Resetowanie umiejętności | Rozwój postaci | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Zresetowanie umiejętności (ustawienie ich od nowa)

W Wiedźminie 3 z raz dokonanego wyboru nowej umiejętności lub ulepszenia jednej z dotychczasowych zdolności nie możesz się wycofać. Może to sprawić problemy w dalszej części gry i/lub podczas zabawy na wyższych poziomach trudności, albowiem nabycie gorszych lub słabiej przydatnych umiejętności może niepotrzebnie osłabić Geralta w stosunku do jego poziomu doświadczenia oraz opóźnić jego prawidłowy rozwój. Nie jest na szczęście tak, że gracz stoi na z góry przegranej pozycji, gdyż gra pozwala na zresetowanie umiejętności, czyli na cofnięcie wszystkich decyzji i rozdysponowanie posiadanych punktów rozwoju od nowa. Nie jest to darmowy ani łatwy proces. Jedynym sposobem na wyczyszczenie drzewek rozwoju postaci jest skorzystanie z eliksiru oczyszczenia (Potion of Clearance).

Wspomnianego eliksiru nie możesz odnaleźć podczas swobodnej eksploracji świata gry ani nie dostaniesz go za wykonanie któregoś z dostępnych zadań. Jedyna metoda na wejście w posiadanie tej mikstury to odnalezienie handlarza, który ją sprzedaje. Eliksir znajduje się w ofercie kilku osób w świecie gry, ale wybór sprzedawcy nie odgrywa żadnej roli, gdyż cena jest zawsze odgórnie narzucona i jest to 1000 koron. To oczywiście bardzo wysoka cena, tak więc zanim zdecydujesz się na zakup eliksiru upewnij się, że na pewno chcesz dokonać poważnych zmian w drzewkach rozwoju Geralta.

Uwaga - Eliksir oczyszczenia możesz kupić więcej niż jeden raz, przy czym za każdym razem należy uiścić opłatę w wysokości 1000 sztuk złota.

1 - Resetowanie umiejętności | Rozwój postaci | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Jeden z handlarzy oferujących eliksir oczyszczenia mieszka w Novigradzie - Resetowanie umiejętności | Rozwój postaci | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Jeden z handlarzy oferujących eliksir oczyszczenia mieszka w Novigradzie. Jego sklep odnajdziesz w północnej części miasta, niedaleko Passiflory (powyższy obrazek).

Po sfinalizowaniu transakcji musisz otworzyć inwentarz, wybrać jego drugą zakładkę i zlokalizować eliksir oczyszczenia (powyższy obrazek) - Resetowanie umiejętności | Rozwój postaci | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Po sfinalizowaniu transakcji musisz otworzyć inwentarz, wybrać jego drugą zakładkę i zlokalizować eliksir oczyszczenia (powyższy obrazek).