Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Wieś Podgaje, Poboczne zadania - lista, solucja Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia wszystkich pobocznych zadań powiązanych z lokacją Wieś Podgaje. W solucji informujemy m.in. jak poprawnie zbadać mysią wieżę i jak zachować się w trakcie spotkania z duchem Anabelle, gdzie odnaleźć zagininony ładunek dla Keiry Metz, jak zachować się w scenie z wszechbogiem z piwnicy oraz jak rozegrać rytuał Dziadów.

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Mysia wieża (A Towerful of Mice) - solucja

Jedna z przykładowych grup duchów - odnajduj je z pomocą magicznego kaganka - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Wieś Podgaje, Poboczne zadania - lista, solucja - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Jedna z przykładowych grup duchów - odnajduj je z pomocą magicznego kaganka

Zadanie to możesz otrzymać od czarownicy Keiry Metz po tym jak zbadasz z nią kryjówkę maga, pomożesz jej w pozyskaniu magicznego kaganka, odbierzesz od niej zaproszenie i spotkasz się ponownie z nią w ramach pobocznego questu Zaproszenie od Keiry Metz (An Invitation from Keira Metz). Dla przypomnienia przebywa ona w chatce w lesie niedaleko Wsi Podgaje (Midcopse) (M4,1). Po odebraniu nowego zlecenia musisz wyruszyć do wyspy Kłomnica (Fyke Isle). Jeśli jeszcze tam nie byłeś to odszukaj w pobliżu chatki wiedźmy łódkę i dopłyń nią do miejsca zaliczania zadania. Jeżeli odwiedzałeś już wyspę to najlepiej jest skorzystać z opcji szybkiej podróży (drogowskazy).

Zanim rozpoczniesz eksplorację wyspy umieść otrzymany od Keiry magiczny kaganek w aktywnym slocie inwentarza. Używanie tego przedmiotu będzie wymagane do odnajdywania duchów powiązanych z pobocznym celem tego questu. Wyrusz w stronę wieży. Po drodze Geralt napotka zgnilców (Rotfiend), utopców (Drowners), baby wodne (Water Hag) oraz ghule (Ghouls) i pilnuj się podczas walk z większymi grupami potworów. Zanim zajmiesz się zbadaniem wnętrza wieży rozejrzyj się wokół niej. Zlokalizuj z pomocą magicznego kaganka trzy nawiedzone miejsca z duchami (jest to opcjonalne zajęcie) - są one niedaleko wejścia do ogrodzonego obszaru, na południowym krańcu wyspy i na tyłach wieży.

Skorzystaj z dźwigni na ścianie żeby odsłonić tajne przejście do laboratorium - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Wieś Podgaje, Poboczne zadania - lista, solucja - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Skorzystaj z dźwigni na ścianie żeby odsłonić tajne przejście do laboratorium

Wieża ma tylko jedno dostępne wejście. Odszukaj na parterze kolejne nawiedzone miejsce i przyjrzyj się duchom. Przy okazji sprawdź martwe szczury, ślady krwi i leżące na podłodze noże. Zlokalizuj następnie schody prowadzące do piwnicy. Tam do obejrzenia jest następna wizja. Powróć na parter i rozpocznij przemarsz ku wyższym poziom wieży. Po drodze odnajdziesz dwa kolejne nawiedzone miejsca (sprawdź też skrzynię przy łóżku - są w niej wyjątkowo cenne skarby).

Po dotarciu na najwyższy poziom wysłuchaj rozmowy z Keirą i przyjrzyj się dużym rysom na podłodze. Po lewej stronie jest interaktywna dźwignia (użyj wiedźmińskich zmysłów) i pociągnięcie za nią odblokuje tajne przejście. Schody doprowadzą Geralta do laboratorium Alexandra. W laboratorium jest m.in. kilka notatek oraz nowa skrzynia ze skarbami. Najważniejsze jest to żeby z pomocą magicznego kaganka zlokalizować ducha odpowiedzialnego za klątwę - Anabelle.

Możesz pomóc Anabelle lub stoczyć z nią serię walk - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Wieś Podgaje, Poboczne zadania - lista, solucja - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Możesz pomóc Anabelle lub stoczyć z nią serię walk

Opisywany quest możesz zakończyć na dwa główne sposoby. Jeśli chcesz możesz w trakcie rozmowy z Anabelle zgodzić się na dostarczenie jej szczątków (Anabelle's Remains) do Grahama. Opuść wieżę, wskocz do łódki i wyrusz na północ do Wsi Rudnik (Oreton). Odszukaj tu chatkę Grahama, porozmawiaj z nim i przekaż mu szczątki. Po oddaleniu się od chatki usłyszysz krzyk Grahama. Powróć do chatki, a odkryjesz, że mężczyzna nie żyje. Możesz już ponownie spotkać się z Keirą Metz - powiedz jej o zdjęciu klątwy i o śmierci Grahama. Od czarownicy otrzymasz kolejne zadanie - Przyjacielska przysługa (A Favor for a Friend).

Innym rozwiązaniem tego zadania jest nie pomaganie Anabelle. W takiej sytuacji podjęcie próby opuszczenia wieży lub poruszenie w trakcie rozmowy tematu odnalezionych zwłok doprowadzi do rozpoczęcia pojedynku z upiorem. W trakcie tej walki polegaj przede wszystkim na znaku wiedźmińskim Yrden. Anabelle po tym jak straci trochę paska zdrowia rzuci się do ucieczki. Musisz ją dopaść i przystąpić do kolejnego pojedynku, który nie zakończy się jednak ostatecznym zwycięstwem. Wysłuchaj rozmowy na odległość z Keirą i udaj się do Wsi Rudnik (Oreton) żeby spotkać się z Grahamem. Wyjaśnij mężczyźnie całą sytuację i powróć razem z nim do mysiej wieży. Wyrusz z powrotem w stronę najwyższego piętra wieży, eliminując po drodze kilka upiorów. Obejrzyj tu scenkę ukazującą śmierć Grahama oraz zdjęcie klątwy z Anabelle. Podobnie jak w przypadku pierwszego wariantu powróć na sam koniec do Keiry Metz. Od czarownicy otrzymasz kolejne zadanie - Przyjacielska przysługa (A Favor for a Friend).

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Przyjacielska przysługa (A Favor for a Friend) - solucja

Miejsce odnalezienia paczki dla Keiry - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Wieś Podgaje, Poboczne zadania - lista, solucja - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Miejsce odnalezienia paczki dla Keiry

To kolejne zadanie zlecane przez czarownicę Keirę Metz przebywającą w lesie niedaleko Wsi Podgaje (Midcopse) (M4,1). Geralt może otrzymać ten quest po ukończeniu dla Keiry opcjonalnego zadania Mysia wieża, ale tylko jeśli zgodzi się na wyświadczenie kobiecie kolejnej przysługi. Na poszukiwania zaginionego ładunku musisz wyruszyć na północny-zachód, w pobliże Alei Wisielców (Hangman's Alley). Po dotarciu na miejsce zabezpiecz okolicę (mogą tu przebywać utopce i baby wodne), a następnie odszukaj ślady wozu na błotnistym podłożu (użyj wiedźmińskich zmysłów). Musisz zacząć podążać za nimi, kierując się w stronę lasu. Dotrzesz do zniszczonego wozu - zbadaj tu ślady, dokonując między innymi oględzin zwłok przy drzewie (znajdziesz przy nich list). Na koniec zlokalizuj interaktywny pojemnik przy wozie i zabierz z niego paczkę dla Keiry (Package for Keira).

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie