Dishonored 2: Walka, skradanie i poziom chaosu
Aktualizacja:
Walka i skradanie

Walka w Dishonored 2 jest opcjonalna przez większość rozgrywki. Możesz więc omijać strażników, całkowicie ich przy tym ignorując, by dotrzeć do wymaganego celu. W trakcie takiej gry z pomocą przychodzi umiejętność skradania. Możesz wykorzystywać do tego celu różnego rodzaju zadaszenia, stoliki, wnęki czy nawet zacieniowane pomieszczenia, by prześlizgnąć się niezauważonym przez strzeżone tereny wroga. Podczas skradania ważnym elementem jest używanie specjalnie przygotowanych to tego celu umiejętności czy uzbrojenia. Podstawową, a zarazem najpotrzebniejszą umiejętnością jest mignięcie (blink) w przypadku Corvo, oraz daleki chwyt (far reach) w przypadku Emily. Umiejętności te są do siebie bardzo zbliżone sposobem działania i pomagają przemieścić się niepostrzeżenie do miejsc, do których normalnie nie mógłbyś dojść (na przykład balkony czy dachy). Podczas skradania masz ograniczone pole widzenia, a przeciwnicy nie dostrzegają cię tak często jak w przypadku chodu czy biegu. Jeżeli mowa o skradaniu to nie może zabraknąć tutaj wzmianki o cichych broniach dalekiego zasięgu takich jak kusze, czy przedmiotów leżących na stołach potrzebnych do odwracania uwagi przeciwników.
Podczas starcia z wrogami masz do dyspozycji cały arsenał uzbrojenia (pistolety czy granaty) oraz umiejętności nadprzyrodzone, a to czy zabijesz wroga poprzez przyzwanie krwiożerczych szczurów, czy wbijesz mu sztylet w plecy zależy już tylko i wyłącznie od ciebie. Bardzo ważnym elementem walki wręcz jest blokowanie nadchodzących ataków mieczem. W odpowiednim momencie zablokowany atak da ci możliwość wyprowadzenia śmiercionośnego kontrataku, a sam blok uniemożliwi otrzymanie niebezpiecznych dla zdrowia obrażeń. Z czasem będziesz mógł także odblokować umiejętność blokowania strzał czy pocisków, co w dalszej części rozgrywki może okazać się skuteczną obroną przeciwko ciężko uzbrojonym wrogom.
Poziom chaosu

Poziomy chaosu to nic innego jak sposoby przechodzenia misji. Jeżeli zabijasz każdego napotkanego wroga, czy cywili, twój poziom chaosu zwiększy się bardzo szybko. Poziom taki zwiększa się także wtedy, gdy przestraszysz cywila lub gdy wróg dostrzeże twoją postać. Wysoki poziom chaosu potrzebny będzie do odblokowania złego zakończenia, a podczas takiej rozgrywki inaczej będą reagować na ciebie postacie niezależne. W podsumowaniu każdej misji możesz sprawdzić swoje statystyki dotyczące misji oraz poziom chaosu. W przeciwieństwie do niskiego poziomu chaosu, wybierając ten styl rozgrywki możesz korzystać z całego dostępnego arsenału uzbrojenia i mocy nadprzyrodzonych, ponieważ nawet jedno morderstwo spowoduje, że nie otrzymasz statusu "litościwy".
Niski poziom chaosu oraz status ducha otrzymujesz w momencie, w którym starasz się przejść niezauważonym między wrogami lub ogłuszasz ich poprzez podduszenie i nie dajesz się przy tym nikomu zauważyć. Zalecanym wyborem jest ten drugi, z racji tego, że przeciwnicy, szczególnie na wyższych poziomach trudności, z łatwością potrafią dostrzec naszą postać. Miej na uwadze fakt, iż nie tylko wrogowie mogą spowodować "zauważenie" postaci. Również cywile, który mogą być wrogo nastawieni, jeżeli zauważą jakieś działania niezgodne z prawem, czym prędzej pobiegną zawiadomić straże.
Poniżej znajdziesz rozpiskę statystyk odpowiadających swoim kategoriom. Każdą z nich możesz znaleźć w podsumowaniu misji.
- Zabójczość - Statystyka ta odpowiada za starty w ludziach podczas wykonywania misji i dzielą się na dwie kategorie: zabici cywile oraz zabici wrogowie. Status "Litościwie" (Merciful) uzyskasz tylko wtedy, kiedy nie zabijesz żadnego człowieka podczas misji.
- Skradanie się - Statystyka ta odpowiada za całokształt bycia w ukryciu. Dzieli się ona na trzy kategorie: wszczęte alarmy, odkryte ciała oraz wykrycia. Alarmy są rozsiane po całych lokacjach, a uruchamiane są w momencie, w którym strażnicy wykryją twoją postać i zdecydują, ze potrzebne będzie im wsparcie. Odkryte ciała to kategoria, w której przeciwnicy zauważą ogłuszonego lub zabitego przeciwnika. Nie muszą wszczynać alarmu, czy wykryć ciebie, dlatego pozbywaj się każdego ciała poprzez schowanie je w miejsca trudnodostępne. Wykrycia to nic innego jak liczba wykryć twojego bohatera przez przeciwnika (czerwona ikona nad głową wrogów lub cywilów). Żeby uzyskać status ducha (ghost) nie możesz dać się ani razu wykryć.
Uwaga! Jeżeli nie jesteś pewien czy czasem wróg cię nie zauważył, a nie chcesz czekać żeby to sprawdzić w końcowym podsumowaniu misji, możesz w każdej chwili wejść do menu i wybrać zakładkę statystyki. Wszystkie statystyki tam zawarte są odświeżane w czasie rzeczywistym.
Komentarze czytelników
Witam. Zauważyłam że nie jest tu podane jedno działanie specjalne do misji 3. Na początku rozdziału kiedy wysiadamy z kolejki to za nami w wodzie znajduje się wrak łodzi. Należy się do niego dostać i zebrać z niego wszystkie fanty. Łódź wystaje w połowie z wody więc nie jest ciężko ją znaleźć. U mnie w podsumowaniu misji pisało: Udało się wypłynąć z zatopionej łodzi, a sama nazwa działania brzmi "Zatopiony wrak"
Przed wejściem na piętro do czarnorynkowego sklepu warto dać monetę biedakowi na parterze - ujawni pewne szczegóły dotarcia do ważnego miejsca w misji głównej.
W opisie dotyczącym wyboru postaci przeczytałem, że różnią się one umiejętnościami, które zostały szczegółowo opisane we wcześniejszych rozdziałach tego poradnika. Przeczytałem wszystko - rozdział podstawy /5 podrozdziałów/ oraz podrozdział Samouczek/Prolog, ale jedyna wzmianka mówi o tym, że Corvo dysponuje "mignięciem", natomiast Emily "dalekim chwytem". Nie znalazłem, żadnego szczegółowego opisu umiejętności. Oślepłem, czy brakuje mi jakiejś części poradnika?!
Aktualnie gram po raz 3 i nigdy nie miałam takich wyników. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Gdzie bym nie sprawdzała, na każnej stronie podają 10 run do zebrania i 2 kapliczki...
Jeśli chodzi o misję 9 - Śmierć cesarzowej - Dostań się do Dunwall Tower.
To w poradniku nie zauważyłem informacji o drugiej możliwości przedostania się na przyległe tereny zamku Dunwall Tower. Czyli, z zamkniętego magazynu rewidentów, po przez kanał w Coldride.
Owszem. Da się tamtędy wejść do sekcji z kanałami pod Dunwall Tower, ale nie ma tam nic godnego uwagi. Twórcy nie zdecydowali się nawet na dorzucenie jednej monety w tamtym rejonie. Ogólnie rzecz biorąc wszędzie jest kilka prowadzących do celu dróg. Nie ma tej jedynej najlepszej, ani tej jedynej właściwej, dlatego jest to tylko i wyłącznie decyzja gracza, z której drogi skorzysta. Pozdrawiam.
Witam. Mam małą uwagę dotyczącą misji 8 - Wielki Pałac - Znajdź wejście do Wielkiego Pałacu.
Dotyczy miejsca, jakby placu przed frontowym wejściem do sklepu czarnorynkowego, oświetlonego reflektorem. Rzeczywiście wszystko jest tak jak opisano w poradniku, też tak miałem, czyli czeka na nas pięciu wrogich Wyjców.
Ale przy prawidłowym przechodzeniu gry, sytuacja w tym miejscu jest inna, oczekujących Wyjców nie ma, a jest pojawiający się po raz ostatni w tej grze grający Muzyczny duet z dwoma słuchaczami. Którego wysłuchanie powoduje zaliczenie osiągnięcia, trofeum Pieśni Serkonos czyli Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek. Nasuwa się pytanie, dlaczego są Wyjce, a nie ma Muzycznego duetu. Jest to spowodowane tym, że w poprzednich misjach 2 i 6 gdy ich spotykamy, nie zachowaliśmy odpowiedniej ostrożności przy słuchaniu ich śpiewanego utworu. Musimy wysłuchiwać całych piosenek od początku do końca, nie możemy muzyków wystraszyć naszym postępowaniem i w ogóle nie okradamy sklepów czarnorynkowych, bo duet w misji 8 się nie pojawi. W kryjówce gangu Howlers, tam gdzie spotykamy po raz drugi Paula, musimy wysłuchać utworu muzycznego ukryci zza baru i tylko z tego miejsca, bo gra nie zaliczy innego.
panowie gdzie jest Działanie #5 - Kapsuła czasu
bo nie mogę znaleźć.
Na 99% spowodowane jest to bugiem dotyczącym dwóch wiedźm, które zastawiły na ciebie pułapkę w uliczce, po prawej stronie ściany światła (tej początkowej). Błąd znany i znienawidzony. Spróbuj wczytać save i użyć dwóch strzałek usypiających na omawianych wrogach, albo totalnie je zignoruj. Wtedy nie powinieneś otrzymać żadnego zabójstwa. Ta sama sytuacja dzieje się w przypadku dokerów w misji ósmej.
Może być też, że pod koniec misji w piwnicach podpalając gniazda krwiogzów, przypadkiem zabijasz nieprzytomną wiedźmę. Pzdr.
@Adamus - Racja, do poprawy.
Drodzy czytelnicy! Jeżeli znajdziecie sekrety w grze, których jakimś cudem nie ma w poradniku (przede wszystkim działania specjalne), to podzielcie się nimi w komentarzu. Z chęcią zobaczę co pominąłem przy przechodzeniu poszczególnych misji. Aktualizacja poradnika już niedługo!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
