Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zlecenia wiedźmińskie | Kasztel Wrońce | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Zlecenia wiedźmińskie w pobliżu Kasztelu Wrońce

Zlecenie: Skrzekacz (Contract: Shrieker)

Cały czas używaj wiedźmińskich zmysłów, bo niektóre ślady są bardziej od siebie oddalone - Zlecenia wiedźmińskie | Kasztel Wrońce | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Cały czas używaj wiedźmińskich zmysłów, bo niektóre ślady są bardziej od siebie oddalone

O możliwości zaliczenia tego zadania dowiesz się dzięki odczytaniu notatki po wejściu w interakcję z jedną z tablic ogłoszeniowych w Velen. Udaj się do Kasztelu Wrońce (Crow's Perch) i spotkaj się z Chetem siedzącym przez jedną z chatek (M3,4). Możesz od razu wyruszyć na poszukiwania skrzekacza lub najpierw potargować się o lepszą zapłatę za wykonanie zlecenia (mężczyzna powinien przystać na około 270 koron). Nie opuszczaj jeszcze zamku, tylko najpierw udaj się na tyły chatki. Odszukaj tu chłopca o imieniu Symko i porozmawiaj z nim na temat bestii, na którą wkrótce zapolujesz. Możesz od razu zakończyć rozmowę lub użyć na Symko znaku Axii (zakładając, że jest dostatecznie rozwinięty). Uspokoi to chłopczyka.

Wyjdź z kasztelu i udaj się na wschód od niego. Po dotarciu do oznaczonego obszaru uaktywnij wiedźmińskie zmysły. Zlokalizuj martwe zwierzę i obejrzyj duże ślady skrzekacza widoczne na ziemi. W okolicy do zbadania jest też krew. Podążaj za śladami stóp potwora, pokonując po drodze niewielki strumyk i wspinając się po skałach. Zbadaj dwukrotnie ślady znajdujące się w pobliżu jaskini (odblokujesz wpis w bestiariuszu dotyczący skrzekacza) i skieruj się do jej wnętrza.

Wyceluj bombą w okolice miejsca, z którego dobiegają dźwięki - Zlecenia wiedźmińskie | Kasztel Wrońce | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wyceluj bombą w okolice miejsca, z którego dobiegają dźwięki

Po wejściu do jaskini Geralt ustali, że skrzekacz (Shrieker) znajduje się w niedostępnym miejscu i że nie można w rezultacie podjąć z nim walki. Musisz pomóc sobie petardami (bombami) i przygotować jedną z trzech zasugerowanych przez grę - Samum, Kartacz (Grapeshot) lub Gwiazdę Tańczącą (Dancing Star). Geralt powinien dysponować schematem co najmniej jednej z tych bomb, tak więc całość ogranicza się do ich przygotowania. Potrzebne składniki alchemiczne możesz sam odnaleźć lub poszukać ich w ofertach lokalnych kupców.

Po tym jak pozyskasz co najmniej jedną wymaganą bombę powróć do jaskini. Zwróć się w stronę dźwięków wydawanych przez bestię (czerwone "fale" widoczne po uaktywnieniu wiedźmińskich zmysłów), wyceluj w ich stronę bombą i rzuć nią. Poprawnie wykonana akcja powinna zaowocować tym, że skrzekacz opuści jaskinię.

Uwaga - Zanim zajmiesz się pojedynkiem ze skrzekaczem upewnij się, że Geralt dysponuje odpowiednią ilością środków lecznicych zapewniających długotrwałą regenerację zdrowia. Jeśli posiadasz schemat oleju przeciw drakonidom (Draconid Oil) to obowiązkowo nałóż go na srebrny miecz Geralta (wygranie pojedynku bez niego jest oczywiście możliwe, ale będzie trudniejsze). Nie przystępuj do walki dopóki Geralt nie awansuje na 7-8 poziom doświadczenia.

Wykonuj uniki gdy skrzekacz przeprowadza ataki z powietrza - Zlecenia wiedźmińskie | Kasztel Wrońce | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wykonuj uniki gdy skrzekacz przeprowadza ataki z powietrza

Wyjdź z legowiska potwora i wyrusz na pobliskie pole, nad którym zacznie on latać. To właśnie w tym miejscu stoczysz właściwą bitwę ze skrzekaczem. Potwór ten ma zbliżony schemat zachowania do gryfa z Białego Sadu - domyślnie lata nad polem bitwy i co pewien czas ląduje żeby przystąpić do bardziej bezpośredniej wymiany ciosów z Geraltem. Jeśli skrzekacz jest aktualnie w powietrzu to staraj się na bieżąco obserwować jego poczynania i odskakiwać na boki gdy tylko podejmie próbę zaatakowania głównego bohatera. To też dobra okazja do podleczenia się (w dalszej części bitwy), bo jego ataki z powietrza nie są częste. Nie musisz osobiście "zachęcać" skrzekacza do wylądowania, bo powinno do tego prędzej czy później dojść bez Twojego bezpośredniego udziału.

Ogłuszaj potwora, wyprowadzaj kilka szybkich ciosów i odskakuj do tyłu - Zlecenia wiedźmińskie | Kasztel Wrońce | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Ogłuszaj potwora, wyprowadzaj kilka szybkich ciosów i odskakuj do tyłu

Atakowaniem skrzekacza na dobre zajmuj się po tym jak on wyląduje. Nie śpiesz się z atakowaniem potwora, tylko staraj się zawsze zaczynać od ogłuszenia go. Warto polegać na petardach Kartacz oraz na znaku Aard. Po tym jak uda się ogłuszyć skrzekacza na kilka sekund podbiegaj do niego i wyprowadzaj 2-3 szybkie ciosy srebrnym mieczem. BARDZO ważne jest to żeby odskakiwać do tyłu po wykonaniu serii ciosów i skupiać się na unikaniu ataków potwora w walce wręcz. Są one bowiem bardzo silne i mogą dodatkowo ogłuszyć Geralta oraz wywołać u niego efekt krwawienia. W takich sytuacjach koncentruj się na regeneracji i wykonywaniu częstych uskoków. Atakowanie potwora wznawaiaj po tym jak Geralt odzyska siły i będzie mógł na spokojnie użyć na nowo bomby lub znaku Aard. W samej końcówce tego pojedynku skrzekacz rzuci się do ucieczki, ale z dogonieniem bestii i zadaniem jej śmiertelnego ciosu nie będzie problemów.

Po pokonaniu skrzekacza zbadaj jego zwłoki. Pozyskasz w ten sposób kilka cennych przedmiotów i najważniejszy z nuch to trofeum z kuroliszka (Cockatrice Trophy). Możesz już powrócić do zleceniodawcy zadania i poinformować go o zabiciu potwora. Chet będzie chciał przekazać Geraltowi złoto. Możesz odebrać zapłatę (w ustalonej wcześniej wysokości) lub pozwolić mężczyźnie na zachowanie złota.

Główna nagroda za ukończenie zlecenia wiedźmińskiego: Trofeum z kuroliszka - 10% szansa na odcięcie kończyny.

Zlecenie: Gryf na wzgórzach (Contract: The Griffin from the Highlands)

Atakuj archegryfa gdy ten wyląduje - Zlecenia wiedźmińskie | Kasztel Wrońce | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Atakuj archegryfa gdy ten wyląduje

To zlecenie wiedźmińskie staje się dostępne dopiero w dalszej części gry - sprawdzaj regularnie tablicę ogłoszeniową znajdującą się w Kasztelu Wrońce, a podczas jednej z wizyt w siedzibie barona ten nowy quest dodany zostanie do Twojego dziennika. Sam kontrakt cechuje się bardzo prostymi założeniami - musisz wyruszyć na północ od Kasztelu, bo to właśnie tę okolicę terroryzuje archegryf. W odnalezieniu potwora pomogą ci czerwone ślady (użyj wiedźmińskich zmysłów). Uwaga - Na przystąpienie do tego zlecenia nie decyduj się dopóki nie awansujesz na co najmniej 24-25 poziom, albowiem latająca bestia będzie znajdowała się na 26 poziomie doświadczenia.

Po znalezieniu się w niewielkiej odległości od archegryfa przystąp do atakowania go z wykorzystaniem kuszy, unikając jednocześnie jego ataków z powietrza (odskakuj na boki). Podobnie jak w przypadku potyczki ze zwykłym gryfem z początku gry musisz starać się nakłaniać potwora do wylądowania. Dopiero wtedy przystępuj do właściwych walk - ogłuszaj archegryfa znakiem Aard, wykorzystuj srebrny miecz z nałożonym olejkiem przeciw hybrydom i dodatkowo rzucaj w potwora bombami Kartacz. Po zamordowaniu archegryfa przeszukaj jego zwłoki, zabierz trofeum (10% szansa na odcięcie kończyny) i zdaj raport kwatermistrzowi przebywającemu w Kasztelu Wrońce. W nagrodę otrzymasz od niego złoto.

Uwaga - Archegryf pozostawia też po sobie gruczoł kwasowy (Archgriffin Acid Glan), który możesz wykorzystać do zaliczenia pobocznego zadania Mistrz płatnerstwa. Nie sprzedawaj więc tej zdobyczy.