Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rodzaje zadań (questów) | Eksploracja świata gry | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Rodzaje zadań (questów)

Zadania w Wiedźminie 3 dzielą się na cztery główne grupy i każda kategoria questów zajmuje oddzielną zakładkę w dzienniku głównego bohatera. Owe kategorie to:

  • Główne zadania - Wszystkie zadania z tej grupy Geralt otrzymuje w sposób automatyczny i zaliczanie ich jest wymagane do posuwania głównego wątku fabularnego do przodu. Większość głównych questów ma ustalone wytyczne, ale zdarzają się też bardziej przekrojowe questy wymagające ukończenia szeregu innych zadań. Gra często daje swobodę w wybieraniu kolejności zaliczania otrzymanych głównych zadań. Wiedz jednak, że wybrana przez Ciebie kolejność może mieć wpływ na przebieg później rozgrywanych questów. Przykładowo, wybranie questu A jako pierwszego może wpłynąć na późniejszy rozwój wydarzeń w queście B, a wybranie questu B w pierwszej kolejności może zmodyfikować przebieg questu A w dalszej części gry.
  • Poboczne zadania - Wszystkie zadania z tej grupy są opcjonalne. O możliwości ich zaliczania możesz dowiadywać się dzięki tablicom ogłoszeniowym lub odnajdując samemu zleceniodawców (wykrzykniki na mapie świata). Cechują się one bardzo dużym zróżnicowaniem. Niektóre są krótkie, łatwe i słabo płatne, ale trafiają się też questy dłuższe, bardziej wymagające i gwarantujące doskonałe przedmioty dzięki ich ukończeniu. Uwaga - Niektóre z dodatkowych questów możesz zawalić, np. gdy rozzłościsz zleceniodawcę czy doprowadzisz do jego śmierci.
  • Zlecenia wiedźmińskie - To specjalna kategoria pobocznych questów. Je również możesz odblokować dzięki sprawdzeniu tablicy ogłoszeniowej lub bezpośrednio odnajdując zleceniodawcę. Warto zresztą przed wyruszeniem na misję spotkać się z osobą zlecającą quest i wytargować lepsze warunki zapłaty. Wszystkie zadania z tej grupy dotyczą odnajdywania i eliminowania silnych potworów. Sprawdzaj zawsze sugerowany przez grę poziom doświadczenia i nie podchodź zbyt wcześnie do zadania, bo możesz nie zdołać ukończyć misji. Oprócz tego przed rozpoczęciem walki z potworem dobrze się do niej przygotuj (olejki, petardy, wybranie właściwego znaku itp.).
  • Zadania poszukiwania skarbów - To kolejna specyficzna grupa opcjonalnych zadań. One z kolei dotyczą w całości odnajdywania miejsc, w których znajdują się skrzynie z wartościowymi schematami, broniami czy elementami pancerza. Questy z tej grupy możesz aktywować i dodawać do dziennika na dwa zasadnicze sposoby. Pierwsza metoda to zbadanie lokacji z ukrytym skarbem na mapie świata (jeden z rodzajów opcjonalnych lokacji skrywających się za pytajnikami). Zazwyczaj Geralt odnajdziesz jakiś list lub inny dokument związany z zadaniem. Druga metoda to odnalezienie od razu jednego ze skarbów, bez pomocy ze strony notatek nakierowujących na miejsce jego pozostawienia. Uwaga - Niektóre questy z tej grupy są bardziej rozbudowane i składają się z kilku części, pozwalając na przykład na kolekcjonowanie rzadkich elementów wiedźmińskiego rynsztunku.