Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poboczne zadania | Prolog i Biały Sad | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Poboczne zadania w Białym Sadzie

Zabawy z ogniem (Twisted Firestarter)

Budynek, w którym skrywa się podpalacz - Poboczne zadania | Prolog i Biały Sad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Budynek, w którym skrywa się podpalacz

W celu rozpoczęcia tego zadania odszukaj w Wiosce Biały Sad (White Orchard Village) kowala Willisa (M1,2) i porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że jego miejsce pracy zostało sabotowane. Willis poprosi Geralta o odnalezienie podpalacza. Uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zacznij podążać za czerwonymi śladami stóp znajdującymi się niedaleko domu kowala. Ślady zaprowadzą Cię w pobliże Mostu Płaczki (Woesong Bridge) w wiosce. Przyjrzyj się im i odszukaj kolejne ślady przy łódce. Po ich obejrzeniu omiń most i zlokalizuj buty leżące na piasku. Ślady doprowadzą Cię do jednej z chatek w wiosce (M1,3). Zbadaj ostatni ślad, wejdź do chatki i odszukaj Nappa ukrywającego się na zapleczu. Po przyjrzeniu się jego ranie zainicjuj rozmowę.

Możesz się na dwa zasadnicze sposoby - wypuścić Nappa lub doprowadzić do jego zatrzymania. Jeśli wybrałeś pierwszy wariant to powróć po do Willisa i powiedz mu, że nie znalazłeś podpalacza. Jeśli zamierzasz pojmać Nappa to możesz pokonać go w walce na pięści lub użyć na nim znaku Axii i po przejęciu kontroli nad jego umysłem wyruszyć wraz z nim do domu kowala. W obu przypadkach Napp na sam koniec przekazany zostanie w ręce Nilfgaardczyków. Nagrody za ten quest to doświadczenie i 20 koron (otrzymasz je od Nappa lub Willisa). Jeśli zdemaskowałeś podpalacza to Willis obniży ceny swoich towarów i usług.

Zaginiony w akcji (Missing in Action)

Badaj zwłoki, przy których są niebieskie tarcze z białymi kwiatami - Poboczne zadania | Prolog i Biały Sad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Badaj zwłoki, przy których są niebieskie tarcze z białymi kwiatami

O możliwości zaliczenia tego zadania dowiesz się dzięki odczytaniu notatki po wejściu w interakcję z jedną z tablic ogłoszeniowych w Białym Sadzie. Udaj się do Spalonej wsi (Ransacked Village) żeby spotkać się z Dunem Vildenvertem (M1,4). Dune poprosi Geralta o pomoc w odnalezieniu jego brata Bastiena, który brał udział w niedawnej bitwie. Zgódź się na pomoc i dotrzyj do miejsca, w którym rozegrała się bitwa. Zajmij się eksploracją tego obszaru i bądź gotowy do pozbywania się niewielkich grup ghuli. Zacznij rozglądać się za poległymi wojownikami, przy których znajdują się niebieskie tarcze z trzema wymalowanymi białymi kwiatami.

Prędzej czy później natrafisz na zwłoki mężczyzny po zbadaniu których Huzar podejmie trop. Wyrusz za psem w stronę lasu (warto użyć wiedźmińskich zmysłów). Psiak zaprowadzi Ciebie i Dune'a do niewielkiej chatki, w której odnajdziesz rannego Bastiena i nilfgaardzkego dezertera Rhosyna. Po wysłuchaniu rozmowy możesz zachować się na dwa sposoby - zasugerować pozostawienie Rhosyna w tym miejscu lub doprowadzenie go do domu braci w ramach podziękowania za uratowanie życia Bastiena. Na koniec tego questu otrzymasz doświadczenie.

Patelnia jak nowa (A Frying Pan, Spick and Span)

Miejsce, w którym do odnalezienia jest monokl - Poboczne zadania | Prolog i Biały Sad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Miejsce, w którym do odnalezienia jest monokl

W celu rozpoczęcia tego zadania dotrzyj do chatki rybackiej zlokalizowanej na północny-zachód od Wioski Biały Sad (White Orchard Village) (M1,13) i porozmawiaj ze stojącą przed nią Starą kobietą (Old woman). Po wysłuchaniu jej prośby wybierz znak Aard i z jego pomocą zniszcz zamknięte drzwi chatki. Wejdź do środka i aktywuj wiedźmińskie zmysły. Przyjrzyj sie zwłokom odnalezionym pod oknem, a następnie odszukaj leżący na ziemi srebrny monokl (Silver Monocle).

Przejdź do kuchni i zacznij od zabrania podpalonych papierów (Burned Papers) leżących przy piecu. Otwórz inwentarz i spróbuj odczytać zapisane na kartkach wiadomości. Na koniec zabierz patelnię ze stołu kuchennego. Możesz już powrócić do Starej kobiety. Przekaż jej patelnię, otrzymując w zamian sporo żywności.

Cenna przesyłka (Precious Cargo)

Miejsce odnalezienia ładunku - Poboczne zadania | Prolog i Biały Sad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Miejsce odnalezienia ładunku

Zadanie to możesz uaktywnić spotykając się z Kupcem (Merchant) siedzącym przy drodze na południe od Obozu Nilfgaardczyków (Nilfgaardian Camp) (M1,14). Osoba ta poprosi Geralta o odnalezienie małego pudełka. Uaktywnij wiedźmińskie zmysły i wyrusz na północny-zachód. Uważaj po drodze na utopców (Drowner). Zbadaj ślady wozu i udaj się w stronę moczar. Zlokalizuj zaatakowany wóz i obejrzyj konia ze strzałą wbitą w jego ciało. Przy jednym z drzew do zbadania są także zwłoki mężczyzny. Na koniec zlokalizuj poszukiwany pojemnik (Locked Strongbox).

Możesz atakować kupca w trakcie pościgu lub rozprawić się z nim gdy dotrze do swoich kolegów - Poboczne zadania | Prolog i Biały Sad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Możesz atakować kupca w trakcie pościgu lub rozprawić się z nim gdy dotrze do swoich kolegów

Powróć do kupca. Quest ten ma trzy główne zakończenia.

Pierwszy wariant to zignorowanie śladów ataku i przekazanie mężczyźnie ładunku. Otrzymasz 20 koron.

Drugi wariant to oskarżenie rozmówcy o podanie kłamliwej wersji wydarzeń. Rzuci się on wtedy do ucieczki. Jak najszybciej wskocz na konia i wyrusz w pościg. Jeśli postarasz się to możesz doścignąć kupca i dzięki skutecznym atakom zrzucić go z konia i zatrzymać pościg. Jeśli ci się to nie uda to dotrze on do obozowiska bandytów i wtedy oprócz niego do pokonania będzie też grupa bandytów (Bandit) (3-4 poziom doświadczenia - uwaga na łuczników!). W przypadku wariantów 1 i 2 na koniec będziesz się mógł zachować na trzy sposoby - przekazać kupca w ręce Nilfgaardczyków (xp, 30 koron), wypuścić go (xp, 50 koron) lub pozwolić mu odejść w zamian za przekazanie medykamentów, które są w jego posiadaniu (xp, 50 koron, 5 jaskółczych ziół).

Trzeci wariant jest zbliżony do drugiego. Już po rozpoczęciu pościgu za uciekającym na koniu kupcem możesz doprowadzić swoimi silnymi atakami do jego zabicia, nie dając mu szansy na to żeby się poddał i został oddany w ręce Nilfgaardczyków. Oprócz punktów doświadczenia możesz pozyskać jaskółcze zioła, przy czym musisz w tym celu zbadać zwłoki kupca.

Na łożu śmierci (On Death's Bed)

Zadanie to możesz odblokować spotykając się z zielarką Tomirą w jej chatce znajdującej się na wschód od Tartaku (Sawmill) (M1,16) - Poboczne zadania | Prolog i Biały Sad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Zadanie to możesz odblokować spotykając się z zielarką Tomirą w jej chatce znajdującej się na wschód od Tartaku (Sawmill) (M1,16). Najlepiej jest odbyć takie spotkanie podczas zaliczania głównego zadania Bestia z Białego Sadu (The Beast of White Orchard). W trakcie rozmowy dowiesz się o Lenie, która odniosła bardzo poważne obrażenia po ataku gryfa. Możesz zaproponować przygotowanie mikstury, która ulży w bólach umierającej kobiecie. Jest to mikstura o nazwie Jaskółka (Swallow). Przejdź do okna alchemii i odszukaj na liście odpowiedni eliksir (pokazany on został na powyższym obrazku). Do przygotowania mikstury potrzebujesz szereg składników - 1 krasnoludzki spirytus (Dwarven Spirit), 5 jaskółczych ziół (Celandine) i 1 mózg utopca (Drowner Brain). Dwa pierwsze składniki możesz zdobyć w wyniku eksploracji świata gry czy przeglądając oferty lokalnych handlarzy. Mózg utopca możesz z kolei pozyskać po pokonaniu jednego z wodnych potworów i przeszukaniu jego zwłok.

Po zgromadzeniu wszystkich składników przygotuj eliksir i powróć z nim do Tomiry. Otrzymasz 50 koron, 2 butelki jadu (Venom Extract), stronę manuskryptu: Przeklęty olej (Manuscript Page - Cursed Oil), wyrwaną stronę: Odwar z południcy (Torn-out Page - Noonwraith Decoction) i księgę (Of Sweat and Blood), dzięki przeczytaniu której poznasz nowe rodzaje potworów (wpisy w bestiariuszu).