Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Dlaczego nie dostaję XP? Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

W grze Wiedźmin 3 możesz natrafić na moment, w którym za wykonanie niektórych zadań przestaniesz otrzymać punkty doświadczenia. Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 opisaliśmy dlaczego ten problem występuje i jak uniknąć braku punktów XP za niektóre zadania.

Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon rozwiązujemy potencjalny problem z rozwijaniem postaci Geralta. Wyjaśniamy mianowicie dlaczego główny bohater przestaje dostawać punkty doświadczenia z tytułu zaliczania niektórych zadań. Jest to istotna kwestia pod kątem właściwego prowadzenia rozgrywki.

Poziom Geralta a rekomendowany poziom questu

Kolory w dzienniku symbolizują różnice pomiędzy sugerowanym poziomiem do ich zaliczenia i aktualnym poziomem Geralta - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Dlaczego nie dostaję XP? - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Kolory w dzienniku symbolizują różnice pomiędzy sugerowanym poziomiem do ich zaliczenia i aktualnym poziomem Geralta

W grze Wiedźmin 3 nagrody w przyznawanych punktach doświadczenia m.in. z tytułu zaliczania zadań mogą podlegać modyfikacjom. Nie możesz w rezultacie odgórnie założyć, że za próbę zaliczenia tego samego questu na początku gry oraz w dalszej części kampanii otrzymasz identyczną ilość punktów doświadczenia.

Dwa zasadnicze czynniki wpływające na wysokość nagród punktowych to aktualny poziom doświadczenia Geralta oraz sugerowany poziom do zajęcia się danym questem. Ten drugi parametr możesz w każdej chwili sprawdzić otwierając okno dziennika. Sugerowane poziomy doświadczenia znajdują się tuż obok informacji na temat lokacji, w której rozgrywają się poszczególne zadania.

  1. Czerwony kolor oznacza, że wybrane zadanie jest przygotowane z myślą o postaci na wyższym poziomie doświadczenia.
  2. Zielony kolor mówi, że Geralt znajduje się na zbliżonym poziomie do rekomendowanego.
  3. Biały kolor symbolizuje z kolei te zadania, które opracowano dla postaci na niższym poziomie od osiągniętego. Jako że ich zaliczenie nie powinno zająć Geraltowi najmniejszych problemów gra może ograniczyć lub całkowicie usunąć nagrody punktowe podczas ich przechodzenia.

Jak uniknąć tego problemu?

"Utraty" potencjalnych punktów doświadczenia nie możesz całkowicie uniknąć, aczkolwiek możesz ograniczyć występowanie tego typu zjawisk. Staraj się koncentrować przede wszystkim na tych questach, które mniej więcej pokrywają się z aktualnym poziomem doświadczenia Geralta. Bardziej wymagające zadania zostawiaj sobie na później, nawet jeśli ich ukończenie nie byłoby zbyt trudne (np. z uwagi na brak walk podczas ich przechodzenia).

Oprócz tego staraj się badać świat gry w podobnej kolejności do tego jak zaplanowali to twórcy. Rozpocznij więc od Velen, przy czym unikaj tych obszarów, w których na Geralta czekają wyraźnie silniejsze potwory. W następnej kolejności (po osiągnięciu około 10 poziomu doświadczenia) przenieś się w okolice Novigradu i jeszcze później (nie wcześniej niż po awansowaniu na 15 poziom) zdecyduj się na odbycie podróży morskiej do wysp Skellige.

Dodatkowe uwagi:

  1. Niektóre questy nie posiadają informacji o sugerowanym poziomie doświadczenia. Nie przejmuj się tym, bo są to unikalne zadania i dotyczą one między innymi rozgrywania partyjek w karty (Gwint).
  2. Opisana wyżej zależność dotyczy także wybranych dodatkowych aktywności, za które przyznawane są punkty doświadczenia. Mowa tu między innymi o zabezpieczaniu niektórych opcjonalnych lokacji (tych oznaczonych pytajnikami na mapie).