Jak szybko zdobywać doświadczenie? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Jak szybko zdobywać doświadczenie?

Wolny przyrost punktów doświadczenia w trzecim Wiedźminie to dość poważny problem w początkowej fazie gry, zwłaszcza na ostatnim poziomie trudności, gdyż Geralt ma do dyspozycji niewiele wolnych slotów na zdolności. Na szczęście istnieje dość szybki sposób na powiększanie "ikspeków", a związany jest on z likwidowaniem utopców pod wodą. Do przeprowadzenia procesu potrzebna będzie kusza (ta otrzymywana od Vesemira w Białym Sadzie wystarczy, ale im mocniejsza, tym lepiej) oraz odrobina cierpliwości. Opisany niżej sposób działa bez problemu w wersji gry 1.02 - niewykluczone, że studio CD Projekt Red zlikwiduje exploit w kolejnych łatach.

Miejsce pojawiania się utopców - Jak szybko zdobywać doświadczenie? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Miejsce pojawiania się utopców

Kusza nie jest narzędziem, które przechyli szalę zwycięstwa w walce na lądzie, ale pod wodą to zupełnie inna bajka. Jedno, dwa trafienia w zupełności wystarczają, żeby pokonać niemal każdego pływającego oponenta, dlatego proponowana przez nas metoda jest stosunkowo bezpieczna - zanim wróg zbliży się do nas na tyle, żeby zadać cios, Geralt będzie w stanie bez problemu go wyeliminować. Kluczem do powodzenia całej operacji jest znalezienie sobie odpowiedniego miejsca do działania. Najlepiej ostrzeliwać rywali w pobliżu brzegu, bo w sytuacji awaryjnej będziemy w stanie szybko uciec na brzeg. Utopce nie mają w zwyczaju wychodzić z wody i ścigać wiedźmina, więc nie musimy się obawiać, że starcie będzie kontynuowane na lądzie.

Gra spawnuje stwory w dość szybkim tempie, więc możemy bić oponentów praktycznie bez przerwy, od czasu do czasu uzupełniając zapas powietrza po wypłynięciu na powierzchnię - Jak szybko zdobywać doświadczenie? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Gra spawnuje stwory w dość szybkim tempie, więc możemy bić oponentów praktycznie bez przerwy, od czasu do czasu uzupełniając zapas powietrza po wypłynięciu na powierzchnię. Aby utopce się odrodziły, należy wykonać pełen obrót kamery wokół własnej osi. Idealnym miejscem na polowanie są tereny położone w prostej linii na zachód od Kasztelu Wrońce (dokładną lokalizację znajdziesz na powyższej mapie), w okolicy wraków statków. Exploit można wykorzystać również w innych częściach świata - wystarczy znaleźć akwen, gdzie Wiedźmin 3 generuje dużą liczbę utopców lub syren. Co istotne, w trakcie eliminowania wrogów nie musisz przejmować się tym, gdzie lecą Twoje pociski. Geralt trafi każdego przeciwnika automatycznie, jeśli znajduje się on w zasięgu wzroku kamery. Nie ma potrzeby ustawiać namierzania przeciwników, a także przywoływać ręcznego celowania.

Oddawaj pod wodą kolejne strzały z kuszy - Jak szybko zdobywać doświadczenie? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Oddawaj pod wodą kolejne strzały z kuszy

O skuteczności opisanej metody najlepiej świadczą liczby. Po rozgoszczeniu się w Velen, Geralt jest w stanie awansować na kolejny level w mniej niż dziesięć minut, ponieważ w podanym przez nas miejscu utopce występują na dziesiątym, czyli znacznie wyższym poziomie. Ilość otrzymywanych punktów doświadczenia różni się w zależności od wybranej trudności, dokładne wartości dla wspomnianego przypadku prezentują się następująco:

Geralt na 7 poziomie doświadczenia kontra utopiec na 10 poziomie doświadczenia:

Poziom trudności I

Poziom trudności II

Poziom trudności III

Poziom trudności IV

9 XP za zabicie

7 XP za zabicie

6 XP za zabicie

6 XP za zabicie