnięcie. Możesz je zdobyć atakując najsłabsze istoty z pierwszego poziomu doświadczenia, na przykład szczury czy dzikie psy. Warto dodatkowo pomóc sobie znakiem Igni lub petardami zadającymi obrażenia obszarowe.

Skrzekacz (Shrieker)

Musisz wykonać zlecenie wiedźmińskie związane z tytułowym potworem Skrzekaczem. O możliwości zaliczenia zadania "Zlecenie: Skrzekacz" dowiesz się przeglądając tablicę ogłoszeniową w Kasztelu Wrońce (siedziba barona).

Strzelec wyborowy (Master Marksman)

Musisz zabić 50 przeciwników strzałami w głowę z kuszy. Najłatwiej jest w ten sposób pozbywać się zwykłych bandytów (atakuj mniejsze grupy żeby nie zostać okrążonym podczas celowania z kuszy).

Szybki i wściekły (Fast and Furious)

Musisz zaliczyć wszystkie poboczne zadania związane z organizacją wyścigów konnych. Do wygrania jest w sumie jedenaście wyścigów.

Śmierć w przestworzach (Humpty Dumpty)

Musisz zabić w sumie 10 przeciwników dzięki wyrzuceniu ich w powietrze z użyciem znaku wiedźmińskiego Aard. Z wrogami najlepiej jest walczyć na wysoko położonych balkonikach lub przy krawędzi klifu, dzięki czemu po odepchnięciu znakiem Aard zginą w wyniku upadku z dużej wysokości.

Światowidz (Globetrotter)

Musisz odkryć w sumie 100 drogowskazów wykorzystywanych w szybkiej podróży (zielone ikony na mapie świata).

Trening na Mordowni (Ran the Gauntlet)

Musisz ukończyć grę na poziomie trudności "Krew, pot i łzy" lub "Droga ku zagładze".

Twórca królów (Kingmaker)

Musisz wykonać poboczne zadanie "King's Gambit", które możesz dodać do swojego dziennika podczas pobytu na wyspach Skellige.

Utrapienie koronera (Overkill)

Musisz w sumie 10 razy nałożyć na przeciwnika równocześnie efekty krwawienia, zatrucia i podpalenia. Próby podejmuj po zdobyciu broni ze wspomnianymi efektami lub ulepszeniu jednego z mieczy we własnym zakresie.

Uzbrojony i niebezpieczny (Armed and Dangerous)

Musisz skompletować i założyć dowolny zestaw wiedźmińskiego rynsztunku. Elementy wiedźmińskiego rynsztunku zdobywa się zaliczając zadania poszukiwania skarbów. Każdy zestaw składa się z kilku części związanych z poszczególnymi elementami wyposażenia.

W proch się obrócisz (Ashes to Ashes)

Musisz wykonać zlecenie wiedźmińskie dotyczące zamordowania Therezane. O możliwości jego zrealizowania dowiesz się podczas pobytu w mieście Novigrad.

Wiedźmiń na szlaku (Walked the Path)

Musisz ukończyć grę na najwyższym poziomie trudności "Droga ku zagładze".

Wielki zły wilk (Fire in the Hole)

Musisz z użyciem petard (bomb) zniszczyć 10 różnych gniazd potworów. Postaraj się na początku gry pozyskać schematy petard wykorzystywanych do niszczenia gniazd. Zacznij następnie docierać do gniazd i je wysadzać. Za każdym razem gdy wyczerpiesz zapas petard wybieraj opcję medytacji żeby zaopatrzyć się w nowe.

Zabójcza sekwencja (Can't Touch This)

Musisz w trakcie pojedynczej walki zabić co najmniej 5 przeciwników bez odnoszenia obrażeń. Dodatkowym wymogiem jest to, że nie możesz używać znaku Quen do celów defensywnych. Możesz bez większych problemów zdobyć to osiągnięcie podczas np. podczas starć ze słabymi bandytami (pamiętaj o unikach!) czy podczas atakowania utopców pod wodą z wykorzystaniem kuszy.

Zamachowiec (Assassin of Kings)

Musisz wziąć udział w zamachu na króla Radovida.

Żywy zapalnik (That is the Evilest Thing...)

Musisz 10 razy zdetonować gaz z petardy Smoczy Sen za pomocą podpalonego przeciwnika. Po użyciu petardy do rozpylenia gazu podpal przeciwników (najlepiej zwykłych bandytów) np. z wykorzystaniem znaku Igni.