Dishonored 2: Zdobądź ciało Paola
Aktualizacja:

Kolejnym sposobem na dostanie się do posiadłości Stiltona jest ogłuszenie wybranego przez ciebie lidera frakcji i zaniesienie jego ciała liderowi drugiej frakcji. Możesz także wybrać bezkrwawą opcję na pozbycie się obu liderów, a żeby to zrobić musisz ich ogłuszyć i zanieść do sekretnego pokoju Mindy (więcej o tym znajdziesz w dalszej części misji). Poniże wskazówki możesz wykorzystać więc do przejścia misji w sposób krwawy i bezkrwawy. Na początku skieruj się do miejsca pokazanego na obrazku, a staniesz na rozstaju dróg. Lewa droga prowadzi do Paola oraz terytorium Wyjców, a prawa do wicerewidenta Byrne'a oraz terytorium Rewidentów.
Uwaga! Wybór strony Wyjców na początku nie jest tym jedynym właściwym, ponieważ nic nie stoi na przeszkodzie, by udać się do Rewidentów, a dopiero później zająć się Paolem. Mogłoby się wydawać, że najlepszym rozwiązaniem jest jednak udanie się na początek do Rewidentów, ponieważ to właśnie w biurze Byrne'a zlokalizowany jest klucz do gabinetu Durante, w którym ukryta została kombinacja do zamka Jindosha. W obu przypadkach jednak porwanie lidera jednej ze stron spotka się z przychylnym zachowaniem tej drugiej. Na przykład niosąc ciało Byrne'a, Wyjce w zachodniej części dzielnicy pyłu nie będą cię atakować i na odwrót. W ten sposób będziesz mógł przemykać między wrogami lub po prostu ich ogłuszać bez konieczności skradania się. Na potrzeby poradnika i różnych sytuacji związanych z tym zadaniem opis wyklucza posiadanie ciała jednej ze stron. W ten sposób będziesz mógł poznać wskazówki, które pomogą ci w rozprawieniu się z wrogami obu frakcji.
Skieruj się na balkon na górze, skąd będziesz mógł ominąć główne wejście prowadzące na terytorium Wyjców i oczyść budynek z krwiogzów. Znajdziesz w nim mnóstwo kosztowności oraz schowaną w kredensie runę, zlokalizowaną na tym samym piętrze.

Po wyczyszczeniu całego budynku, skieruj się na ostatnie piętro gdzie znajdziesz otwarte okno. Po wyjściu na zewnątrz znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. Rura, która jest naprzeciwko ciebie poprowadzi cię do drugiego okna. W środku znajdziesz dwóch Gniazdostróży, dlatego miej strzałki usypiające w gotowości.

Jak tylko zbierzesz potrzebne rzeczy (w tym strzałki usypiające w łazience), wyjdź na mały balkon, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. W ten sposób ominąłeś całe główne wejście na terytorium Wyjców, a bar Paola znajduje się w budynku po lewej stronie. Na górze po lewej znajdziesz małe zadaszenie, na które możesz wskoczyć i dostać się za jego pomocą do środka. Zaraz po wejściu do budynku kucnij i wyeliminuj Wyjca, który stoi przy ścianie z prawej strony. Poczekaj aż obróci się do ciebie plecami i wtedy go ogłusz.

Po wyeliminowaniu Wyjca skieruj się do okna naprzeciwko, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. Zalecanym jest, by wyczyścić cały budynek z Wyjców zanim udasz się na dół, do baru, w którym siedzi Paolo. W ten sposób unikniesz niepotrzebnego alarmu związanego ze wskrzeszeniem Paola w kapliczce odmieńca, po tym, jak go ogłuszysz za pierwszym razem. Spadnij więc na poniższy balkon i wejdź do środka.

Na tym samym piętrze, na końcu, znajdziesz gabinet Paola. Znajdziesz tutaj aż dwa obrazy (jeden wisi w jego gabinecie, a drugi w łazience) oraz kapliczkę odmieńca, która zawiera dwie runy.

Po zebraniu kosztowności skieruj się na niższe piętro gdzie znajdziesz dwóch strażników. Jeden śpi na pryczy, a drugi patroluje pomieszczenie. Jak tylko patrolujący teren strażnik się odwróci, zajdź go z tyłu i podduś. Ważnym jest tutaj fakt, iż musisz podnieść jego ciało zaraz po ogłuszeniu, ponieważ jeżeli będziesz zbyt blisko śpiącego strażnika, dźwięk opadającego ciała go obudzi. Na tym samym piętrze znajdziesz główną sypialnię Paola, w której znajduje się skrzynia z kosztownościami. W głównym pomieszczeniu znajdziesz kolejną skrzynię, a w niej schemat - Kolczasta skorupa granatu.

Udaj się teraz do piwnicy, gdzie znajdziesz jednego Wyjca strzegącego pojmanego rewidenta. Znajdziesz tutaj pierwszy kościany amulet oraz drugi schemat - Dodatkowe uzwojenie. Wyjdź małą wnęką z piwnicy i przejdź pod bramą, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. Jest to część głównego dziedzińca, który możesz wyczyścić i zebrać kolejne monety. Na początku ogłusz trzy kobiety, które podpierają ściany. Po zlikwidowaniu kobiet wskocz na podest na środku i skocz na patrolującego teren wyjca. Ciała wszystkich wyjców możesz ukryć w wyczyszczonym przez ciebie budynku po prawej stronie. Zanim wrócisz do baru Paola możesz zająć się wyjcami patrolującymi ulicę, ale nie jest to koniecznością.

Wróć teraz na pierwsze piętro i wyjdź z mieszkania od strony baru, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. Zlikwiduj Wyjca siedzącego przy stoliku i ukryj jego ciało w środku. Po jego lewej stronie znajdziesz wejście do biura Durante, w którym schowany został kościany amulet, klucz do studia srebrorytu oraz kombinacja do zamka Jindosha. Klucz niestety posiada wicerewident Byrne, dlatego będziesz musiał udać się do jego biura, by go wykraść w późniejszym etapie rozgrywki.

Zabierz teraz ze stolika butelkę i skieruj się na widoczne na obrazku zadaszenie. Musisz rzucić butelką, by przerwać muzykom ich czynność i umożliwić rozdzielenie się strażników wraz ze stojącym na środku Paolem. Nie ma z góry narzuconej, jednej możliwości ich rozdzielenia, ale jak tylko nadarzy się okazja, skocz na Paola i ogłusz go, po czym zabij wszystkie szczury, które cię zaczną atakować i udaj się do gabinetu Paola, w którym się odrodzi. Jak tylko nadarzy się druga okazja, ogłusz go ponownie, by uzyskać jego ciało. Ciało Paola możesz teraz zanieść na terytorium Rewidentów, by ci cię nie atakowali i zająć się drugą stroną konfliktu.

Jedna z możliwości pokazana została na powyższym obrazku. Pod tobą znajduje się jeden z muzyków, dwóch kolejnych (jeden strażnik) siedzi przy barze, drugi strażnik stoi przy ścianie, a Paolo znajduje się na środku. Na początku ogłusz cywila pod tobą, a potem użyj strzałki usypiającej na stojącej przy ścianie kobiecie, po czym doskocz do Paola i ogłusz go zanim ten zorientuje się co się stało.
Uwaga! Po drugim ogłuszeniu Paola zabierz mu jego "magiczną rękę", dzięki której odradza się w kapliczce. Po przeszukaniu Paola otrzymasz także aż trzy kościane amulety.
- Dishonored 2 - poradnik do gry
- Dishonored 2: Poradnik do gry
- Dishonored 2: Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Wejdź do posiadłości Aramisa Stiltona
- Dishonored 2: Zdobądź ciało Paola
- Dishonored 2: Zdobądź ciało wicerewidenta Byrne'a
- Dishonored 2: Skaż przywódców na wygnanie
- Dishonored 2: Zamek Jindosha - Jak rozwiązać zagadkę?
- Dishonored 2: Działania specjalne Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Sekrety Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Witam. Zauważyłam że nie jest tu podane jedno działanie specjalne do misji 3. Na początku rozdziału kiedy wysiadamy z kolejki to za nami w wodzie znajduje się wrak łodzi. Należy się do niego dostać i zebrać z niego wszystkie fanty. Łódź wystaje w połowie z wody więc nie jest ciężko ją znaleźć. U mnie w podsumowaniu misji pisało: Udało się wypłynąć z zatopionej łodzi, a sama nazwa działania brzmi "Zatopiony wrak"
Przed wejściem na piętro do czarnorynkowego sklepu warto dać monetę biedakowi na parterze - ujawni pewne szczegóły dotarcia do ważnego miejsca w misji głównej.
W opisie dotyczącym wyboru postaci przeczytałem, że różnią się one umiejętnościami, które zostały szczegółowo opisane we wcześniejszych rozdziałach tego poradnika. Przeczytałem wszystko - rozdział podstawy /5 podrozdziałów/ oraz podrozdział Samouczek/Prolog, ale jedyna wzmianka mówi o tym, że Corvo dysponuje "mignięciem", natomiast Emily "dalekim chwytem". Nie znalazłem, żadnego szczegółowego opisu umiejętności. Oślepłem, czy brakuje mi jakiejś części poradnika?!
Aktualnie gram po raz 3 i nigdy nie miałam takich wyników. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Gdzie bym nie sprawdzała, na każnej stronie podają 10 run do zebrania i 2 kapliczki...
Jeśli chodzi o misję 9 - Śmierć cesarzowej - Dostań się do Dunwall Tower.
To w poradniku nie zauważyłem informacji o drugiej możliwości przedostania się na przyległe tereny zamku Dunwall Tower. Czyli, z zamkniętego magazynu rewidentów, po przez kanał w Coldride.
Owszem. Da się tamtędy wejść do sekcji z kanałami pod Dunwall Tower, ale nie ma tam nic godnego uwagi. Twórcy nie zdecydowali się nawet na dorzucenie jednej monety w tamtym rejonie. Ogólnie rzecz biorąc wszędzie jest kilka prowadzących do celu dróg. Nie ma tej jedynej najlepszej, ani tej jedynej właściwej, dlatego jest to tylko i wyłącznie decyzja gracza, z której drogi skorzysta. Pozdrawiam.
Witam. Mam małą uwagę dotyczącą misji 8 - Wielki Pałac - Znajdź wejście do Wielkiego Pałacu.
Dotyczy miejsca, jakby placu przed frontowym wejściem do sklepu czarnorynkowego, oświetlonego reflektorem. Rzeczywiście wszystko jest tak jak opisano w poradniku, też tak miałem, czyli czeka na nas pięciu wrogich Wyjców.
Ale przy prawidłowym przechodzeniu gry, sytuacja w tym miejscu jest inna, oczekujących Wyjców nie ma, a jest pojawiający się po raz ostatni w tej grze grający Muzyczny duet z dwoma słuchaczami. Którego wysłuchanie powoduje zaliczenie osiągnięcia, trofeum Pieśni Serkonos czyli Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek. Nasuwa się pytanie, dlaczego są Wyjce, a nie ma Muzycznego duetu. Jest to spowodowane tym, że w poprzednich misjach 2 i 6 gdy ich spotykamy, nie zachowaliśmy odpowiedniej ostrożności przy słuchaniu ich śpiewanego utworu. Musimy wysłuchiwać całych piosenek od początku do końca, nie możemy muzyków wystraszyć naszym postępowaniem i w ogóle nie okradamy sklepów czarnorynkowych, bo duet w misji 8 się nie pojawi. W kryjówce gangu Howlers, tam gdzie spotykamy po raz drugi Paula, musimy wysłuchać utworu muzycznego ukryci zza baru i tylko z tego miejsca, bo gra nie zaliczy innego.
panowie gdzie jest Działanie #5 - Kapsuła czasu
bo nie mogę znaleźć.
Na 99% spowodowane jest to bugiem dotyczącym dwóch wiedźm, które zastawiły na ciebie pułapkę w uliczce, po prawej stronie ściany światła (tej początkowej). Błąd znany i znienawidzony. Spróbuj wczytać save i użyć dwóch strzałek usypiających na omawianych wrogach, albo totalnie je zignoruj. Wtedy nie powinieneś otrzymać żadnego zabójstwa. Ta sama sytuacja dzieje się w przypadku dokerów w misji ósmej.
Może być też, że pod koniec misji w piwnicach podpalając gniazda krwiogzów, przypadkiem zabijasz nieprzytomną wiedźmę. Pzdr.
@Adamus - Racja, do poprawy.
Drodzy czytelnicy! Jeżeli znajdziecie sekrety w grze, których jakimś cudem nie ma w poradniku (przede wszystkim działania specjalne), to podzielcie się nimi w komentarzu. Z chęcią zobaczę co pominąłem przy przechodzeniu poszczególnych misji. Aktualizacja poradnika już niedługo!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
