Poboczne zadania | Faroe | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Poboczne zadania na wyspie Faroe

Cena honoru (The prize of honor)

Przy jednej z chat we wsi Harviken (M19,1) spotkasz Timmona. Dowiesz się od niego, że zaginęła część jego rodziny, jednak on nie ma czasu na poszukiwania, gdyż przygotowuje wesele. Możesz mu pomóc i sprawdzić co się z nimi stało.

Udaj się na północno-wschodnie wybrzeże wyspy. Pokonaj dwie syreny na poziomie 13. Przejdź się po zaznaczonym terenie z aktywnymi wiedźmińskimi zmysłami. Odszukaj ciało dziewczyny, a następnie je zbadaj.

Użyj magicznego kaganka (magic lamp) w pobliżu ciała dziewczyny. - Poboczne zadania | Faroe | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Użyj magicznego kaganka (magic lamp) w pobliżu ciała dziewczyny.

Aby przejść do dalszej części zadania musisz posiadać magiczny kaganek (Magic Lamp), który otrzymujesz od Keiry Metz w momencie ukończenia questu Zaproszenie od Keiry Metz (An invitation from Keira Metz). Umieść kaganek w odpowiednim slocie w ekwipunku, a następnie wybierz go z menu podręcznego i użyj tak jak pochodni czy kuszy. Musisz to zrobić niedaleko ciała dziewczyny. Przysłuchasz się rozmowie dwóch wojowników. Schowaj kaganek i ponownie użyj wiedźmińskich zmysłów. Zobaczysz na piasku obok ciała ślady stóp. Musisz nimi podążać.

Zbadaj ciała wojowników i z jednego z nich zabierz klucz oraz notatkę. - Poboczne zadania | Faroe | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Zbadaj ciała wojowników i z jednego z nich zabierz klucz oraz notatkę.

Idź dopóki nie dotrzesz do dużego drzewa. Tam znajdziesz dwóch wojowników, którzy popełnili samobójstwo. Zbadaj ich ciała, a od jednego z nich zabierz klucz oraz notatkę. Wróć teraz do wsi Harviken i powiedz zleceniodawcy o tym czego się dowiedziałeś.

Uwaga! W skrzyni był też klucz. Możesz nim (prawdopodobnie) otworzyć skrzynię, która znajduje się na zatopionym statku niedaleko miejsca, gdzie znalazłeś ciało dziewczyny. Niestety, w zadaniu występuje obecnie błąd i skrzyni nie można w żaden sposób otworzyć.

Żelazna dziewica (Iron maiden)

Juttę znajdziesz na środku areny położonej na szczycie góry. - Poboczne zadania | Faroe | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Juttę znajdziesz na środku areny położonej na szczycie góry.

Wejdź na szczyt góry położonej w sercu wyspy Faroe (M19,3) i porozmawiaj z Juttą. Podobno jest niezrównaną wojowniczką, jednak nie będzie chciała z tobą walczyć. Będziesz musiał wcześniej udowodnić swoją wartość. Możesz to zrobić wykonując jedno z dwóch zadaniach, a to, które otrzymasz jest wybierane losowo.

Wariant A

Pokonaj Gundara we wsi Harviken. Udaj się do osady i porozmawiaj z wyspiarzem organizującym walki. Gundar będzie na 19 poziomie doświadczenia. Nie powinien być to zbyt trudny pojedynek, jednak pamiętaj o jednej rzeczy - nie możesz wyjść poza granicę areny. Najlepiej więc nie używaj uników w postaci przewrotów, a jedynie blokuj oraz nieznacznie odskakuj od przeciwnika. Wróć teraz do Jutty i powiedz jej o wygranej.

Wariant B

Jutta poleci ci znaleźć miecz, którego nie da się wyszczerbić. Jest to dokładnie ten sam skarb, którego poszukujesz w ramach zadania Co kryje głębia (Hidden in the depths) (M19,2). Dokładny opis przejścia znajdziesz w rozdziale poświęconym poszukiwaniom skarbów na wyspie Faroe. Nie musisz naprawiać miecza zanim oddasz go Jutcie.

Gdy już wykonasz jedno z dwóch zadań będziesz mógł z nią zawalczyć. Ma ona 20 poziom doświadczenia i nie powinna stanowić dużo większego wyzwania niż pokonany przed chwilą Gudnar. Po wygranym pojedynku, podczas rozmowy, możesz przyjąć zaproszenie od Jutty. Poleci ci ona przyjść do jej domu w Harviken po zmroku. Jeśli odmówisz spotkania zadanie zakończy się niepowodzeniem.

Idź do wioski i poczekaj aż się ściemni. Wejdź teraz do domu Jutty. Podczas rozmowy będziesz mógł doprowadzić do sytuacji, w której Geralt i Jutta prześpią się ze sobą. Po krótkim przerywniku filmowym zadanie zostanie zaliczone.

Szemrane interesy (Flesh for sale)

Aby rozpocząć zadanie musisz podejść do zachodniej bramy miejscowości Trottheim (M19,4). Zagada do ciebie jeden ze strażników i weźmie cię za Nilfgaardczyka, z którym mieli się spotkać. Poleci ci iść za sobą do jego szefa.

Wariant A

Z ciała przywódcy piratów zabierz klucz do jego siedziby oraz klatki niewolników. - Poboczne zadania | Faroe | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Z ciała przywódcy piratów zabierz klucz do jego siedziby oraz klatki niewolników.

Możesz cały czas odmawiać podążania za rozmówcą. Po kilku zdaniach rozpocznie się walka. Będziesz musiał pokonać około 15 piratów na poziomie 11-12. Gdy już to zrobisz twoim kolejnym zadaniem będzie znalezienie dwóch kluczy - do domu przywódcy oraz klatek więźniów. Znajdziesz je przy ciele lidera piratów. Przeszukaj więc wszystkie ciała, a na pewno ich nie przeoczysz. Udaj się teraz do budynku w centrum wioski, drzwi otwórz za pomocą znalezionego klucza i przeszukaj pomieszczenie. Znajdziesz tutaj wiele różnych pojemników z cennymi przedmiotami.

Musisz jeszcze tylko uwolnić niewolników. Podejdź do ich klatki i otwórz kraty. Jako nagrodę otrzymasz schemat oraz kamień runiczny.

Wariant B

Za pomocą otrzymanego klucza otwórz klatkę niewolników. - Poboczne zadania | Faroe | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Za pomocą otrzymanego klucza otwórz klatkę niewolników.

Zgódź się podążać za piratem do jego przywódcy. Podczas rozmowy trzymaj się wersji, że jesteś wysłannikiem Nilfgaardu. W pewnym momencie będziesz musiał zapłacić za "towar". Możesz dać 500 koron lub użyć zdolności Delusion na poziomie 3. Otrzymasz od przywódcy piratów klucz, którym musisz otworzyć klatkę niewolników. Wyjdź teraz poza wioskę. Gdy już będziesz wystarczająco daleko rozpocznie się rozmowa, w której wiedźmin uwalnia niewolników. Jako nagrodę otrzymasz schemat oraz kamień runiczny.