Przygotowywanie się do pojedynków z trudniejszymi przeciwnikami | Walka Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Przygotowywanie się do pojedynków z trudniejszymi przeciwnikami

Przykładowa karta potwora - gra informuje o wszystkich jego słabościach - Przygotowywanie się do pojedynków z trudniejszymi przeciwnikami | Walka - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Przykładowa karta potwora - gra informuje o wszystkich jego słabościach

Potyczki ze standardowymi potworami zazwyczaj nie są bardzo kłopotliwe (chyba że wybrałeś najwyższy poziom trudności), aczkolwiek Geralt co pewien czas napotyka znacznie silniejsze potwory, które potrafią napsuć mu krwi. W takich sytuacjach nie jest wskazany pośpiech i rzucanie się w wir walki bez żadnego przygotowania. Poniżej znajduje się zestawienie najważniejszych czynności, o które powinieneś zadbać przed rozpoczęciem każdej bardziej wymagającej bitwy:

  • Regeneracja zdrowia oraz przygotowanie zapasu eliksirów leczniczych i/lub żywności - Zasady odnawiania zdrowia i dbania o dobre samopoczucie Geralta zostały dokładnie omówione na poprzedniej stronie tego rozdziału.
  • Skorzystanie z kamienia szlifierskiego i stołu rzemieślniczego - Odnajdziesz je głównie w tych miejscach, w których przebywają kowale i dzięki nim podwyższysz sobie tymczasowo statystyki broni oraz pancerza.
  • Wypicie mikstur podnoszących zdolności bojowe bohatera - W przypadku mikstur o bardzo ograniczonym czasie działania (np. 30 czy 60 sekund) zdecyduj się na ich wypicie dopiero po przystąpieniu do walk.
  • Odwiedzenie Punktu/Punktów Mocy - Odwiedź Punkt Mocy związany z tym znakiem, z którego przy najbliższej bitwie będziesz najczęściej korzystał.
  • Zapoznanie się z kartą potwora w oknie bestiariusza - To jeden z najważniejszych kroków. Sprawdzenie wpisu w bestiariuszu pozwoli ci ustalić jakimi słabości cechuje się dany potwór. Na podstawie tych informacji nałóż odpowiedni olejek na miecz, zaopatrz się we właściwe petardy (bomby) i przygotuj sobie odpowiedni znak wiedźmiński. Uwaga - Wpis w bestiariuszu pojawia się zazwyczaj dopiero po tym jak po raz pierwszy stoczysz walkę z danym typem potwora (czasami tylko Geralt wcześniej odnajdzie np. księgę opisującą potwory). Jeśli nie chcesz atakować go w ciemno to skorzystaj z podpowiedzi z naszego poradnika z opisem przejścia i atlasem.
  • Sprawdzenie poziomu doświadczenia atakowanego potwora/potworów i przygotowanie zapasów - To ważna kwestia. Staraj się atakować potwory, które są na podobnym poziomie doświadczenia Geralta lub na maksymalnie o dwa poziomy wyższym (tylko jeśli grasz na standardowym poziomie trudności). NIE ATAKUJ potworów, przy których widoczne są pytajniki lub czerwona ikona czaszki. Są one o wiele silniejsze i Geralt nie ma w starciu z nimi najmniejszych szans.
  • Modyfikacja zestawu aktywnych umiejętności - Tak jak zostało to zaznaczone w rozdziale Rozwój postaci Geralt dysponuje ograniczoną liczbą slotów na aktywne umiejętności. Dobieraj sobie więc te, które ci się najbardziej przydadzą, np. rozwiniętą umiejętność ulepszającą znak Aard jeśli masz w planach używanie go podczas zbliżającej się potyczki.