Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Easter eggs | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Easter eggs

Poniżej znajdują się wyselekcjonowane przez nas easter eggs, czyli różnorakie zabawne sytuacje i żarty słowne odwołujące się między innymi do innych gier czy popkultury. W Wiedźminie 3 poukrywanych jest mnóstwo tego typu smaczków i zapraszamy też do odkrywania ich bez naszej pomocy.

  1. W trakcie pobytu w Kasztelu Wrońce przejdź się korytarzami głównego zamku. Jedna z rozmów strażników dotyczy przyprowadzenia Gimpa (Pokraki) i jest to odwołanie do filmu "Pulp Fiction" w reżyserii Quentina Tarantino, a konkretnie do sceny z osobnikiem w przebraniu sadomaso. Innym nawiązaniem do filmu "Pulp Fiction" jest stwierdzenie "Zed zszedł" wypowiedziane przez Geralta podczas zaliczania jednego z zadań w Novigradzie.
1 - Easter eggs | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
  1. Jedna z kart do gry w gwinta (Black Infantry Archer) zawiera zabawny opis nawiązujący do narzekań strażników z gry "Skyrim" na to, że nagminnie dostają strzałami w kolano.
  2. W trakcie gry możesz natrafić na wiele odwołań do "Monty Pythona i Świętego Graala", między innymi na scenę, w której bohater przygotowuje "świetny granat ręczny" czy na Białego Zająca w zadaniu "Wróżbita prawdę ci powie".
  3. Geralt w trakcie przemierzania świata gry może natrafić na łowcę nagród Django Fretta, czyli na swego rodzaju wiedźmińskiego odpowiednika Boba Fetta z "Gwiezdnych Wojen". Innym nawiązaniem do kosmicznej sagi są okrzyki "Niech Moc Wiecznego Ognia będzie z Wami!", które możesz usłyszeć podczas przemierzania uliczek Novigradu.
  1. Niedaleko Wsi Zalipie (Lindenvale) w Velen możesz odnaleźć cmentarz. Na cmentarzu znajduje się kapliczka z dwoma aniołami po bokach wejścia do niej. Jeśli wejdziesz do kapliczki i następnie z niej wyjdziesz to statuy aniołów przemieszczą się. Jest to odwołanie do Płaczących Aniołów (Weeping Angels) znanych z serialu "Doctor Who" - rasy kosmitów, którzy przemieszczają się tylko wtedy gdy się na nich nie patrzy.
  2. W trakcie eksploracji wysp Skellige możesz dotrzeć na niewielką wyspę Kaer Almhult i zająć się eksploracją jej zamku. Przy jednym z ciał odnajdziesz klucz otwierający dostęp do "podniebnej celi". W miejscu tym Geralt odnajdzie niziołka przypominającego Tyriona Lannistera z serialu "Gra o tron". Cała ta scena jest inspirowana odcinkiem serialu, w którym Tyrion był więziony w podobnej celi w Orlim Gnieździe. Odnaleziony osobnik najwyraźniej nie miał tyle szczęścia i nie zagwarantował sobie wolności.
  3. Podczas eksploracji wyspy An Skellig (część wysp Skellige) główny bohater może odnaleźć wieżę, która zamknęła swojego użytkownika Defensywnym Regulatorem Magicznym (DRM - taki sam skrót jak w przypadku systemu zarządzania prawami cyfrowymi). Jedynym sposobem na jego usunięcie jest Globalne Otwarcie Godfryda (GOG - serwis cyfrowej dystrybucji gier).
  4. W trakcie badania wiosek w Velen główny bohater może usłyszeć słynne "War, war never changes" ("Wojna, wojna nigdy się nie zmienia") z serii "Fallout" wypowiedziane przez jednego z wieśniaków.
  5. Zoltan Chivay może w trakcie jednego ze spotkań wypowiedzieć zdanie "Ona mówiła na niego Christian, a on na nią Anastazja" nawiązujące do "50 twarzy Greya".

Polskie easter-eggi

2 - Easter eggs | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
  1. Na jednej z tablic ogłoszeniowej możesz odnaleźć notatkę z pozostawionym na niej wierszem inspirowanym twórczością Juliana Tuwima "Całujcie mnie wszyscy w dupę".
  2. Jednym z chłopów w wsi Biały Sad jest Boryna. To nawiązanie do powieści "Chłopi" Władysława Reymonta. Ponadto autorem jednej z odnalezionych w grze ksiąg o chłopach jest Vlad Reymont Emotikon.
  3. Również na tablicy ogłoszeniowej możesz odnaleźć wiadomość z narzekaniami pewnej rodziny odnośnie tego, że guślarz nakazał wsadzenie chorej dziewczynki do pieca i że się ona spaliła. Jest to nawiązanie do "Janko Muzykanta" Henryka Sienkiewicz.
  4. Napotykani w grze strażnicy mogą zanucić motywy muzyczne z serialu telewizyjnego "Czterej pancerni i pies", między innymi "Deszcze niespokojne".
  5. Poboczna misja o nazwie "Mysia wieża", której zleceniodawczynią jest Keira Metz, jest nawiązaniem do Legendy o Królu Popielu.
  6. Jeden ze staruszków napotkanych niedaleko zamkniętego mostu prowadzącego do Novigradu może zanucić piosenkę "Wesołe jest życie staruszka".