Dishonored 2: Wymagania sprzętowe
Aktualizacja:

Studio Arkane przeszło długą drogę podczas tworzenia gier z serii Dishonored. Pierwsza część korzystała z silnika graficznego Unreal Engine, który nie spełniłby wymagań stawianych dzisiejszym grom odnośnie wyświetlanej grafiki. Studio zdecydowało się więc na zmodyfikowanie istniejącego już silnika id Tech 5 i stworzenie za jego pomocą narzędzi w Void Engine. Void Engine korzysta ze wszystkich nowoczesnych technik renderowania obrazu (physically based rendering). Daje nam to bardzo realistyczne odzwierciedlenie oświetlenia sceny czy jej cieniowania co w połączeniu z bardzo dobrą stylistyką, daje świetne rezultaty. Dishonored 2 jest grą bardzo ładną i definitywnie zasługuje na miano jednej z najlepiej wyglądających gier 2016 roku. Ilość detali zawartych w jednej scenie jest ogromna, nawet na niskich ustawieniach graficznych, a każdy element został starannie wykonany. Pierwsza wersja Dishonored 2 nie obyła się jednak bez spadków wydajnościowych spowodowanych słabą optymalizacją. Do momentu wydania patcha 1.3 karty graficzne pokroju GTX 1060 6GB czy Radeon RX480 nie radziły sobie z grą w 60 klatkach na sekundę, ale na szczęście twórcy pracują nad jej usprawnieniem i na dzień dzisiejszy (patch 1.3) jest w pełni grywalna nawet na kartach graficznych z niskiej półki. Poradnik stworzono w oparciu o platformę PC posiadającym procesor Intel Core i5 4460, kartę graficzną Radeon R9 270x 2GB oraz 8GB DDR3 RAM. W wersji 1.0 gra była całkowicie niegrywalna w rozdzielczości 1920x1080, nawet na najniższych detalach. Grę trzeba było uruchomić w rozdzielczości 900p ze względu na niską ilość pamięci graficznej VRAM. Od patcha 1.3 zostało to na szczęście naprawione i można bez problemu grać na detalach średnio-wysokich w fullHD (30-50fps).
Podsumowując: Mimo wyżej wymienionych zgrzytów na premierę, w wersji 1.3 Dishonored 2 jest grą bardzo dobrą od strony technicznej. Brak błędów silnika, crashy czy innych spowodowało, że uplasowała się wyżej niż dzisiejsze gry AAA, które borykają się z ogromnymi problemami technicznymi. Jednak trzeba wspomnieć, że do patcha 1.3, gra chodziła bardzo źle.
Tryby gry
- Singleplayer - Tak
- Kooperacja offline (Split screen/Hot Seat) - Nie
- Kooperacja online - Nie
- Multiplayer - Nie
Nasz sprzęt
Poradnik do Dishonored 2 został przygotowany w oparciu o platformę PC na poniższej konfiguracji:
- Procesor - Intel Core i5 4460
- Karta graficzna - MSI Radeon R9 270x
- Pamięć RAM - 8GB
- Pamięć karty graficznej - 2GB
- System operacyjny - Windows 10 Pro 64bit
Na powyższej konfiguracji gra Dishonored działała bez zarzutu (tylko z patchem 1.3). Przez całą rozgrywkę nie pojawiły się żadne spadki wydajności czy błędy graficzne.
Dishonored 2 - Wymagania sprzętowe
Wymagania minimalne:
- System operacyjny: Windows 7/8/10 64bit
- Procesor: Intel Core i5 2400 lub AMD FX 8320
- Karta graficzna: Nvidia GTX 660 2GB lub AMD Radeon 7970 3GB
- Pamięć: 8GB RAM
- Wymagane miejsce na dysku HDD: 60 GB
- DirectX - DirectX 11.0
Wymagania rekomendowane:
- System operacyjny: Windows 10 64bit
- Procesor: Intel Core i7 4770 lub AMD FX 8350
- Karta graficzna: Nvidia GTX 1060 6GB lub AMD Radeon RX480 8GB
- Pamięć: 16GB RAM
- Wymagane miejsce na dysku HDD: 60 GB
- DirectX - DirectX 11.0
Komentarze czytelników
Witam. Zauważyłam że nie jest tu podane jedno działanie specjalne do misji 3. Na początku rozdziału kiedy wysiadamy z kolejki to za nami w wodzie znajduje się wrak łodzi. Należy się do niego dostać i zebrać z niego wszystkie fanty. Łódź wystaje w połowie z wody więc nie jest ciężko ją znaleźć. U mnie w podsumowaniu misji pisało: Udało się wypłynąć z zatopionej łodzi, a sama nazwa działania brzmi "Zatopiony wrak"
Przed wejściem na piętro do czarnorynkowego sklepu warto dać monetę biedakowi na parterze - ujawni pewne szczegóły dotarcia do ważnego miejsca w misji głównej.
W opisie dotyczącym wyboru postaci przeczytałem, że różnią się one umiejętnościami, które zostały szczegółowo opisane we wcześniejszych rozdziałach tego poradnika. Przeczytałem wszystko - rozdział podstawy /5 podrozdziałów/ oraz podrozdział Samouczek/Prolog, ale jedyna wzmianka mówi o tym, że Corvo dysponuje "mignięciem", natomiast Emily "dalekim chwytem". Nie znalazłem, żadnego szczegółowego opisu umiejętności. Oślepłem, czy brakuje mi jakiejś części poradnika?!
Aktualnie gram po raz 3 i nigdy nie miałam takich wyników. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Gdzie bym nie sprawdzała, na każnej stronie podają 10 run do zebrania i 2 kapliczki...
Jeśli chodzi o misję 9 - Śmierć cesarzowej - Dostań się do Dunwall Tower.
To w poradniku nie zauważyłem informacji o drugiej możliwości przedostania się na przyległe tereny zamku Dunwall Tower. Czyli, z zamkniętego magazynu rewidentów, po przez kanał w Coldride.
Owszem. Da się tamtędy wejść do sekcji z kanałami pod Dunwall Tower, ale nie ma tam nic godnego uwagi. Twórcy nie zdecydowali się nawet na dorzucenie jednej monety w tamtym rejonie. Ogólnie rzecz biorąc wszędzie jest kilka prowadzących do celu dróg. Nie ma tej jedynej najlepszej, ani tej jedynej właściwej, dlatego jest to tylko i wyłącznie decyzja gracza, z której drogi skorzysta. Pozdrawiam.
Witam. Mam małą uwagę dotyczącą misji 8 - Wielki Pałac - Znajdź wejście do Wielkiego Pałacu.
Dotyczy miejsca, jakby placu przed frontowym wejściem do sklepu czarnorynkowego, oświetlonego reflektorem. Rzeczywiście wszystko jest tak jak opisano w poradniku, też tak miałem, czyli czeka na nas pięciu wrogich Wyjców.
Ale przy prawidłowym przechodzeniu gry, sytuacja w tym miejscu jest inna, oczekujących Wyjców nie ma, a jest pojawiający się po raz ostatni w tej grze grający Muzyczny duet z dwoma słuchaczami. Którego wysłuchanie powoduje zaliczenie osiągnięcia, trofeum Pieśni Serkonos czyli Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek. Nasuwa się pytanie, dlaczego są Wyjce, a nie ma Muzycznego duetu. Jest to spowodowane tym, że w poprzednich misjach 2 i 6 gdy ich spotykamy, nie zachowaliśmy odpowiedniej ostrożności przy słuchaniu ich śpiewanego utworu. Musimy wysłuchiwać całych piosenek od początku do końca, nie możemy muzyków wystraszyć naszym postępowaniem i w ogóle nie okradamy sklepów czarnorynkowych, bo duet w misji 8 się nie pojawi. W kryjówce gangu Howlers, tam gdzie spotykamy po raz drugi Paula, musimy wysłuchać utworu muzycznego ukryci zza baru i tylko z tego miejsca, bo gra nie zaliczy innego.
panowie gdzie jest Działanie #5 - Kapsuła czasu
bo nie mogę znaleźć.
Na 99% spowodowane jest to bugiem dotyczącym dwóch wiedźm, które zastawiły na ciebie pułapkę w uliczce, po prawej stronie ściany światła (tej początkowej). Błąd znany i znienawidzony. Spróbuj wczytać save i użyć dwóch strzałek usypiających na omawianych wrogach, albo totalnie je zignoruj. Wtedy nie powinieneś otrzymać żadnego zabójstwa. Ta sama sytuacja dzieje się w przypadku dokerów w misji ósmej.
Może być też, że pod koniec misji w piwnicach podpalając gniazda krwiogzów, przypadkiem zabijasz nieprzytomną wiedźmę. Pzdr.
@Adamus - Racja, do poprawy.
Drodzy czytelnicy! Jeżeli znajdziecie sekrety w grze, których jakimś cudem nie ma w poradniku (przede wszystkim działania specjalne), to podzielcie się nimi w komentarzu. Z chęcią zobaczę co pominąłem przy przechodzeniu poszczególnych misji. Aktualizacja poradnika już niedługo!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
