Jak maksymalnie zwiększyć limit udźwigu? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Jak maksymalnie zwiększyć limit udźwigu?

1 - Jak maksymalnie zwiększyć limit udźwigu? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Inwentarz w Wiedźminie 3 cechuje się praktycznie nieograniczoną liczbą slotów na przedmioty - Jak maksymalnie zwiększyć limit udźwigu? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Inwentarz w Wiedźminie 3 cechuje się praktycznie nieograniczoną liczbą slotów na przedmioty. Nie oznacza to niestety, że możesz kolekcjonować nowe obiekty bez umiaru, albowiem Geralta obowiązuje limit udźwigu i jego przekroczenie sprawi, że nie będzie mógł biegać. Domyślnie limit udźwigu to zaledwie 60 jednostek i jako że pojedyncze elementy pancerza czy miecze ważą po kilka jednostek każdy bardzo łatwo można go przekroczyć. Niezwykle istotną rolę odgrywa więc podnoszenie limitu w miarę przechodzenia gry. Co ciekawe, nie odbywa się to dzięki nabywaniu nowych umiejętności. Jedynym sposobem na zwiększanie limitu jest pozyskiwanie juków (Saddlebags) dla Płotki, czyli konia głównego bohatera.

Juki możesz zdobywać w taki sam sposób jak większość innych przedmiotów - odnajdując je w świecie gry, nabywając je od wybranych handlarzy oraz otrzymując je w formie nagród za zaliczanie niektórych questów. W początkowej fazie gry podstawową wersję juków najlepiej jest otrzymać w oparciu o ten ostatni wariant i zdecydować się na rozegranie wyścigów konnych w pobliżu Kasztelu Wrońce, które opisane zostały na poprzedniej stronie tego rozdziału. Zdobędziesz w ten sposób najprostsze końskie juki, które podniosą limit udźwigu do 90 jednostek. W dalszej części gry coraz bardziej przestanie to jednak wystarczać i wtedy warto rozejrzeć się już za najlepszymi zerrakińskimi jukami (Zerrikanian Saddlebags). Podnoszą one limit udźwigu aż o 100 jednostek, dzięki czemu jego całkowita wartość wyniesie 160 jednostek. To pozwoli ci już na bardzo komfortową grę bez konieczności pozbywania się niepotrzebnych rzeczy po niemal każdej zakończonej wyprawie.

Zerrakińskiego juki dla odmiany najlepiej jest zakupić i możesz tego dokonać niedługo po przybyciu do Wolnego Miasta Novigrad. Musisz zaliczyć główne zadanie Stosy Novigradu (Pyres of Novigrad), tak by zagwarantować sobie dostęp do siedziby Króla Żebraków znajdującej się w południowo-zachodniej części miasta. Udaj się w to miejsce, zapukaj do bramy i wkrocz do domyślnie niedostępnej dzielnicy Novigradu. Musisz zlokalizować sprzedawcę pokazanego na powyższych obrazkach. Oferuje on juki w cenie około tysiąca koron. Jeśli nie chcesz wydawać tak dużej ilości złota to możesz też zaczekać aż Geralt odblokuje sobie dostęp do wysp Skellige. Zerrakińskie juki możesz wtedy wygrać dzięki wzięciu udziału w wyścigach konnych organizowanych na wyspach.