Mutageny | Rozwój postaci | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Mutageny

Mutageny są specjalną odmianą obiektów służących wzmacnianiu Geralta i analogicznie do umiejętności umieszcza się je w odpowiednich slotach w oknie postaci - Mutageny | Rozwój postaci | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Mutageny są specjalną odmianą obiektów służących wzmacnianiu Geralta i analogicznie do umiejętności umieszcza się je w odpowiednich slotach w oknie postaci. Główna cecha czerwonych mutagenów to zwiększanie siły ataku, niebieskie mutageny podnoszą skuteczność wiedźmińskich znaków, a zielone mutageny wydłużają pasek zdrowia Geralta.

Gra udostępnia zaledwie cztery sloty na mutageny i podobnie jak w przypadku slotów na umiejętności nie wszystkie są od razu dostępne (musisz awansować na 28 poziom). Bardzo ważną zależnością jest to, że mutageny mogą "współpracować" z Twoimi umiejętnościami. Stanie się tak wtedy gdy w obrębie jednej grupy slotów dopasujesz mutageny i umiejętności z tego samego koloru. Przykład takiego udanego połączenia pokazany został na powyższym obrazku - dobranie trzech czerwonych umiejętności (kategoria Szermierka) do czerwonego mutagenu znacząco podniosło jego skuteczność działania. Nie musisz oczywiście za wszelką cenę dopasowywać kolorów, ale im więcej poprawnych połączeń uda ci się zorganizować, tym lepiej będzie dla Geralta.

Mutageny pozyskuje się przede wszystkim dzięki zabijaniu potworów i badaniu ich zwłok (najlepsze mutageny pozostawiają po sobie bestie ze zleceń wiedźmińskich). Możesz też je jednak samemu przygotowywać w oparciu o alchemię - kilka mutagenów niższego poziomu może zostać użytych do stworzenia jednego mutagenu wyższego poziomu.