Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Ostatnie przygotowania (Final Preparations)

Uwaga - to zadanie ma częściowy wpływ na zakończenie fabuły.

Po walkach na Łysej Górze trafisz do Szałwi i Rozmarynu. Po krótkiej rozmowie z Jaskrem idź na rozmowę z dziewczynami (Yennefer i Triss), a potem także z Avallac'hem. Rozmowa z Triss aktywuje zadanie "Najciemniej jest pod latarnią" (Blidingly Obvious), z Avallac'hem - "Przez czas i przestrzeń" (Through Time and Space), z Yennefer "Wielka ucieczka" (The Great Escape). Gdy zakończysz zadania elementarne wróć do karczmy.

Potem będziesz mógł zadecydować, czy Ciri sama ma iść na spotkanie z czarodziejkami lub dołączyć do niej - ma to wpływ na zakończenie związane z losem Ciri (patrz rozdział "Zakończenia").

Najciemniej jest pod latarnią (Blidingly Obvious)

Uwaga - to zadanie ma częściowy wpływ na zakończenie fabuły.

Bart - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Bart

Udaj się z Triss do fontanny koło Passiflory. Stamtąd ruszycie do łaźni Dijkstry. Filippa rzuciła czar na wszystkich spotkanych po drodze, dlatego najpierw zmierzysz się ze strażnikami łaźni, kolejno z Bartem - trollem. Możesz jednak uniknąć walki, mówiąc że chcesz pomóc czarodziejce. To jednak nie koniec, gdyż później Filippa przyzwie Żwywiołaka Ognia - aby go pokonać musisz na niego nakładać szybkie sekwencje ciosów, jak długo przy nim przebywasz, tak długo otrzymujesz obrażenia od ognia.

Schwytaj Filippę podchodząc do niej - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Schwytaj Filippę podchodząc do niej

Gdy już pozbędziesz się żywiołaka idź na schody. Stąd już sięga magia czarodziejki, dlatego dojdź do niej jak najszybciej (chowanie się za obiektami nic nie pomoże). Nastąpi cutscena, gdy wrócicie do łaźni. Jeśli chcesz rozwiązać sprawę szybko, nastrasz Dijkstrę, a później wybierając odpowiednią opcję pobij go. Jednak jeśli sprawę rozwiążesz pokojowo, możesz powiedzieć szpiegowi o Ciri, a tym samym odblokować zadanie "Racja stanu" (Reason of State). Zadanie to jest związane z zakończeniem, w którym Ciri zostaje cesarzową.

Racja stanu (Reason of State)

Wejście do magazynu spiskowców - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wejście do magazynu spiskowców

Gdy ukończysz zadanie "Najciemniej jest pod latarnią" (Blindingly Obvious) możesz udać się do dzielnicy portowej, by spotkać się z Dijkstrą i Rochem, by pomóc w zamachu na króla. Gdy wyjdziesz z budynku (dowolnym wyjściem) natkniesz się na Filippę, która przekaże ci pierścień, jako dowód dla Radowida.

Porozmawiaj ze strażnikiem, by dostać się na statek - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Porozmawiaj ze strażnikiem, by dostać się na statek

Udaj się do portu na statek króla. Porozmawiaj ze strażnikiem przed statkiem - już teraz możesz użyć oleju na miecz stalowy, gdyż niebawem czeka cię walka. Po cutscenie zmierzysz się ze strażnikami (poziomy 27-30). Najpierw wraz z Rochem pokonaj pierwszą grupę, a następnie przedzieraj się do końca drogi - nie musisz zabijać wszystkich, jedynie tych na samym końcu. Będziesz walczył na małym obszarze, dlatego używaj granatów oraz znaków działających obszarowo (Yrden, Aard, Igni). Nie musisz atakować strażników z tarczami stojących na barykadzie - ich zabicie nie jest konieczne.

Walcz przeciwko Dijkstrze lub pozwól mu objąć władzę - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Walcz przeciwko Dijkstrze lub pozwól mu objąć władzę

To jednak nie koniec. Przystąpisz teraz do jednej z najważniejszych decyzji - walcz z Rochem przeciwko Dijkstrze, wtedy władzę obejmie Nilfgaard. Jeśli powiesz, że to "nie twoje zmartwienie" i odejdziesz od walki, wtedy Dijkstra zabije Roche'a i Ves i będzie rządził na północy.

Przez czas i przestrzeń (Through Time and Space)

Avallach w swoim pokoju - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Avallac'h w swoim pokoju

Porozmawiaj z Avallac'hem, który siedzi w pokoju na najwyższym piętrze w Szałwii i Rozmarynie. Wyruszysz razem z nim do portalu, przez który przeniesiecie się do innego świata. Idź za elfem do miejsca, gdzie ma się pokazać portal. Zaatakują was nieznanego gatunku kraby - walcz z nimi do czasu otworzenia się portalu - wtedy szybko przez niego przebiegnij.

Miejsce mocy w drugiej krainie - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Miejsce mocy w drugiej krainie

Wpadniesz do innego świata pełnego trujących gazów wydzielanych z roślin. Idź w stronę portalu - po drodze znajdziesz Miejsce Mocy (znak Aard). Na końcu skalnej drogi musisz zeskoczyć w dół - wbrew pozorom tam gazy nie są tak intensywne i bez problemu przedostaniesz się do portalu. Przygotuj się jednak, ponieważ za tym portalem wylądujesz pod wodą i musisz szybko dopłynąć do kolejnego teleportu na wprost.

Chowając się za skałami i budynkami, chwilowo schronisz się przed zamiecią - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Chowając się za skałami i budynkami, chwilowo schronisz się przed zamiecią

W ostatniej krainie musisz dostać się do latarni po drugiej stronie wioski. Jednakże zamieć będzie stopniowo zabierać twoje zdrowie. Dostań się jak najszybciej do miasteczka - chodząc po budynkach będziesz odporny na działanie mrozu, a w skrzyniach i pakunkach możesz znaleźć pożywienie, które zregeneruje twój poziom zdrowia.

Wejdź wejściem pod latarnią od strony miasta - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wejdź wejściem pod latarnią od strony miasta

Zapewne natkniesz się również na ogary Dzikiego Gonu (poziom 27). Gdy dotrzesz do latarni wejdź pod nią, tam spotkasz Avallac'ha i razem uciekniecie z tego miejsca. Po przerywnikach filmowych zadanie zakończy się.

Wyrównanie rachunków (Payback)

Udaj się z Ciri do trzech lokacji - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Udaj się z Ciri do trzech lokacji

Kolejne zadanie z serii przygotowań. Rozpocznie się automatycznie po zakończeniu "Przez czas i przestrzeń" (Through Time and Space) lub kiedy zechcesz, idąc po prostu porozmawiać z Ciri. W tym zadaniu odwiedzasz trzy miejsca:

Junior - rozpocznij walkę ze strażnikami lub użyj Axii,

Bea - dziewczyna w karczmie nękana przez oprychów - pozbądź się ich,

Cyrkowcy - cyrkowców znajdziesz na Zamurzu Novigradu.

Klucz, leży tuż obok drzwi - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Klucz, leży tuż obok drzwi

Na uwagę zasługują jedynie cyrkowcy. Możesz wziąć udział w wyścigu, gdy otrzymasz propozycję (brak profitu) oraz będziesz musiał pomóc wykraść konie. W tym celu wespnij się na dach i wejdź przez okno do stajni. Zejdź po drabinie, by nie spłoszyć koni i nie obudzić strażnika - w przeciwnym razie będziesz musiał pobić go w walce na pięści. Zabierz klucz lezący na stoliku koło drzwi i otwórz je. Jeśli zrobiłeś hałas, będziesz musiał uspokoić konie znakiem Axii. Po cutscenie zadanie zakończy się.

Wielka ucieczka (The Great Escape)

Uwaga - to zadanie w wersji gry 1.06 może zawierać błędy (Yennefer nie ma w Oxenfurcie, w kanałach nie możesz się wspiąć do dziury). Warto zapisać grę przed tym zadaniem i nie korzystać z cheatów. W przypadku Yennefer spróbuj wykonać pozostałe zadania, a jest szansa, że się pojawi. Przy bugu ze wspinaniem próbuj wskoczyć bezpośrednio do otworu z rogu na kupce śmieci - jest to wykonalne.

Yennefer w zamtuzie - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Yennefer w zamtuzie

Spotkaj się z Yennefer w Kuternodze Katarzynie. Po chwili rozpoczniesz pogoń za mężczyzną, wbiegnij za nim po drabinie, gdzie wraz z Yen go zatrzymacie i przesłuchacie. Teraz możesz opcjonalnie iść porozmawiać z Zoltanem w kwestii pomocy, jednak odmówi.

Spotkaj się z Yen przy Oxenfurckim moście - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Spotkaj się z Yen przy Oxenfurckim moście

Dostań się do Oxenfurtu, gdzie jeszcze raz spotkaj się z czarodziejką.Pójdziecie do studni. Wskocz i płyń do znacznika. W podziemiach znajdziesz utopce i babę cmentarną (poziom 26).

Przełącznik w podziemiach - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Przełącznik w podziemiach

Gdy podejdziesz do dźwigni okaże się, że jest uszkodzona. Odwróć się i przepłyń zalany korytarz, a za portalem znajdziesz przełącznik. Po jego zamontowaniu i otworzeniu drzwi zniszcz Aardem ścianę z cegieł i idź kanałami w górę.

W tym miejscu zdarza się wspomniany na początku bug ze wskakiwaniem - czasem Geralt nie chce się po prostu wspiąć - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

W tym miejscu zdarza się wspomniany na początku bug ze wskakiwaniem - czasem Geralt nie chce się po prostu wspiąć. W pomieszczeniu czai się dwoje Łowców czarownic. Na stole znajdziesz klucz. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się na górę, gdzie musisz jeszcze pokonać trzech strażników. W rozmowie czarodziejka powie ci, że klucz do więzienia ma naczelnik.

Naczelnik - pomieszczenie jest bardzo ciasne, co utrudnia walkę - Ostatnie przygotowania (Final Preparations) | Epilog | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Naczelnik - pomieszczenie jest bardzo ciasne, co utrudnia walkę

Wyjdź z więzienia na zewnątrz, pobij redańskich żołnierzy i ruszaj schodami na górę. Po zabiciu naczelnika, który jest nieco odporniejszy niż reszta żołnierzy, znajdziesz przy nim klucz, oraz karty do Gwinta: Johan Natalis, Fringilla Vigo i Isengrim Faoiltiarna. Gdy uwolnisz Margaritę uciekaj z więzienia po murach, używając wyrwy prowadzącej poza więzienie.