Jak dostać się na wyspy Skellige? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Jak dostać się na wyspy Skellige?

Wyspy Skellige to jedna z głównych części świata gry i w przeciwieństwie do Velen oraz Novigradu nie uzyskuje się do nich dostępu po odwiedzeniu Białego Sadu i Zamku Królewskiego w Wyzimie - Jak dostać się na wyspy Skellige? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wyspy Skellige to jedna z głównych części świata gry i w przeciwieństwie do Velen oraz Novigradu nie uzyskuje się do nich dostępu po odwiedzeniu Białego Sadu i Zamku Królewskiego w Wyzimie. Dotarcie do wysp jest nieco bardziej kłopotliwe i problemem przedostania się do nich możesz zająć się podczas zaliczania głównego zadania Kierunek: Skellige (Destination: Skellige). Uwaga - Wspomnianym questem powinieneś zająć się nie wcześniej niż po awansowaniu na około 14-15 poziom doświadczenia. W przeciwnym wypadku możesz mieć problem z wygraniem dość trudniej i obowiązkowej bitwy, do której dojdzie podczas podróży statkiem (szczegóły poniżej).

Zacznij od wybrania się do Wolnego Miasta Novigrad i dotrzyj konketnie do portu znajdującego się w jego zachodniej części. Jest tu zacumowanych kilka okrętów, przy czym Ciebie powinien zainteresować jedynie ten pokazany na powyższym obrazku. Porozmawiaj na pokładzie tego okrętu z Ligladem, który wyśle Cię do swojego przełożonego.

Kapitana okrętu odnajdziesz w lokalnej tawernie - Jak dostać się na wyspy Skellige? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Kapitana okrętu odnajdziesz w lokalnej tawernie

Kapitana statku (Captain Wolverstone) odnajdziesz w tawernie znajdującej się niedaleko portu. Musisz porozmawiać z nim i niestety zapłacić mu 1000 koron za podróż (gra nie pozwala w żaden sposób na obniżenie tej kwoty, np. z wykorzystaniem znaku Aksji).

Uwaga - Jeśli nie posiadasz wystarczającej liczby koron to posprzedawaj niepotrzebne rzeczy u lokalnych handlarzy. Możesz też spróbować odwiedzić na rynku bankiera Vivaldiego i zaciągnąć u niego pożyczkę oraz dokonać wymiany walut (wymiana orenów i florenów na korony).

Z piratami musisz powalczyć tylko podczas pierwszej podróży do Skellige - Jak dostać się na wyspy Skellige? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Z piratami musisz powalczyć tylko podczas pierwszej podróży do Skellige

Podróż statkiem do wysp Skellige nie obejdzie się bez atrakcji, albowiem okręt zaatakowany zostanie przez piratów. To właśnie z tego powodu rekomendowałem rozwinięcie Geralta, bo w przeciwnym wypadku może on sobie nie poradzić z eliminowaniem przeciwników (są oni na 15 i 16 poziomie doświadczenia). Jeśli nie posłuchałeś tego ostrzeżenia i znajdujesz się na wyraźnie niższym poziomie to staraj się biegać dużo po pokładzie, szukać okazji do zabijania piratów zajętych walką z sojusznikami oraz pomagać sobie kuszą, petardami i znakami wiedźmińskimi.

BARDZO WAŻNA UWAGA - Gra wymusza wynajęcie kapitana i opłacenie jego usług tylko podczas pierwszej podróży do wysp Skellige. Od tego momentu możliwe już będzie poleganie na szybkiej podróży po całym świecie gry (Biały Sad, Velen, Novigrad, Skellige) w oparciu o standardowy (i w pełni darmowy) mechanizm drogowskazów. Nie musisz się także obawiać o losy Płotki, bo koń Geralta pojawi się na plaży po przybyciu do wysp Skellige.