Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Wiedźmin 3 M10 - Kłomnica - Atlas
Wiedźmin 3 M10 - Kłomnica - Atlas
Ukryty skarb
Pokonaj 6 dezerterów (9-10 poziom). Z ciała jednego z nich zabierz list. Automatycznie rozpocznie się zadanie "Umarli się nie bronią". Przeczytaj zabraną notatkę. Udaj się około 70 metrów na północny wschód. Pokonaj kolejnych dezerterów i zabierz ze skrzyni skarb. Zyskasz np. bardzo dobry miecz stalowy (Ultimatum).
Ukryty skarb
Pokonaj około 5 upiorów na poziomie 13. Z ciała przy schodach zabierz list oraz klucz. Automatycznie rozpocznie się zadanie "Nie igraj z bogami" Przeczytaj list. Wejdź po schodach, pokonaj Północnicę na poziomie 15. Skrzynia znajduje się za dwiema beczkami, które musisz zniszczyć za pomocą znaku Aard.
Ukryty skarb
Pokonaj 5 utopców na poziomie 4. Z ciała martwego poszukiwacza przygód zabierz list, a następnie go przeczytaj. Automatycznie rozpocznie się zadanie "Zatopiona skrzynia". Na mapie pojawi się znacznik. Skarb znajduje się dosyć głęboko i chroniony jest przez 3 utopców na 10. poziomie trudności. W skrzyni znajdziesz miecz Deithwen.
Opuszczona wieża
Rozgrywa się tutaj akcja zadania "Mysia wieża", które możesz otrzymać od Keiry Metz znajdującej się nieopodal Wsi Podgaje (M4,1).
Miejsce kultu
Miejsce bronione jest przez kilku utopców na poziomie 4. W ścianie otaczającej ołtarz jest wejście do niewielkiego pomieszczenia. W środku znajdziesz skrzynię z dobrym pancerzem.
Wejście
Jaskinię tą odwiedzasz z Keirą Metz w ramach zadani "Po omacku". Wtedy też niszczysz dwa zaznaczone na mapie gniazda potworów.
Nad wejściem znajduje się skrzynia w której znajdziesz kilka cennych przedmiotów.
Wieś Stegny
Wioska jest opuszczona, na jej terenie znajdziesz jedynie Ghule. Miejsce to związane jest z zadaniem "Tajemnica wsi Stegny", które możesz przyjąć we Wsi Rudnik (M4,7).
Gniazdo potworów
Pokonaj kilku utopców na poziomie 4. Wysadź gniazdo za pomocą petardy.
W skrzyni na wzgórzu znajdziesz Schemat: Mistrzowski srebrny miecz cechu niedźwiedzia
Wejście
Znajduje się tutaj wejście/wyjście do świątynia którą odwiedzasz w ramach zadania "Po omacku".
Podziemne ruiny
Miejsce to bada się w trakcie zaliczania pobocznego questu Keiry - "Magiczny kaganek". Zadbaj o to żeby nie odmawiać Keirze pomocy w zdobyciu kaganka, bo w przeciwnym wypadku nie uzyskasz dostępu do ostatnich sal ruin.
Ukryty skarb
Pokonaj Żalnicę na poziomie 28. Z ciała obok płotu zabierz klucz oraz notatkę, którą następnie przeczytaj. Skrzynia ze skarbem znajduje się kilkanaście metrów dalej. Znajdziesz tam bardzo dobry stalowy miecz - Harvall.
Pojawi się po ponownym zasiedleniu tego miejsca. Sprzeda nam podstawowe składniki alchemiczne oraz jedzenie.
Pojawi się po ponownym zasiedleniu tego miejsca. Może ci sprzedać kilka receptur oraz sporo różnych składników alchemicznych.
Obóz bandytów
Pokonaj około 9 kanibali na poziomie 3.
Miejsce mocy
Jest ono w podziemnych ruinach, niedaleko miejsca, w którym Keira odnalazła magiczny kaganek. Bonus do znaku Yrden.
Ukryty skarb
Jest on w podziemnych ruinach, niedaleko miejsca, w którym Keira odnalazła magiczny kaganek. Skarbu pilnuje golem (poziom 6). Po walkach zbadaj skrzynie - odnajdziesz m.in. miecz Gwyhyr.
Obóz bandytów
Pokonaj około 10 kanibali na poziomach 3-5. W obozie znajdziesz kilka ciekawych przedmiotów, np. dosyć dobry pancerz na początku rozgrywki.
Obóz bandytów
Pokonaj 5 kanibali na poziomie 3. W skrzyni znajdziesz m.in. kamień runiczny oraz schemat na petardę. Po zabraniu skarbu ikonka nadal jest aktywna, nie zmienia kolory na szary.
Łupy wojenne
Skrzynia znajduje się wewnątrz wraku. Znajdziesz tam m.in. bardzo dobry miecz. Wokół statku pływa około 4 utopców na poziomie 10. Po zabraniu skarbu ikonka nadal jest aktywna, nie zmienia kolory na szary.
Strzeżony skarb
Pokonaj trzy upiory na 7. poziomie. Do skrzyni dostaniesz się wskakując na zniszczone schody.
Opuszczone miejsce
Pokonaj około 9 dezerterów na poziomie 10.
Miejsce mocy
Miejsce to nie jest strzeżone. Bonus do znaku Aard.
Strzeżony skarb
Skarb strzeżony jest przez gargulca na poziomie 19. Z jego ciała zabierz kamienie runiczne oraz cenne składniki alchemiczne. Niestety skarb nie zawiera niczego nadzwyczaj cennego.
Strzeżony skarb
Skarb strzeżony jest przez Mrocznicę na poziomie 18. oraz kilka upiorów na poziomie 16. Aby dostać się do skarby musisz posiadać magiczny kaganek.
Strzeżony skarb
Pokonaj Alghula na poziomie 13. W skrzyni znajduje się epicki miecz Addan Deith.
Opuszczone miejsce
Pokonaj cztery endriagi na poziomie 9. Gdy powrócą ludzie otrzymasz 50 monet.
Powiększ mapę

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kłomnica - mapa ważnych miejsc Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021

1,2,3... - Główne lokacje na mapie

1Ukryty skarb
Pokonaj 6 dezerterów (9-10 poziom). Z ciała jednego z nich zabierz list. Automatycznie rozpocznie się zadanie "Umarli się nie bronią". Przeczytaj zabraną notatkę. Udaj się około 70 metrów na północny wschód. Pokonaj kolejnych dezerterów i zabierz ze skrzyni skarb. Zyskasz np. bardzo dobry miecz stalowy (Ultimatum).

2Ukryty skarb
Pokonaj około 5 upiorów na poziomie 13. Z ciała przy schodach zabierz list oraz klucz. Automatycznie rozpocznie się zadanie "Nie igraj z bogami" Przeczytaj list. Wejdź po schodach, pokonaj Północnicę na poziomie 15. Skrzynia znajduje się za dwiema beczkami, które musisz zniszczyć za pomocą znaku Aard.

3Ukryty skarb
Pokonaj 5 utopców na poziomie 4. Z ciała martwego poszukiwacza przygód zabierz list, a następnie go przeczytaj. Automatycznie rozpocznie się zadanie "Zatopiona skrzynia". Na mapie pojawi się znacznik. Skarb znajduje się dosyć głęboko i chroniony jest przez 3 utopców na 10. poziomie trudności. W skrzyni znajdziesz miecz Deithwen.

4Opuszczona wieża
Rozgrywa się tutaj akcja zadania "Mysia wieża", które możesz otrzymać od Keiry Metz znajdującej się nieopodal Wsi Podgaje (M4,1).

5Miejsce kultu
Miejsce bronione jest przez kilku utopców na poziomie 4. W ścianie otaczającej ołtarz jest wejście do niewielkiego pomieszczenia. W środku znajdziesz skrzynię z dobrym pancerzem.

6Wejście
Jaskinię tą odwiedzasz z Keirą Metz w ramach zadani "Po omacku". Wtedy też niszczysz dwa zaznaczone na mapie gniazda potworów.
Nad wejściem znajduje się skrzynia w której znajdziesz kilka cennych przedmiotów.

7Wieś Stegny
Wioska jest opuszczona, na jej terenie znajdziesz jedynie Ghule. Miejsce to związane jest z zadaniem "Tajemnica wsi Stegny", które możesz przyjąć we Wsi Rudnik (M4,7).

8Gniazdo potworów
Pokonaj kilku utopców na poziomie 4. Wysadź gniazdo za pomocą petardy.
W skrzyni na wzgórzu znajdziesz Schemat: Mistrzowski srebrny miecz cechu niedźwiedzia

9Wejście
Znajduje się tutaj wejście/wyjście do świątynia którą odwiedzasz w ramach zadania "Po omacku".

10Podziemne ruiny
Miejsce to bada się w trakcie zaliczania pobocznego questu Keiry - "Magiczny kaganek". Zadbaj o to żeby nie odmawiać Keirze pomocy w zdobyciu kaganka, bo w przeciwnym wypadku nie uzyskasz dostępu do ostatnich sal ruin.

11Ukryty skarb
Pokonaj Żalnicę na poziomie 28. Z ciała obok płotu zabierz klucz oraz notatkę, którą następnie przeczytaj. Skrzynia ze skarbem znajduje się kilkanaście metrów dalej. Znajdziesz tam bardzo dobry stalowy miecz - Harvall.

Ważne postacie niezależne na mapie

Handlarz – Pojawi się po ponownym zasiedleniu tego miejsca. Sprzeda nam podstawowe składniki alchemiczne oraz jedzenie.

Zielarz – Pojawi się po ponownym zasiedleniu tego miejsca. Może ci sprzedać kilka receptur oraz sporo różnych składników alchemicznych.

Silni przeciwnicy

Błotniaki

Żalnica

Gargulec

Mrocznica

Legenda Wiedźmin 3 M10 - Kłomnica - Atlas

1,2,3... - Główne lokacje na mapie

Ciekawe miejsca na mapie

Drogowskazy

Silni przeciwnicy

Ważne postacie niezależne na mapie

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się mapa lokacji Kłomnica (Fyke Isle), czyli obszarów zlokalizowanych w południowej części Velen. Na mapie atlasu świata zaznaczyliśmy m.in. ważne obszary z okolic Kłomnicy, a także wszystkie drogowskazy odnajdywane w Kłomnicy i jej pobliżu.

Kłomnica: Opis lokacji

Kłomnica (Fyke Isle) jest jedną z dwóch najbardziej wysuniętych na południe lokacji w Velen. To jednocześnie najbardziej wyludniony teren, który przyjdzie ci przemierzać. Nie znajdziesz tutaj żadnego stałego osiedla ludzkiego. Czeka na ciebie natomiast szereg silnych potworów do pokonania oraz skarbów do odnalezienia.

Z racji wysokiego poziomu trudności odradza się zapuszczanie w te tereny przed osiągnięciem 15 poziomu doświadczenia. Powyższa mapa przedstawia wszystkie ciekawe miejsca jakie spotkasz w tej lokacji - obozy bandytów, miejsca mocy, misje poszukiwania skarbów oraz drogowskazy.

Kłomnica: Najważniejsze miejsca

4. Opuszczona wieża

Rozgrywa się tutaj akcja zadania Mysia wieża, które możesz otrzymać od Keiry Metz znajdującej się nieopodal Wsi Podgaje (M4,1).

Wejście do wieży jest możliwe także wcześniej, jednak będzie ona całkowicie pusta. Możesz pozabierać wszystkie przedmioty, ale bez kaganka, który pozwoli ci na kontakt z duchami, nie wykonasz tutaj żadnej czynności.

Kłomnica: Rodzaje przeciwników

  1. Wilk (Wolf)
  2. Warg
  3. Upiór (Wraith)
  4. Baba wodna (Water Hag)
  5. Żalnica (Grave Hag)
  6. Endriaga (Endrega)
  7. Gargulec (Gargoyle)
  8. Nekker (Nekker)
  9. Alghul (Alghul)
  10. Utopiec (Drowner)
  11. Zgnilec (Rotfiend)
  12. Bagniak (Mucknixer)

Kłomnica: Ważne informacje o lokacji

Eksplorację Kłomnicy odłóż sobie na późniejszy etap rozgrywki, najlepiej po zdobyciu 15 poziomu doświadczenia. Spotkasz tutaj wielu silnych przeciwników, takich jak Żalnica (Grave Hag), Upiory, Mrocznica (Nightwraith) czy Gargulec. Mapę tą i tak odwiedzisz w trakcie wykonywania zadań dla Keiry Metz, jednak twoje zwiedzanie ograniczy się jedynie do wyspy na północy lokacji.

W południowo zachodniej części lokacji, na niewielkiej wyspie (M10,8) znajdziesz skrzynię ze schematem na Mistrzowski srebrny miecz cechu niedźwiedzia (Diagram: Ursine Silver Sword - mastercrafted). Zanim go jednak zabierzesz będziesz musiał pozbyć się kilku utopców oraz zniszczyć ich gniazdo.

Nie zapomnij odwiedzić miejsca mocy, dzięki któremu zyskasz jeden dodatkowy punkt umiejętności. Nawet jeśli nie będzie w stanie poradzić sobie z okolicznymi wrogami (Gargulec oraz Upiory na 16. poziomie) to możesz się tam dostać od południa i uniknąć jakiejkolwiek walki.