Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Poboczne zadania w Kaer Trolde

Nithing (The Nithing)

Lotar - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Lotar

W wiosce Rannvaig znajdziesz ogłoszenie na tablicy (M13,1) o pewnej klątwie. Udaj się za miasteczko do domu poszkodowanego - Lotara. Po rozmowie zbadaj wbitą na kij czaszkę i podążaj śladami, a kawałek dalej znajdziesz chustę zawiśniętą na drzewie. Kierując się zapachem dotrzesz do wioski - tu musisz szukać winowajczyni.

Zapytaj Skelligijkę (Skellige Villager) stojącą przy wodzie ubranej w niebieską suknię o ów znaleziony szal - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Zapytaj Skelligijkę (Skellige Villager) stojącą przy wodzie ubranej w niebieską suknię o ów znaleziony szal. Wskaże na lokalną zielarkę Jonę, mieszkającą obok. Gdy z nią porozmawiasz wróć do zleceniodawcy.

Wypisz nazwisko zielarki, aby przekierować klątwę na nią - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wypisz nazwisko zielarki, aby przekierować klątwę na nią

Możesz teraz zadecydować, czy zechcesz mu pomóc, skazując tym samym zielarkę - w związku z czym nie będziesz mógł już z nią handlować - lub odrzucić dalszą pracę (brak wynagrodzenia). Jeśli pomożesz otrzymasz w nagrodę 60 koron.

Opuszczony tartak (Abandoned Sawmill)

Opuszczony tartak - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Opuszczony tartak

Udaj się na wskazane miejsce, gdzie znajduje się zrujnowany tartak (M13,3). Znajdziesz w nim cztery obiekty przy użyciu wiedźmińskich zmysłów - najważniejsze są zwłoki leżące pośrodku okręgu poszukiwań.

Leszy w tartaku - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Leszy w tartaku

Niedługo zjawi się Leszy (poziom 24). Zadanie zostanie zakończone po jego pokonaniu. Użyj bomby z Dimetrium, aby uniemożliwić mu wzywanie posiłków w postaci wilków i używaj dużej ilości ognia.

Smuna historia braci Grossbart (The Sad Tale of the Grossbart Brothers)

Zleceniodawca na rozdrożu - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Zleceniodawca na rozdrożu

Porozmawiaj z mężczyzną na rozdrożu niedaleko wioski (M13,2). Dostaniesz od niego propozycję odnalezienia i pozbycia się ukrywających się braci. By dostać się do miejsca, w którym się ukrywają najlepiej użyć łodzi, aby dopłynąć do wskazanej lokacji.

Wejście do jaskini, gdzie ukrywają się bracia - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wejście do jaskini, gdzie ukrywają się bracia

Bracia kryją się w jaskini, na miejscu znajdziesz już swojego zleceniodawcę - w tym momencie możesz także zrezygnować z zadania - towarzysz pójdzie na walkę sam i zginie. Jeśli zdecydujesz się mu pomóc pojawi się wskaźnik poziomu jego zdrowia. Braci jest trzech (poziom 26): łucznik, topornik i szermierz. Po ich pokonaniu otrzymasz od towarzysza zlecającego polowanie 50 koron. W jednej ze skrzyń schemat Ulepszonego oleju na wampiry, a w innej Schemat ulepszenia rynsztunku niedźwiedzia (część 1) - zbroja.

Znalezione nie kradzione (Finders Keepers)

Przeszukaj obie skrzynie wyrzucone na wysepkę - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Przeszukaj obie skrzynie wyrzucone na wysepkę

W północno-wschodnim rogu mapy lokacji znajdziesz małą wysepkę, na której rozbił się statek (M13,6). Od razu na miejscu zjawili się piraci (poziom 24). Po ich rozwaleniu przeszukaj skrzynię pośrodku skały, by rozpocząć to zadanie. Zbierz jeszcze zawartość drugiej, w której znajdziesz miecz ceremonialny, który będziesz mógł oddać właścicielowi za znaleźne - 50 koron. Znajdziesz go na zachodniej wyspie. Jest to lokalny handlarz.

Terapia szokowa (Shock Therapy)

Porozmawiaj z druidem - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Porozmawiaj z druidem

W osadzie druidów znajdziesz jednego z nich w potrzebie (M13,8). Skarży się, że jego znajomy zaniemówił i poprosi cię o pomoc. "Chory" druid przesiaduje kilka metrów dalej.

Użyj wiedźmińskich zmysłów, by podświetlić obiekty, które możesz wykorzystać - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Użyj wiedźmińskich zmysłów, by podświetlić obiekty, które możesz wykorzystać

Gdy położy się spać użyj Aard na garnkach, kolejno na gnieździe os, gdy usiądzie na skale w zasięgu ich działania. Na koniec, gdy będzie się grzał przy ognisku - ugaś je. Zagadka utraty głosu zostanie rozwiązana, wróć do pracodawcy. Otrzymasz w nagrodę unikalną kartę do Gwinta - postać Iorwetha.

Zakłócony spokój (Peace Disturbed)

Skelligijki przed jaskinią - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Skelligijki przed jaskinią

Kobiety przed jaskinią (M13,13) zaczepią cię i poproszą o przegnanie duchów z krypty. Wejdź do środka i kieruj się korytarzem w dół do ostatniej komnaty pozbywając się po drodze upiorów (poziom 24). Na końcu drogi poza dwiema zjawami musisz rozprawić się również z północnicą (poziom 25). Po pozbyciu się duchów wróć do kobiet. Za wykonanie zadania otrzymujesz punkty doświadczenia jako jedyne wynagrodzenie.

Kredyt zaufania (Worthy of Trust)

Porozmawiaj z mieszkańcem ubranym na zielono w dokach - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Porozmawiaj z mieszkańcem ubranym na zielono w dokach

Zadanie tak naprawdę zaczynasz już w wiosce Kaer Trolde (M13,11), mimo że nie pojawia się ono jeszcze w dzienniku. W porcie znajdziesz Skelligijczyka podającego się za szanowanego kupca, który poprosi cię o pożyczkę w wysokości 150 koron.

Ponowne spotkanie z oszustem - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Ponowne spotkanie z oszustem

Wyjdzie na jaw jego oszustwo, gdy spotkasz go ponownie w drodze na południe zaraz za miastem (M13,16). Wtedy możesz zadecydować o jego losie: zabij go/wydaj jarlowi - będziesz musiał walczyć w obu przypadkach. Skeligijczyk nie jest wojownikiem, posiada 12 poziom i nikt z okolicznych nie przyjdzie mu z pomocą. Przy ciele znajdziesz swoje 150 koron oraz dodatkowe 20 za wykonanie zadania. Opcjonalnie oszczędź go - zadanie nie zostaje dodane do dziennika, otrzymasz 20 koron.

Skelligijczyk we wsi Fyresdal - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Skelligijczyk we wsi Fyresdal

Zadanie oficjalnie zakończy się dopiero, gdy spotkasz Skelligijczyka po raz trzeci, na południu wyspy w miejscowości Fyresdal (M14,12). Będzie stał oparty o budynek, ubrany w poprzedni strój - na zielono. Gdy wdasz się z nim w rozmowę pozna cię natychmiast i odda ci 200 koron.

Miecz rodowy (The Family Blade)

Drugi obóz bandytów w starym grodzie - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Drugi obóz bandytów w starym grodzie

Po przeczytaniu ogłoszenia (M13,14) udaj się na południowy wschód od Kaer Trolde na wzgórze z obeliskiem. Obóz rozbili tam bandyci (poziom 15) - sztuk cztery. Jeden z nich będzie miał przy sobie dziennik. Przeczytaj go, by poznać kolejną lokację poszukiwań.

Na południu wyspy znajdują się ruiny fortu. To w nim kryje się kolejna identyczna niemal grupa bandytów. I ponownie, przy jednym z nich znajdziesz dziennik, który wskaże lokalizację kolejnego miejsca poszukiwań.

Pokonaj bandytów, znajdź miecz i oddaj go właścicielowi - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Pokonaj bandytów, znajdź miecz i oddaj go właścicielowi

Tym razem to już ostatnia grupa bandytów. Jeden z nich będzie posiadał przy sobie ów poszukiwany miecz "Kuliu". Wróć do Kaer Trolde i oddaj znalezisko Skelligijczykowi imieniem Olaf, którego znajdziesz na moście. Za zadanie otrzymujesz niestety jedynie 20 koron.

Obcy w obcym kraju (Stanger in a Strange Land)

W karczmie zostaniesz zaatakowany - incydent rozpoczyna zadanie - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
W karczmie zostaniesz zaatakowany - incydent rozpoczyna zadanie

Zadanie rozpoczynane jest automatycznie, w trakcie zakończenia zlecenia wiedźmińskiego: "Zlecenie: Upiór z Eldbergu" (Contract: The Phantom of Eldberg). Jest to w zasadzie zadanie przejściowe do kolejnej misji. Po zakończeniu kontraktu zostajesz napadnięty w karczmie przez dwóch oprychów w walce na pięści, która po chwili zamienia się w rzeź z mieczem w ręku. Gdy wyjdziesz z budynku zostajesz oskarżony o morderstwo i wtrącony do lochu.

Podejdź do kraty i wejdź w interakcję, by przywołać strażnika - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Podejdź do kraty i wejdź w interakcję, by przywołać strażnika

Będąc w więzieniu podejdź do krat, aby móc zawołać strażnika - uwolni cię tylko, gdy użyjesz Znaku podczas konwersacji. Trafisz teraz przed majestat władcy. Niezalenie od wybranych odpowiedzi cel będzie taki sam: otrzymasz niepodważalne zlecenie od rządzącego, by odnaleźć jego syna w jaskini na południu. W tym miejscu jednocześnie kończysz to zadanie, a rozpoczynasz kolejne: "Jaskinia Snów" (The Cave of Dreams).

Jaskinia Snów (The Cave of Dreams)

Dostań się na pokład statku przed jaskinią - Poboczne zadania | Kaer Trolde | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Dostań się na pokład statku przed jaskinią

Po zakończeniu zadania "Obcy w obcym kraju" (Stanger in a Strange Land) dostań się na południe wyspy w pobliże jaskini. Wejdź na statek, by porozmawiać z Lugosem. Zatrzyma cię strażnik, wejdziesz na pokład niezależnie od wybranej opcji konwersacji. Po rozmowie z szefem kompanii wyruszycie do jaskini. Po dotarciu do pierwszego totemu pokonać musisz czterech nekkerów wojowników (poziom 14).