Dishonored 2: Samouczek, Prolog
Aktualizacja:

Wstępem do gry właściwej będzie samouczek, który możesz ominąć. Zalecane jest jednak zapoznanie się ze sterowaniem i ogólnym poruszaniem postaci, akcjami do wykonania czy interfejsem. Przez samouczek będziesz przechodził jako Emily, a dopiero w późniejszej scence przerywnikowej będziesz mógł wybrać postać. Na początku zaznajom się z systemem poruszania, a kiedy to zrobisz, udaj się na górne części lokacji, by spotkać się ze swoim ojcem, Corvo Attano. W trakcie drogi wyświetli się komunikat o dodatkowych akcjach takich jak na przykład sprint.

Po dotarciu do Corvo, będziesz musiał ukończyć mały tor przeszkód. Zaznajomisz się tu z dalszą mechaniką poruszania się, taką jak sprint, kucnięcie, przeskok nad przeszkodami czy wślizg. W dalszej części wskocz do zbiornika wody i przepłyń pod przeszkodą, by dostać się na drugą stronę. Na końcu drogi znajdziesz zwisający łańcuch, dzięki któremu dostaniesz się na dachy. Stamtąd będzie już prosta droga do spotkania z Corvo. Przeskakuj po dachach i wykonuj manewry, o które prosi samouczek.

Dalsza część samouczka będzie dotyczyć skradania się. Zeskocz w widocznym miejscu na dół i od razu kucnij, by Corvo cię nie usłyszał. W takiej pozycji zakradnij się do jego pleców i naciśnij wymagany przycisk, by go poddusić. W ten sposób nauczysz się jak ogłuszać wrogów, a potrzebne będzie to do odblokowania dobrego zakończenia. Następnym zadaniem będzie wykradzenie klucza od Corvo. Jak tylko odzyskasz panowanie nad postacią, przykucnij i zakradnij się do twojego celu. Po zdobyciu klucza udaj się do drzwi głównych i przejdź do następnej sekcji samouczka.
Następnym rozdziałem samouczka będzie nauka strzelania. Zabierz kuszę i bełty ze stołu (możesz także zabrać bełty wbite w beczkę po lewej stronie) i strzel do celów. Ostatni cel będzie wisieć pod sufitem. Po zniszczeniu obiektu pod sufitem drzwi zostaną otwarte.
Kolejnym, a zarazem ostatnim krokiem będzie nauka walki wręcz z Corvo. Wykonuj manewry, o które prosi samouczek, by nauczyć się atakować, parować oraz przeprowadzać kontrataki. Jak tylko zakończysz swoje przygotowania do gry właściwiej, zostaniesz przeniesiony do sali tronowej.
Komentarze czytelników
Witam. Zauważyłam że nie jest tu podane jedno działanie specjalne do misji 3. Na początku rozdziału kiedy wysiadamy z kolejki to za nami w wodzie znajduje się wrak łodzi. Należy się do niego dostać i zebrać z niego wszystkie fanty. Łódź wystaje w połowie z wody więc nie jest ciężko ją znaleźć. U mnie w podsumowaniu misji pisało: Udało się wypłynąć z zatopionej łodzi, a sama nazwa działania brzmi "Zatopiony wrak"
Przed wejściem na piętro do czarnorynkowego sklepu warto dać monetę biedakowi na parterze - ujawni pewne szczegóły dotarcia do ważnego miejsca w misji głównej.
W opisie dotyczącym wyboru postaci przeczytałem, że różnią się one umiejętnościami, które zostały szczegółowo opisane we wcześniejszych rozdziałach tego poradnika. Przeczytałem wszystko - rozdział podstawy /5 podrozdziałów/ oraz podrozdział Samouczek/Prolog, ale jedyna wzmianka mówi o tym, że Corvo dysponuje "mignięciem", natomiast Emily "dalekim chwytem". Nie znalazłem, żadnego szczegółowego opisu umiejętności. Oślepłem, czy brakuje mi jakiejś części poradnika?!
Aktualnie gram po raz 3 i nigdy nie miałam takich wyników. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Gdzie bym nie sprawdzała, na każnej stronie podają 10 run do zebrania i 2 kapliczki...
Jeśli chodzi o misję 9 - Śmierć cesarzowej - Dostań się do Dunwall Tower.
To w poradniku nie zauważyłem informacji o drugiej możliwości przedostania się na przyległe tereny zamku Dunwall Tower. Czyli, z zamkniętego magazynu rewidentów, po przez kanał w Coldride.
Owszem. Da się tamtędy wejść do sekcji z kanałami pod Dunwall Tower, ale nie ma tam nic godnego uwagi. Twórcy nie zdecydowali się nawet na dorzucenie jednej monety w tamtym rejonie. Ogólnie rzecz biorąc wszędzie jest kilka prowadzących do celu dróg. Nie ma tej jedynej najlepszej, ani tej jedynej właściwej, dlatego jest to tylko i wyłącznie decyzja gracza, z której drogi skorzysta. Pozdrawiam.
Witam. Mam małą uwagę dotyczącą misji 8 - Wielki Pałac - Znajdź wejście do Wielkiego Pałacu.
Dotyczy miejsca, jakby placu przed frontowym wejściem do sklepu czarnorynkowego, oświetlonego reflektorem. Rzeczywiście wszystko jest tak jak opisano w poradniku, też tak miałem, czyli czeka na nas pięciu wrogich Wyjców.
Ale przy prawidłowym przechodzeniu gry, sytuacja w tym miejscu jest inna, oczekujących Wyjców nie ma, a jest pojawiający się po raz ostatni w tej grze grający Muzyczny duet z dwoma słuchaczami. Którego wysłuchanie powoduje zaliczenie osiągnięcia, trofeum Pieśni Serkonos czyli Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek. Nasuwa się pytanie, dlaczego są Wyjce, a nie ma Muzycznego duetu. Jest to spowodowane tym, że w poprzednich misjach 2 i 6 gdy ich spotykamy, nie zachowaliśmy odpowiedniej ostrożności przy słuchaniu ich śpiewanego utworu. Musimy wysłuchiwać całych piosenek od początku do końca, nie możemy muzyków wystraszyć naszym postępowaniem i w ogóle nie okradamy sklepów czarnorynkowych, bo duet w misji 8 się nie pojawi. W kryjówce gangu Howlers, tam gdzie spotykamy po raz drugi Paula, musimy wysłuchać utworu muzycznego ukryci zza baru i tylko z tego miejsca, bo gra nie zaliczy innego.
panowie gdzie jest Działanie #5 - Kapsuła czasu
bo nie mogę znaleźć.
Na 99% spowodowane jest to bugiem dotyczącym dwóch wiedźm, które zastawiły na ciebie pułapkę w uliczce, po prawej stronie ściany światła (tej początkowej). Błąd znany i znienawidzony. Spróbuj wczytać save i użyć dwóch strzałek usypiających na omawianych wrogach, albo totalnie je zignoruj. Wtedy nie powinieneś otrzymać żadnego zabójstwa. Ta sama sytuacja dzieje się w przypadku dokerów w misji ósmej.
Może być też, że pod koniec misji w piwnicach podpalając gniazda krwiogzów, przypadkiem zabijasz nieprzytomną wiedźmę. Pzdr.
@Adamus - Racja, do poprawy.
Drodzy czytelnicy! Jeżeli znajdziecie sekrety w grze, których jakimś cudem nie ma w poradniku (przede wszystkim działania specjalne), to podzielcie się nimi w komentarzu. Z chęcią zobaczę co pominąłem przy przechodzeniu poszczególnych misji. Aktualizacja poradnika już niedługo!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
