Gdzie zdobyć podstawowe wyposażenie dla konia Geralta? | FAQ | Wiedźmin 3 Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Gdzie zdobyć podstawowe wyposażenie dla konia Geralta?

Wyścigi organizowane są m.in. w pobliżu Kasztelu Wrońce - Gdzie zdobyć podstawowe wyposażenie dla konia Geralta? | FAQ | Wiedźmin 3 - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wyścigi organizowane są m.in. w pobliżu Kasztelu Wrońce

Z poprzednich rozdziałów przewodnika dowiedziałeś się już o tym, że wierzchowiec Geralta może być skutecznie wykorzystywany zarówno do podróżowania po świecie gry jak i w trakcie staczania niektórych walk. O ile koń głównego bohatera nie może zdobywać punktów doświadczenia i awansować na kolejne poziomy, o tyle możesz zadbać o pozyskanie elementów wyposażenia powiązanych z wierzchowcem i podnoszących wybrane statystyki.

Poszczególne przedmioty dla konia możesz oczywiście próbować pozyskiwać we własnym zakresie, czy to odnajdując je poukrywane w świecie gry czy też nabywając je od napotykanych handlarzy. Na taki schemat zachowania warto jednak zdecydować się dopiero w dalszej fazie gry, albowiem podstawowe elementy wyposażenia możesz zdobyć za darmo i bez większego wysiłku. Zainteresuj się mianowicie pobocznym zadaniem Wyścigi: Wrońce, o którym możesz się dowiedzieć badając tablicę ogłoszeniową w Kasztelu Wrońce. Wyścigi konne organizowane są na zachód od zamku barona i wygrywanie ich nie stanowi dużego problemu. W trakcie zaliczania poszczególnych wyścigów musisz jedynie pamiętać o monitorowaniu paska wytrzymałości konia. Po tym jak znajdzie się on na wyczerpaniu dobrze jest zaprzestać na chwilę cwału i równocześnie zacząć blokować konkurenta, nie pozwalając mu na wyprzedzenie Geralta. Dodatkowym ułatwieniem jest to, że we wszystkich wyścigach trasa do pokonania jest taka sama.

Wspomniany wyżej quest oferuje trzy osoby, z którymi możesz się pościgać. Oprócz złota za zwycięstwa w kolejnych wyścigach możesz także zdobyć:

  • Wyścigowe siodło (Racing Saddle) - Podnosi ono wytrzymałość konia o 40 punktów, tak więc umożliwia dłuższy cwał. Pozyskanie tego ulepszenia ułatwi ci szybkie podróżowanie po świecie gry i zaliczenie trudniejszych wyścigów w później odwiedzanych lokacjach.
  • Końskie juki (Saddlebags) - Podnoszą one limit udźwigu o 30 jednostek. To bardzo przydatne ulepszenie, dzięki któremu nie musisz martwić się o częste powracanie do handlarzy celem pozbywania się niepotrzebnych rzeczy. Szczególnie zyskuje to na znaczeniu w przypadku kolekcjonowania mieczy, pancerzy czy skór, bo tego typu obiekty szybko obciążają Geralta.
  • Klapy dla konia (Horse Blinders) - Ten element wyposażenia odgrywa bardzo ważną rolę podczas walk z potworami rozgrywanych bez schodzenia z wierzchowca. Podwyższa on bowiem próg paniki u Płotki, dzięki czemu koń nie zrzuci tak szybko jak wcześniej Geralta.

Uwaga! W dalszej części gry zdobędziesz lub odnajdziesz jeszcze lepsze elementy wyposażenia. Opisanymi wyżej nagrodami dobrze jest dysponować w początkowej fazie gry. Wszystkie wyścigi najlepiej jest ukończyć niedługo po dotarciu do Velen i złożeniu pierwszej wizyty w kasztelu.