Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jazda konno i pływanie | Eksploracja świata gry | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Jazda konno i pływanie

Obserwuj pasek paniki, bo po jego zapełnieniu koń zrzuci z siebie Geralta - Jazda konno i pływanie | Eksploracja świata gry | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Obserwuj pasek paniki, bo po jego zapełnieniu koń zrzuci z siebie Geralta

Możliwość przemierzania świata gry konno to całkowita nowość w Wiedźminie 3 i jest to atrakcja, z której warto korzystać, bo wymiernie skraca ona czas podróżowania pomiędzy głównymi lokacjami (przynajmniej do czasu odkrycia nowych drogowskazów i odblokowania punktów szybkiej podróży). O głównych założeniach jazdy konno możesz dowiedzieć się z samouczka, ale dobrze jest też wiedzieć o kilku dodatkowych rzeczach:

  • Ograniczona wytrzymałość konia może być dużym problemem na początku gry, bo zwierzę może się łatwo zmęczyć jeśli zdecydujesz się na cwał bez chwili odpoczynku. Możesz na szczęście wydłużać pasek wytrzymałości dzięki lepszym siodłom, a także kupować inne elementy wyposażenia dla konia. Najważniejsze tego typu obiekty wymienione zostały na stronie Gdzie zdobyć podstawowe wyposażenie dla konia Geralta? w rozdziale Pytania i odpowiedzi.
  • Główny bohater nie musi schodzić z konia podczas walki, ale w ten sposób powinieneś rozprawiać się jedynie z najsłabszymi przeciwnikami, jak np. niskopoziomowymi ghulami, dzikimi psami, bandytami czy wilkami. W trakcie walk zapełnia się bowiem stopniowo pasek paniki konia i jeśli na czas nie oddalisz się od obszaru walk to zwierzę zrzuci Geralta ze swojego grzbietu i uczyni go na kilka sekund bezbronnym.
  • Podczas przemierzania świata gry z pomocą konia nie możesz zbierać żadnych spośród odnajdywanych interaktywnych przedmiotów. Mowa tu w głównej mierze o ziołach. W początkowych godzinach gry dobrze jest więc jak najczęściej podróżować mimo wszystko o własnych siłach, tak by móc na bieżąco wzbogacać swój zapas ziół potrzebnych do czynności alchemicznych.
  • Koń Geralta nie może zginąć, tak więc nie musisz się obawiać o jego utratę. Staraj się jednak zostawiać go z dala od miejsc rozgrywania walk, bo w przeciwnym wypadku może przeszkadzać bohaterowi w atakowaniu wrogów.
  • Inne odnajdywane w grze konie mogą być dosiadane, przy czym musisz je napierw ujarzmić używając na nich znaku Aksji. Z opcji tej powinieneś jednak korzystać tylko jeśli wymaga tego aktualny quest (np. gdy trzeba ukraść czy odnaleźć konia w ramach zaliczania zadania).
Po zdobyciu kuszy możesz zabijać potwory nękające Geralta pod wodą - Jazda konno i pływanie | Eksploracja świata gry | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Po zdobyciu kuszy możesz zabijać potwory nękające Geralta pod wodą

Pływanie w Wiedźminie 3 nie jest częstym zjawiskiem, ale nie możesz pomijać tego tematu, bo zanurzenie się w wodzie jest wymagane do zaliczenia wybranych zadań czy dotarcia do niektórych skarbów leżących na dnie. O ile sam mechanizm pływania jest bardzo prosty i dobrze wyjaśniony w samouczku gry, o tyle musisz pamiętać o tym, że Geralt pod wodą nie jest w pełni bezpieczny, bo mogą dopaść go potwory potrafiące pływać. W początkowej fazie gry są to wyłącznie utopcy (Drowners), czyli te same potwory, z którymi walczy się też na suchym lądzie. Później podczas nurkowania możesz wpaść też m.in. na syreny. Geralt nie może używać pod wodą ani swoich mieczy ani znaków. Nie oznacza to, że jest bezbronny, bo do eliminowania potworów możesz używać kuszy. W zależności od poziomu potwora i wybranego poziomu trudności może on zginąć już po jednym trafieniu bełtem lub po kilku oddanych strzałach.

Możesz bronić się podczas używania łodzi, ale tylko w ograniczonym zakresie - Jazda konno i pływanie | Eksploracja świata gry | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Możesz bronić się podczas używania łodzi, ale tylko w ograniczonym zakresie

Jeżeli główny bohater musi dotrzeć do jakiejś oddalonej wysepki albo do skarbu znajdującego się daleko na morzu to o wiele lepszym pomysłem od pływania jest skorzystanie z możliwości użycia łodzi. Łódki odnajdziesz na brzegu w wielu różnych miejscach świata gry i każdą z nich możesz sobie "pożyczyć" bez żadnych problemów. Łodzie nie są niezniszczalne, ale musisz się naprawdę postarać żeby je na tyle uszkodzić żeby były niezdatne do dalszej żeglugi. Unikaj przede wszystkim zderzeń z wystającymi z wody głazami i nie zbliżaj się za bardzo do brzegu. Musisz też wiedzieć, że główny bohater może zostać zaatakowany przez potwory podczas pływania łódką. Obowiązują tu te same ograniczenia do wspomnianych wyżej - nie możesz polegać ani na mieczach ani na znakach wiedźmińskich, a jedynie na kuszy.