Dishonored 2: Zdobądź ciało wicerewidenta Byrne'a
Aktualizacja:

Uwaga! Tak jak napisane zostało to w poprzednim rozdziale, poradnik skupi się na sytuacji, w której nie posiadasz ciała Paola, a więc musisz przejść między Rewidentami w ukryciu. W przypadku kiedy posiadasz jego ciało, możesz bez przeszkód udać się aż pod biuro wicerewidenta Byrne'a i go ogłuszyć. Ważnym jest tutaj, by zaopatrzyć się w kilka strzałek usypiających. Jeżeli takowych nie posiadasz, udaj się do czarnorynkowego sklepu zlokalizowanego pośrodku terytoriów dwóch frakcji, by odnowić ich zasoby. Wejście do czarnorynkowego sklepu znajduje się na powyższym obrazku. Droga w lewo prowadzi do Wyjców, a na wprost do Rewidentów. Sam sklep znajduje się z prawej strony.

Skieruj się na główną ulicę i wejdź na skały po lewej stronie, by zakraść się do pierwszego Rewidenta. Uważaj na strażnika kręcącego się na balkonie, a jeżeli go zauważysz, poczekaj aż skieruje się w drugą stronę. Po ogłuszeniu pierwszego, wskocz na balkon i zlikwiduj drugiego.

Zauważysz także dwóch rewidentów, którzy przeprowadzają egzekucję na cywilach z błahego powodu. Możesz temu zapobiec jeżeli będziesz odpowiednio szybki, ale niestety nie otrzymasz za to żadnej nagrody czy dodatkowego działania. Możesz natomiast otrzymasz kolejnych rewidentów, którzy będą przeszukiwać teren. Niezależnie od sytuacji pozbądź się tych dwóch strażników, by umożliwić przejście do dalszej części lokacji.

Udaj się teraz do alejki zlokalizowanej po prawej stronie od widoków na miasto, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. Zlikwiduj dwóch strażników i rozbrój pułapkę, a po skończonej czynności zajrzyj do środka domu przez pierwsze okno gdzie zobaczysz zablokowane drzwi (uważaj na drugą pułapkę). Musisz zniszczyć deskę je blokujące, by móc się dostać do czarnorynkowego sklepu, jeżeli chcesz go obrabować. Oczywiście użyj kuszy, jeśli chcesz zrobić to po cichu.

Udaj się teraz do budynku, w którym znajduje się czarnorynkowy sklep i dostań się po schodach na wyższe piętro. Na powyższym obrazku widać schody, prowadzące do wymaganego miejsca, po prawej znajduje się sklep, a na końcu holu zablokowane, tylne wejście do niego. Na pierwszym piętrze znajdziesz drzwi do mieszkania, które otworzysz tylko wtedy, kiedy zniszczysz drewnianą blokadę opisaną w poprzednim akapicie. W głównym pokoju mieszkania, na półce obok biurka znajdziesz Srebroryt ślubny, na którym zapisana została wskazówka odnośnie kodu do tylnych drzwi czarnorynkowego sklepu. Notatka ta zawierać będzie słowa "W miesiącu X ślub, Miłość aż po grób". W tym przypadku miesiąc X to nazwa własna miesiąca, która zapisana została na twojej kartce.

Z taką wiedzą podejdź do holu gdzie znajdziesz kalendarz wiszący na ścianie pokazujące dane, które zostały przedstawione na powyższym obrazku. W moim przypadku był to miesiąc deszczu, a więc "rain". Z kalendarza wynika, że miesiąc "rain" przypada jako 4, a oznaczona czerwonym okręgiem liczba jest kontynuacją kodu, czyli 413. Teraz wystarczy, że wrócisz do tylnych drzwi czarnorynkowego sklepu, wpiszesz kod do drzwi i ogłuszysz sprzedawczynię. Oprócz typowego uzbrojenia znajdziesz tu mapę domu Aramisa Stiltona (którą można zebrać będąc na miejscu) oraz kościany amulet.

Wróć teraz do miejsca, w którym rozprawiłeś się z Rewidentami i udaj się po schodach w stronę przyczółku. Uważaj na kręcące się tam wilczary oraz strażników, dlatego wskocz na podwyższenie jak tylko będzie taka możliwość. Przy następnej walce będzie wymagana od ciebie doskonała precyzja i szybkość, dlatego przygotuj sobie strzałki usypiające. W momencie jak dwóch rewidentów na dole będą w odpowiedniej odległości od siebie, uśpij białego wilczara i pozbądź się strażników zanim ci zdążą zorientować się co się stało. Czynność powtórz z dwoma strażnikami oraz wilczarem na ulicy. Koniecznie trzymaj się z dala od psów, ponieważ na wyższych poziomach trudności są w stanie wyczuć twoją postać z bardzo dalekich odległości.

Niezależnie od tego w jaki sposób rozprawiłeś się z przeciwnikami, udaj się do głównego wejścia, gdzie czekać będzie kilku kolejnych strażników. Na początku zajmij się tym, który siedzi za biurkiem, a dopiero później tym, który patroluje hol. Skorzystaj z gzymsu na górze, by przeprowadzić rozpoznanie terenu (patrz obrazek). Za postacią na obrazku znajduje się okno, a za nim drewniane rusztowanie. Jest to najlepsze miejsce do ukrywania ciał ogłuszonych wrogów.

Jak tylko rozprawisz się z przeciwnikami, skieruj się do pokazanej na obrazku alejki po lewej stronie. Na końcu drogi skręć w lewo i wskocz na podwyższenie, a stamtąd na rury. Na piętrze znajdziesz opuszczone mieszkanie Corvo Attano, a w jego sypialni skrytkę, w której umieszczony został przedmiot kolekcjonerski do twojej kajuty - Trofeum z Ostrza Verbeny oraz wielorybia kość. Zniszcz deski blokujące okno, by się dostać do środka. Odnalezienie skrytki wiąże się z wypełnieniem opcjonalnego działania specjalnego.

Skieruj się teraz na główne schody przyczółku Rewidentów, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. Po prawej znajduje się małe biuro ze strażnikiem przy biurku, a po lewej pomieszczenie z dwoma strażnikami. Pomieszczenie z lewej patroluje jeden z rewidentów, dlatego zajmij się nim w pierwszej kolejności. Drugi rewident, czyli ten który śpi na pryczy, ma przy sobie klucz do pokoju konfiskaty. Sam pokój znajduje się w pomieszczeniu, w którym widać było pierwszego strażnika. Znajdziesz tam kolejną runę oraz wielorybią kość i kosztowności.

Skieruj się teraz na schody i dostań się na wyższe piętro, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. Za posągiem po prawej stronie stoi kolejny rewident, dlatego wskocz przez pierwsze okno po prawej stronie i zajdź go od tyłu.

Pierwsze pomieszczenie będzie zablokowane, ale jeśli wskoczysz na półkę znajdziesz małą wnękę, przez którą będziesz mógł się prześlizgnąć (patrz obrazek). Po drugiej stronie zauważysz już stojącego strażnika.
Uwaga! W oddali usłyszysz także rozmowę dwóch innych rewidentów. W trakcie kiedy zajmiesz się ciałem stojącego strażnika, jeden z rozmawiających pójdzie na patrol i będzie chciał wejść do sąsiadującego pomieszczenia. Ustaw się na półce z książkami, by go zaskoczyć i ogłuszyć. Po przeciwnej stronie, w pomieszczeniu, znajdziesz modlącego się nad duszą swoje brata rewidenta, którego także wyeliminuj.

Bezpośrednio nad nim znajdziesz balkon, na który dostań się za pomocą mignięcia lub dalekiego chwytu i udaj się w stronę gabinetu wicerewidenta Byrne'a. Znajdziesz się w końcu w miejscu pokazanym na obrazku. Bezpośrednio pod tobą znajduje się dwóch modlących się rewidentów, a przy biurku stoi Byrne. Wskocz na żyrandol, zeskocz na Byrne'a i znokautuj go (tylko w przypadku niższych poziomów trudności) lub użyj mignięcia za jego plecy i podduś go standardowym sposobem. Po wyeliminowaniu Byrne'a podejdź do rewidenta po prawej stronie, a dopiero później do tego po lewej. W ten sposób żaden z nich cię nie zauważy. Na biurku przy oknie leżeć będzie notatka - Raport wicerewidenta oraz klucz Durante'a, który potrzebny będzie do otwarcia drzwi w jego biurze znajdującym się nad barem Paola. W biurku znajdziesz także kolejny kościany amulet.

Zanim zabierzesz ciało Byrne'a i opuścisz przyczółek, wskocz na balkon po przeciwnej stronie od tego, którym tu przyszedłeś. Na górze znajdziesz kolejny obraz oraz audiograf.
- Dishonored 2 - poradnik do gry
- Dishonored 2: Poradnik do gry
- Dishonored 2: Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Wejdź do posiadłości Aramisa Stiltona
- Dishonored 2: Zdobądź ciało Paola
- Dishonored 2: Zdobądź ciało wicerewidenta Byrne'a
- Dishonored 2: Skaż przywódców na wygnanie
- Dishonored 2: Zamek Jindosha - Jak rozwiązać zagadkę?
- Dishonored 2: Działania specjalne Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Sekrety Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Witam. Zauważyłam że nie jest tu podane jedno działanie specjalne do misji 3. Na początku rozdziału kiedy wysiadamy z kolejki to za nami w wodzie znajduje się wrak łodzi. Należy się do niego dostać i zebrać z niego wszystkie fanty. Łódź wystaje w połowie z wody więc nie jest ciężko ją znaleźć. U mnie w podsumowaniu misji pisało: Udało się wypłynąć z zatopionej łodzi, a sama nazwa działania brzmi "Zatopiony wrak"
Przed wejściem na piętro do czarnorynkowego sklepu warto dać monetę biedakowi na parterze - ujawni pewne szczegóły dotarcia do ważnego miejsca w misji głównej.
W opisie dotyczącym wyboru postaci przeczytałem, że różnią się one umiejętnościami, które zostały szczegółowo opisane we wcześniejszych rozdziałach tego poradnika. Przeczytałem wszystko - rozdział podstawy /5 podrozdziałów/ oraz podrozdział Samouczek/Prolog, ale jedyna wzmianka mówi o tym, że Corvo dysponuje "mignięciem", natomiast Emily "dalekim chwytem". Nie znalazłem, żadnego szczegółowego opisu umiejętności. Oślepłem, czy brakuje mi jakiejś części poradnika?!
Aktualnie gram po raz 3 i nigdy nie miałam takich wyników. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Gdzie bym nie sprawdzała, na każnej stronie podają 10 run do zebrania i 2 kapliczki...
Jeśli chodzi o misję 9 - Śmierć cesarzowej - Dostań się do Dunwall Tower.
To w poradniku nie zauważyłem informacji o drugiej możliwości przedostania się na przyległe tereny zamku Dunwall Tower. Czyli, z zamkniętego magazynu rewidentów, po przez kanał w Coldride.
Owszem. Da się tamtędy wejść do sekcji z kanałami pod Dunwall Tower, ale nie ma tam nic godnego uwagi. Twórcy nie zdecydowali się nawet na dorzucenie jednej monety w tamtym rejonie. Ogólnie rzecz biorąc wszędzie jest kilka prowadzących do celu dróg. Nie ma tej jedynej najlepszej, ani tej jedynej właściwej, dlatego jest to tylko i wyłącznie decyzja gracza, z której drogi skorzysta. Pozdrawiam.
Witam. Mam małą uwagę dotyczącą misji 8 - Wielki Pałac - Znajdź wejście do Wielkiego Pałacu.
Dotyczy miejsca, jakby placu przed frontowym wejściem do sklepu czarnorynkowego, oświetlonego reflektorem. Rzeczywiście wszystko jest tak jak opisano w poradniku, też tak miałem, czyli czeka na nas pięciu wrogich Wyjców.
Ale przy prawidłowym przechodzeniu gry, sytuacja w tym miejscu jest inna, oczekujących Wyjców nie ma, a jest pojawiający się po raz ostatni w tej grze grający Muzyczny duet z dwoma słuchaczami. Którego wysłuchanie powoduje zaliczenie osiągnięcia, trofeum Pieśni Serkonos czyli Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek. Nasuwa się pytanie, dlaczego są Wyjce, a nie ma Muzycznego duetu. Jest to spowodowane tym, że w poprzednich misjach 2 i 6 gdy ich spotykamy, nie zachowaliśmy odpowiedniej ostrożności przy słuchaniu ich śpiewanego utworu. Musimy wysłuchiwać całych piosenek od początku do końca, nie możemy muzyków wystraszyć naszym postępowaniem i w ogóle nie okradamy sklepów czarnorynkowych, bo duet w misji 8 się nie pojawi. W kryjówce gangu Howlers, tam gdzie spotykamy po raz drugi Paula, musimy wysłuchać utworu muzycznego ukryci zza baru i tylko z tego miejsca, bo gra nie zaliczy innego.
panowie gdzie jest Działanie #5 - Kapsuła czasu
bo nie mogę znaleźć.
Na 99% spowodowane jest to bugiem dotyczącym dwóch wiedźm, które zastawiły na ciebie pułapkę w uliczce, po prawej stronie ściany światła (tej początkowej). Błąd znany i znienawidzony. Spróbuj wczytać save i użyć dwóch strzałek usypiających na omawianych wrogach, albo totalnie je zignoruj. Wtedy nie powinieneś otrzymać żadnego zabójstwa. Ta sama sytuacja dzieje się w przypadku dokerów w misji ósmej.
Może być też, że pod koniec misji w piwnicach podpalając gniazda krwiogzów, przypadkiem zabijasz nieprzytomną wiedźmę. Pzdr.
@Adamus - Racja, do poprawy.
Drodzy czytelnicy! Jeżeli znajdziecie sekrety w grze, których jakimś cudem nie ma w poradniku (przede wszystkim działania specjalne), to podzielcie się nimi w komentarzu. Z chęcią zobaczę co pominąłem przy przechodzeniu poszczególnych misji. Aktualizacja poradnika już niedługo!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
